Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    1984 Dark Red Metallic van Daan

    Allesbehalve komkommertijd hier, heb namelijk sindskort een nieuwe 924

    Zolang je geen betere ziet, ga je ervan uit dat wat je hebt, de standaard is. Langs de andere kant, een perfecte auto van +30j zou eentje zijn die amper gereden heeft; plezierige auto kan het dan ook niet geweest zijn... Dus deze keer geen opknappertje of 10j stilstand (been there, done that), maar een goed onderhouden en rijklare auto.

    Kleur Dark Red Metallic, Turbovelgen, zeer net interieur (betwijfel als dit origineel kan zijn?), elektrisch dak en kofferslot. Perfect is hij ook niet, want de bumper en rechtervoorvleugel zijn in een ander kleurtje, waarschijnlijk door een parkeerongelukje.

    Uiteraard her en der wat kleinigheidjes te doen:
    -de nieuwe kofferbakrubber moet nog op maat afgesneden worden, en dakbekleding tegen dit rubber weer netjes maken,
    -antenne is geknikt,
    -knopje van het klokje in de console draait dol, dus tijd is niet bij te stellen
    -...

    bovenstaande klusjes zijn er natuurlijk geen die mij van het rijden kunnen weerhouden (dat heb ik dan tóch gemist de voorbije jaren , vorig weekend zelfs al een lokale oldtimermeeting meegepikt.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 31/03/2019 om 16:56.


  2. #2
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Welkom hier Daan.
    Mooie (klassieke) kleuren combi !
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


  3. #3
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Vertoef hier al eventjes hoor , de kleur is inderdaad een mooi diep rood/ bordeaux, in de zon wat helderder. Moest ik destijds een nieuwe moeten bestellen, zou zo dezelfde kleur nemen, zowel vanbinnen als vanbuiten!


  4. #4
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Mooi auto!
    Als je dat knopje in de klok induwt of aantrekt (ik ben het even vergeten) gaat het dan niet beter?


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Mooi man! Knopje indrukken idd :-)


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Ja inderdaad Mooie kleur.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Ziet er goed uit
    kan fabriek af gerust zo geleverd zijn


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Totnutoe alleen nog maar getankt, gewassen en gereden , en wat geeft onbekrachtigd sturen een heerlijk evenwicht en feedback tijdens het rijden...
    2 weken terug een poging gedaan tot een ritje met open dak, maar kwam er pas nadien achter dat de motor moet afliggen (ter beveiliging) om het dak volledig te ontgrendelen, een goede reden voor een tweede ritje toen. Volledig targa werd ik niet van mijn sokken geblazen, maar met het dakje op een kier krijg je wel een aangenaam zuchtje binnenin.

    Gisteren mijn eerste werkje gedaan: een nieuw klokje gemonteerd.
    Het originele werkte nog wel, maar het knopje was losgeraakt en zodoende niet meer bij te draaien.
    Tijdens het demonteren ook een nieuw ventilatiefrontje geplaatst, eentje waarbij beide pennetjes bovenop wél nog intact waren.
    Het klokje werd gevoed met een extra kabel vanaf de zekeringkast, maar de originele kabel was nog ter plaatste (en gaf constant 12V) dus terug origineel gemaakt.
    int1-800.jpg

    Voor de onderste 2 schroefjes in het ventilatiefrontje heb ik wat zitten zoeken, een steeksleutel nr5 heb ik niet liggen, en een dopsleutel pastte er niet op wegens te dikwandig. Uiteindelijk een (dunwandig) kruisssleuteltje uit mijn modelbouwhobby opgeofferd:
    int2-800.jpg

    Tot slot nog een dummy-schakelaartje en een covertje rond de radiorand toegevoegd om alles compleet te maken:
    int3-800.jpg
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 02/10/2016 om 13:26.


  9. #9
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Net terug van een aangename rit. Bij thuiskomst (eindelijk) werk gemaakt van de kofferbakrubber. Deze zal een paar jaar geleden ooit vervangen geweest zijn, maar de dakbekleding zat er niet netjes onder, en beide uiteinden van de rubber hingen los en overlapten een 4-tal cm.

    Ik dacht eerst het uiteinde van de rubber af te snijden, maar heb over de gehele omtrek van de kofferbak, de rubber wat kunnen doorschuiven/samendrukken en zo de nodige centimeters gewonnen, om waar de uiteinden samenkomen, even uit te komen.


  10. #10

    Re: 1984 Dark Red Metallic van Daan

    Daan,

    Dikken bak! Weet nog goed dat je hem met trots toonde, waarschijnlijk was ik de eerste =D Heel mooie auto in een mooi kleurtje! En wat een vet eighties interieurtje =D

    Groeten,
    Jeroen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •