Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13
  1. #11
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Staat echt proper!


  2. #12
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Is wel nog altijd zijn schoonste kant (voorvleugel aan de rechterkant moet nog eens herspoten worden). Heb al een spuiter op het oog, dus misschien deze zomer nog eens werk van maken.

    Het blijven allemaal dezelfde 924, maar met een ander kleur, andere velgen en interieur wordt het toch telkens iets helemaal anders!


  3. #13
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Vandaag met het droge weer, de 924 weer bovengehaald. De accu heb ik tijdens de winter wel eens bijgeladen, en de auto startte van de eerste maal.

    Ik had de Porsche weggezet met een aanlopende remklauw, dus dit stond eerst op het lijstje. Een revisiekitje met nieuwe rubbers had ik al klaarliggen. Ik had al eens een remklauw uit demontage uiteen gehaald als voorbeeld, die was er erger aan toe (roest op zuiger, vastzittend ontluchtingsventiel, ...) dan diegene op mijn huidige wagen. Al bij al dus nog meegevallen voor een eerste keer ('deze' gebruikt als tutorial...):

    voor (hier zie je de boosdoener al = gescheurde stofhoes):
    P1060706-800.jpg

    na:
    P1060711-800.jpg

    De vervuiling op de remcilinder heb ik vlot kunnen wegnemen, gelukkig nog geen diepe putjes of roest... Daarna het remsysteem bijgevuld en ontlucht en een eerste rit gemaakt voor dit jaar.

    Wat me opviel is dat de kruis-bladveer die tegen de remblokken en pinnen aanzit, eigenlijk wel heel dicht bij de rubber stofhoes komt, maar dat zal in ontwerp wel bekeken zijn veronderstel ik...

    Verder denk ik dat ik bij een volgende keer de andere remklauw ook maar preventief voorzie van nieuw rubber nu ik toch nog een revisiesetje heb liggen, zal geen kwaad kunnen.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 14/04/2018 om 19:09.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •