Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    924 1978 | toch maar het brandstofrelais...

    Goedenavond!
    Ondanks dat ik mijn Porsche van plan was te verkopen wil ik kijken naar het brandstofrelais. Ik zie hier op het forum meerdere mensen die last hebben dat de benzinepomp bij stand 2 van de sleutel al begint te lopen (en daardoor slecht starten door verzopen motors).
    Mijn relais is ook omzeild, ik heb ook een knopje onder het stuur voor 'extra brandstof'.
    Volgens wat ik zie heb ik het brandstofrelais ook niet meer op mijn zekeringenkast zitten, tenzij ik het mis heb.

    Kan iemand mij vertellen of ik nu op ebay een brandstofrelais kan kopen en deze erin kan zetten of veroorzaak ik dan kortsluiting? Wat ik in eerdere topics vond was dat het omzeilde draadje wss nu tussen 30 en 87 zitten, ik zie in de Haynes echter niet welke punten dit zijn (of is dat in die elektrische schema's en niet foto's?)

    Hieronder nog wat fotootjes van mijn zekeringenkast :
    IMG_20160713_214422.jpgIMG_20160713_230010.jpgIMG_20160713_230107.jpg


    alvast bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Volgens mij is die met de zekering er op onder dat dorzichtige kapje het pomp relai
    Oud type 924

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: 924 1978 | toch maar het brandstofrelais...

    Ah top, dankjewel. Heb alle draden geprobeerd na te lopen, eentje die mij opvalt is een lange blauwe draad vanaf punt 15 die de zekeringkast in gaat. Normaal moet deze zwart zijn, en op C15 zijn aangesloten. Nu heb ik dat plekje nog niet gevonden (teveel kabels in de weg) maar volgens mij zit hij nu op H3.
    Zou dit kunnen kloppen met de doorschakeling en het continue lopen van de benzinepomp bij stand 2 van het contact?


  4. #4
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: 924 1978 | toch maar het brandstofrelais...

    Volgens mij ben ik al wat wijzer geworden. Is het niet zo dat de A t/m G stekkertypes zijn en het getal (in dit geval 15) de aansluiting is? Dus alles op het schema met draadje 15 (in het grijze vlak) is met elkaar aangesloten, alleen met een andere stekker?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •