Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    26/02/2010
    Berichten
    90

    924 1980 | Stekkers bougiekabelset

    Tijdje terug problemen gehad met starten. Ik had in het voorjaar een nieuwe set bougiekabels gekocht omdat ik vaker problemen had met name nadat ik de Porsche een lange tijd niet gebruikt had. Met deze set ging het een tijdje goed. Totdat de problemen terugkwamen. Na diverse metingen bleken de stekkers hoogohmig of zelfs onderbroken te zijn. Omdat ik dit vreemd vond heb ik 1 van de stekkers open gezaagd en zag dat hier een weerstand in zat. Waarschijnlijk voor de ontstoring van de moderne elektronica in de dagelijks auto's. Deze weerstanden waren dus defect gegaan. Als oplossing heb ik andere stekkers aan de bougiekabels gesoldeerd en hiermee waren de problemen opgelost. Dus als jullie problemen hebben dan ook even naar deze stekkers kijken/meten. Toen ik deze bougiekabelset bestelde stond er niks in de omschrijving van de weerstanden (in de stekkers).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    26/02/2010
    Berichten
    90

    Re: 924 1980 | Stekkers bougiekabelset

    Iemand hier ook ervaring mee ?


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 1980 | Stekkers bougiekabelset

    Nope!


  4. #4
    Ingeschreven
    10/12/2014
    Berichten
    92

    Re: 924 1980 | Stekkers bougiekabelset

    Zo zijn er ook bougies met ingebouwde weerstanden om RFI/EMI te beperken.
    Dus wanneer je een dergelijke bougie gebruikt EN een kabel met interne weerstand
    beperk je niet alleen de RFI maar ook nog eens je vonk en dat laatste wil je niet.
    Check dus zowel je bougie als kabel.
    De weerstand moet voor RFI/EMI beperking in een van beiden zitten, maar niet allebei.


  5. #5
    Ingeschreven
    26/02/2010
    Berichten
    90

    Re: 924 1980 | Stekkers bougiekabelset

    Bedankt voor de tip. Ik zal dit even nakijken. Het is wel vreemd dat ze het niet aangeven in de specificatie's van zo'n bougiekabelset. Waarom de weerstanden bij mij defect gingen is voor mij nog een raadsel.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •