Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 41

Onderwerp: De witte 924 van BJ

  1. #21
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Dank!


  2. #22
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Gisteren heb ik de overgespoten velgen gemonteerd op de Porsche. Eerst balanceren. Dit had ik zelf nog nooit gedaan, maar aangezien ik sinds kort in een autobedrijf werk kan ik zaterdags lekker werken in de werkplaats. Toevallig loopt daar elke zaterdag ook een monteur rond. Hij heeft mij uitgelegd hoe t werkt en kan het nu ook zelf Ik moet nog de zwarte doppen spuiten, maar t ziet er nu al prima uit. Vandaag de auto even goed schoongemaakt, want helaas was t gister baggerweer..... en op wit zie je alles...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  3. #23
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: De witte 924 van BJ

    Mooi man. Ze zien er strak uit. Altijd handig zon werkplek waar je zelf nog kan klussen!
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  4. #24
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De witte 924 van BJ

    nette velgen! Nu de naafkapjes nog :-)
    Project 924....and nice driving


  5. #25
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Klopt, die moet ik nog ff spuiten. Maar moet nog ff checken bij een vriend of ik de kapjes zo over kan spuiten of dat ik ze eerst nog moet bewerken. Misschien weet iemand het hier ook wel.


  6. #26
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: De witte 924 van BJ

    Je hebt hem weer mooi op de sloffen staan.......

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #27
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Aangezien de winter bijna voorbij is en we weer legaal de weg op mogen ga ik in vervolg van het wintertopic hier verder met mijn strijd om de beschermkap van de distributieriem eraf te halen. Dit had ik afgelopen weekend zo bedacht om de Porsche vandaag weer door de APK te lozen. Het viel echter helaas allemaal tegen....

    Ik had inderdaad de dynamo iets los kunnen krijgen en er zat speling in de dynamo echter kreeg ik de dikke V-riem er niet van af.... De kap zat toch ergens klem... Na nog s goed kijken zag ik dat de slangeklem schroefgedeelte tegen de kap kwam. De slang iets los geschroefd en de slangeklem iets naar voren geschoven. Toen met wat wringen had ik de beschermkap opeens in mijn hand! Maar om bij deze slangeklem te komen moest ik toch wat andere slangen losmaken. En ook weer vastmaken daarna... Dynamo ook weer vastgezet echter kreeg t niet voor elkaar deze strak te krijgen.... Dacht, dat fix ik wel op t werk met hulp van monteurs want echt superslap was t ook weer niet.

    Accu weer aangesloten en dacht zondag auto starten en alvast naar huis rijden om vervolgens de volgende dag de Porsche op mijn werk door de APK te lozen.. Echter had ik met het losmaken van de dynamo gezien dat er iets koelvloeistof langs de slang liep. Klusje voor zondag dacht ik. Helaas liep dit slecht af.... Op zondag eind vd middag wilde ik de slangeklem iets losdraaien om vervolgens de rubber slang wat meer naar boven te schuiven en de klem weer vast te draaien. Schoot de slang los en kon de slang wel odezepvangen maar om weer terug te krijgen werd t een supergladde klus... Met een kwartiertje zo zitten stunten met kletsnatte mouwen en zelfs mijn haar nat doordat ik gestrekt onder de auto lag vond ik een steun om de slang ff vast te houden. Ik ben toen onder de auto gekropen en wat gemiste telefoontjes van 'we gaan zo eten' maar de boel de boel gelaten en eerst maar s gaan eten. Een monteur van mijn werk gesproken wat nu de beste optie was. Ik dacht, slang maar leeg laten lopen in een bak en vervolgens de slang goed vastklemmen en opnieuw vullen. Dit heb ik ;s avonds nog gedaan in een schemerige opslag (TL brandde maar aan 1 kant, dus met telefoon op zaklampstand de slang leeg laten lopen en weer vastgezet. Vervolgens koelvloeistof (wat vorig jaar schoon erin was gegaan) weer teruggegoten en nog wat extra erbij gedaan. Vervolgens de Porsche gestart die uiteraard eerst paar keer moest afslaan voordat ie goed startte, maar auto liep prima! Nog wat koelvloeistof er later weer bijgegooid en zal t exact nakijken morgen op t werk. Porsche deed t prima met de rit naar huis maar de V-riem zat toch niet helemaal lekker, want je hoorde een aardig geluid Maar bijna thuis aangekomen was t geluid weg! Misschien door de koelvloeistof op de riem? Vanmorgen naar t werk..... Auto wilde niet starten.... Startkabels erbij en zonder problemen naar t werk gereden. Motor werd wel wat warm in de file, maar niet in de gevarenzone.... APK is er vandaag niet van gekomen door drukte. Maar eind van de dag wel de slang nog even goed nagekeken, koelvloeistof gecheckt en aangevuld/ontlucht. Eind van de dag met werkplaatschef de APK punten doorgelopen en hij was super tevreden!!!! Toch prima autootje!!!Bijlage 15332Bijlage 15333


  8. #28
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De witte 924 van BJ

    Let op, als je gewerkt hebt aan het koelsysteem, moet je het systeem goed ontluchten. Kan doormiddel van het dopje op je bovenste koelslang, bij de thermostaat.
    937 racer


  9. #29
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: De witte 924 van BJ

    Ontlucht de koelvloeistof zich zelf niet na verloop van tijd? Natuurlijk zolang er altijd genoeg vloeiistof op zit!


  10. #30
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De witte 924 van BJ

    nee, je moet echt ontluchten anders loop je kans op een kokende motor
    937 racer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •