Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: 1979 Kork

  1. #1
    Ingeschreven
    28/12/2015
    Berichten
    24

    1979 Kork

    Hoi!
    Eerder heb ik me al even voorgesteld in het voorstel hoekje.
    Nu is de wagen binnen en is het tijd voor een topic. Nu zal het wat langzamer gaan, maar in de winters werk ik veel minder (seizoensarbeider) dus dan gaat er meer gebeuren.

    Ik kocht dus in Belgie een 924 Kork. Redelijk verwaarloosd en fout 80's gepimpt (of moet ik oppassen met wat ik zeg?), maar zeker te redden. Hard, maar rechtsvoor heeft hij ooit een respray gehad, evenals op de bijrijdersdeur. De kleur is natuurlijk onmogelijk dus dat zie je meteen. Er zit ook een deuk die me bij de koop niet opgevallen was omdat de rechterkant tegen een wand aan stond. Verder ziet het er zo op het eerste oog compleet en origineel uit. Het plan is om hem eerst schoon, rijdend, en origineel te maken. Dan volgende winter wellicht de body opnieuw in Perl Metallic laten spuiten. Nieuwe stof voor de voorstoelen heb ik al, dus die zijn het eerst aan de beurt.
    Goed, eerst maar wat foto's.



    eighties verantwoorde spoiler er meteen afgetrokken:


    DashCracks zoals vanzelfsprekend...


    achterbank is nog prima



    helaas, grote boosdoener:


    kleurverschil en deuk:


    groetjes,
    Hans


  2. #2
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Mooi project hoor
    Idd jammer van die putdeksel in het dak
    Gelukkig kan die er uit

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    23/10/2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    297

    Re: 1979 Kork

    Ziet er goed uit, blijft een mooie kleur
    Porsche 924 - the car that saved Porsche

    Chef-werkplaats Houweling Automotion, kom eens langs voor een bakkie koffie


  4. #4
    Ingeschreven
    28/12/2015
    Berichten
    24

    Re: 1979 Kork

    Ja die putdeksel is jammer! Maar ik weet nog niet of ik hem erin laat of uiteindelijk vervang voor een stuk dak. Dat zou dan ook meteen weer een respray van de hele wagen betekenen. Ergens vind ik het ook wel weer bij de tijdsgeest van de wagen passen, maar dan moeten de lekken wel ff gefixt worden. Ik zoek nog een paar standaard wielen, heb er nu maar 1: in de reservewiel bak, maar daar hoort juist een thuiskomer in toch?

    iemand baat bij een spoilert?


    Weet iemand wat van belgische voertuigwetgeving? Ik heb een gelijkvormigheidsattest uit 1979 van d'ieteren (de importeur), dus kan ik er van uit gaan dat deze wagen in Belgie geleverd is en niet uit duitsland geïmporteerd zoals de vorige eigenaar beweerde?


  5. #5
    Ingeschreven
    28/12/2015
    Berichten
    24

    Re: 1979 Kork

    nou inmiddels weer wat kleine stapjes, maar vanaf nu heb ik iets meer tijd.
    dashboard ingebouwd en de locatie van de meeste losse delen draadboom weer herleid:

    deze losse draadjes bleken (gelukkig) van een aftermarket alarmsysteempje te zijn, die gaat er dus uit.

    Raid stuur, niet origineel maar wel period correct en mooi in de kleur



    Nu de startmotor en bijbehorende circuit checken en dan zou er theoretisch een first start mogelijk moeten zijn.


  6. #6
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: 1979 Kork

    Leuk project, nog wat werk te verzetten zo te zien. Heeft de auto lang stil gestaan?


  7. #7
    Ingeschreven
    28/12/2015
    Berichten
    24

    Re: 1979 Kork

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbembe Bekijk Berichten
    Leuk project, nog wat werk te verzetten zo te zien. Heeft de auto lang stil gestaan?
    Ja nog aardig wat werk te doen, eerst rijdend maken, dan bekleding, en dan volgende winter eventueel een respray.
    De vorige eigenaar beweerde dat de wagen 2 jaar geleden is weggezet toen hij startproblemen kreeg.
    Dus ik verwacht buiten dat weinig echte problemen, maar je weet het nooit.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: 1979 Kork

    Haha, ja, verkoperspraatjes he.... helaas was ik ook wel s te goedgelovig dat een auto echt supernetjes is onderhouden en later blijkt dat verkoper niet helemaal eerlijk is geweest. Maar goed, dat kan ook gebeuren als je een 2e hands bij een erkend autobedrijf koopt... maar gelukkig bestaan er ook vast eerlijke verkopers. Tijd zal t leren inderdaad. Succes met deze mooie uitvoering!


  9. #9
    Ingeschreven
    28/12/2015
    Berichten
    24

    Re: 1979 Kork

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berend72 Bekijk Berichten
    Haha, ja, verkoperspraatjes he.... helaas was ik ook wel s te goedgelovig dat een auto echt supernetjes is onderhouden en later blijkt dat verkoper niet helemaal eerlijk is geweest. Maar goed, dat kan ook gebeuren als je een 2e hands bij een erkend autobedrijf koopt... maar gelukkig bestaan er ook vast eerlijke verkopers. Tijd zal t leren inderdaad. Succes met deze mooie uitvoering!
    Ach voor dit geld vond ik het prima. Hij was bijzonder eerlijk over de mankementen en vond het raar dat ik voor deze auto naar Belgie kwam rijden om te kijken. Hij wist zelf overigens niet dat het een Cork was, dat scheelt. Bottom line is dat hij voor redelijk geld en tijd op de weg te krijgen is en we er nooit meer dan 300 van gaan zien op deze aardbol. Ik begin er langzaam een beetje verliefd op te worden die pooiergoude kleur met dat interieur. Ik heb er zin in, dus binnenkort meer updates!


  10. #10
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 1979 Kork

    De kleur van het interieur is echt prachtig
    Mooi dat je vloerbedekking nog heel is
    Dat zal voorlopig nog het allerlastigst zijn om te vervangen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •