Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: De witte 924 van BJ

  1. #11
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: De witte 924 van BJ

    Originele kleurcode is meen ik L980.


  2. #12
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: De witte 924 van BJ

    Poedercoat is hard maar gevoeliger voor steenslag e.d. tov lak. Ander voordeel van spuiten is dat het in de originele kleur kan. Een professionele spuiter kan je velg scannen en zo terughalen wat de originele lak kleur was en dat evt. terugvoeren naar een porsche kleur. Noodzaak is wel dat de velgen goed gestraald worden. Ik heb eens een set teledials laten stralen en spuiten voor ik meen 150,- per stuk.
    924S '87


  3. #13
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: De witte 924 van BJ

    'Iedereen' zegt inderdaad altijd dat poedercoaten gevoeliger is voor schade, omdat je ook niet lokaal kunt bijwerken. Maar met de velgen van de 924 heb je best een flinke wang v/d band en moet je het best bont maken om een hapje uit je velg te halen. Ik heb ooit een setje turbo velgen laten stralen en coaten, qua kleur was er veel mogelijk en had een mooi resultaat. Voornaamste verschil is de glans, poedercoaten wordt behoorlijk mat. Was meen ik totaal €200 kwijt. Na een jaar eraf gehaald en nog helemaal intact.

    In de praktijk zijn allebei de mogelijkheden een goede optie. Afhankelijk van je voorkeur qua uiterlijk zou ik een keuze maken.


  4. #14
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: De witte 924 van BJ

    Poedercoaten kan al heel lang ook met een bijna hoogglans resultaat.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Geheel onverwacht kwam deze Lotus Eclat op mijn pad, welke ik voor 'weinig' kon overnemen van iemand uit België. Zoals sommigen misschien al wisten ben ik meer Lotus-man dan Porsche-man en staat een Lotus Esprit of Lotus Elise hoog op mijn verlanglijst. De Eclat is niet rijdend, maar moet nog aardig wat aan gebeuren. Theoretisch goed te doen. De Lotus Eclat was destijds een concurrent van de 924 en werd ook in verschillende autotests met elkaar vergeleken. Ik hou voorlopig mijn 924 denk ik nog wel gewoon erbij zodat ik ook lekker kan blijven rondrijden in deze schitterende klassieker en de Eclat stukje bij beetje opknappen. Ik ben er nog niet helemaal uit.... misschien als de nieuwe onderlip en wielen eronder zitten dat ik de auto te koop ga zetten. Dit zal dan ergens in de zomer/najaar zijn. Maar misschien behoudt ik beide concurrenten en kan ik ze t.z.t zelf de autotest uitvoeren en goed met elkaar vergelijken 20170204_143821_resized.jpg


  6. #16
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De witte 924 van BJ

    Mooie wagen! Lekker opvallend kleurtje!


  7. #17
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De witte 924 van BJ

    Leuke wagen Berend-Jan! Het is natuurlijk altijd fijn om de ene te rijden terwijl je de ander restaureert. Wat moet er allemaal aan gebeuren voordat die de weg op mag?


  8. #18
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Dank! Het is vooral binnenkant optisch opknappen plus de uiteraard de motor. Heeft lange tijd stilgestaan, maar ziet er op zich prima uit. Ik had ook iemand meegenomen met een technische kijk en zei dat t allemaal 'goed te doen' was


  9. #19
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Inmiddels heb ik de velgen zo goed als kaalgemaakt/geschuurd met hulp van een vriend die autospuiterij heeft. We hebben 1 velg met een speciale velgenlak-spray gespoten en resultaat mag er best wezen. Foto's volgen nog. Daarnaast ben ik bezig met de deurklinken en het rooster onder de neus. Denk dat t rooster matzwart moet worden, maar iemand enig idee wat voor kleur zwart de deurgrepen moeten zijn? Ook matzwart of glanzend? De langwerpige plaatjes heb ik eraf gehaald en de deurgrepen licht opgeschuurd.


  10. #20
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De witte 924 van BJ

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berend72 Bekijk Berichten
    Inmiddels heb ik de velgen zo goed als kaalgemaakt/geschuurd met hulp van een vriend die autospuiterij heeft. We hebben 1 velg met een speciale velgenlak-spray gespoten en resultaat mag er best wezen. Foto's volgen nog. Daarnaast ben ik bezig met de deurklinken en het rooster onder de neus. Denk dat t rooster matzwart moet worden, maar iemand enig idee wat voor kleur zwart de deurgrepen moeten zijn? Ook matzwart of glanzend? De langwerpige plaatjes heb ik eraf gehaald en de deurgrepen licht opgeschuurd.
    Zijdemat zwart
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •