Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1
    Ingeschreven
    10/01/2016
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    57

    924 1985 | accumulator

    De huidige accumulator onder mijn 924 lekt benzine als je het schroefje opendraait. Heb een ander gekocht maar na wat testen kwam ook daar benzine bij de schroef onder uit. Dus heb ik het open geslepen. Nu kan iedereen zien hoe het in elkaar zit. Revisie lijkt mij onmogelijk omdat ik het omhulsel geen opening kent. Ook de kracht van de veer is echt groot. Wel is te zien dat het rubberen rondje, naast mijn geslepen plek, duidelijk een donkere plek zit en precies op een gedeelte dat aan het roesten was.
    Omdat de huidige in mijn auto ook niet goed werkt, merk je dit vooral bij het proberen te starten met warme motor. Ik vermoed dat de vorige eigenaar daardoor een extra knop heeft gemaakt om de koude start aan te zetten zodat de motor wel gestart kan worden. Dan nog heeft bij het aanslaan van de motor nog even tijd nodig om de druk goed te krijgen. Na een paar tellen hoor je de motor beter lopen en dan is er niets aan de hand. Bij mijn auto was ook de brandstofverdeler stuk waarover ik eerder een bericht heb gemaakt.
    Nu ben ik benieuwd of er iemand is geweest die zijn accumulator gemaakt heeft op 1 of andere wijze.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door JdJ; 24/07/2016 om 21:55.


  2. #2

    Re: 924 1985 | accumulator

    Een klein half jaartje geleden had ik ook lekke accumulator. Mijn 924 is van '76 en heeft dus 2 kleinere accumulators naast elkaar zitten. Eveneens boeltje open gegooid en wat blijkt, membraan binnenin is gescheurd. Niet veel zever rond gemaakt en 2 nieuwe onder gestoken. Mijn warme start was er wel nog niet mee opgelost.

    Ik moest warm starten door goed gas te geven. Ik heb een tweetal weken redelijk wat km gemaakt en rondgereden met brandstofcircuitreiniger etc en dan de week erna heb ik gewoon 4 nieuwe injectoren gestoken. Start warm terug als nieuw.

    Het is vaak zoeken en proberen. De oorzaak kan enorm verschillen van auto tot auto!

    Veel succes in ieder geval!

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •