Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 41

Onderwerp: De witte 924 van BJ

  1. #31
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    OK... ik ben in elk geval goed thuisgekomen. Uiteraard toch voor de zekerheid goed onder de motorkap gekeken toen ik aankwam bij de stalling. Het was dan wel donker, maar ik zag wel dat de bovenste rubber heel glibberig/glanzend was. Misschien omdat deze niet goed was vastgezet? Monteur had m ook nog opnieuw vastgezet. Zeg maar het tussenstuk bij de driehoekige dikke geribbelde rubberslang.... Ik heb wel een foto gemaakt, maar kan m nu ff niet plaatsen. Zag ook dat er toch weer iets koelvloeistof lekte langs de slang.... Maar s met daglicht goed bekijken, misschien de complete slang vervangen. Volgens mij heb ik er nog wel 1 liggen van mijn slopert En dan weer alle koelvloeistof eruit en dan echt het stappenplan volgen van vullen en ontluchten...


  2. #32
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Gisteren met Ronald van t forum afgesproken om de distr.riem te vervangen. Goed uurtje onderweg maar t was gisteren schitterend weer. De Porsche deed t prima. Bij Ronald aangekomen Porsche geparkeerd en motorkap open. Vervolgens de boel eerst op tijd zetten (wel nu gezien, maar of ik t nu echt zou kunnen volgende keer?!) Het leek allemaal wel heel simpel en t klusje was eigenlijk best vlot klaar! Ik denk meer tijd kwijt geweest om de kap weer te plaatsen. Deze was namelijk iets verbogen en de schroefjes kon je op meerdere manieren plaatsen. Uiteindelijk toch gelukt. We liepen nog wat andere kleine aandachtspuntjes tegen waaronder het rechter portierslot. Compleet binnenbeplating verwijderd om bij t slot te komen, maar kregen t niet voor elkaar met de sleutel van buiten het slot te openen. Je kan wel van binnen de deur op en van slot doen met het palletje, maar dus niet met t slot.... Dit is dus nog iets wat gedaan moet worden.
    Ronald zei dat er ergens een stukje op t forum stond over slot verwisselen, maar kon het nog niet vinden....

    Trouwens t probleem van de vettige spray olie over de bovenste rubber delen. (zie vorig bericht). 1 van de slangklemmen bovenkant zat scheef wat misschien de lekkage zou kunnen verklaren. Deze weer recht gezet. Thuis kap open en de boel was nog droog! Dus geen lekkage meer!! Ook de koelslang bleek nog goed te zitten. Dacht namelijk dat ook deze lekte...

    Ronald, hartelijk dank voor je hulp en gezelligheid!! Ook vandaag nog heerlijk even kunnen toeren.


    klein1.jpgklein4.jpgklein2.jpgklein3.jpg


  3. #33
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De witte 924 van BJ

    Mooi Berend-Jan! Was een leuk klusje om te doen! Kun je er weer even tegen. Top dat het lek in de slangklem zat. Gelukje dat het mij opviel. Nu dat slot nog. Moet goedkomen met de voorraad deursloten die je hebt :-)


  4. #34
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Vandaag de oude onderlip vervangen voor een opgeknapte en opnieuw gespoten exemplaar van mijn oude slopert. af halen viel toch ff tegen; de bouten aan de zijkanten wareAangezien ik bij een autobedrijf werk kan ik zaterdags de brug gebruiken, dus TOP! Ern met een laagje 'rubber' omgeven dus eerst flink bikken voordat deze losgemaakt konden worden. Vervolgens de 2 middelste bouten die vastzaten aan de radiator. Draaien, draaien... geen resultaat. Bij nadere inspectie bleek dat er een moertje aan de binnenkant zat achter een soort klemmetje. Kon er niet bijkomen. Slijptol erbij en los! Nu de nieuwe onderlip plaatsen. Het zwarte rooster bleek moeilijk te passen en zag waar ik al bang voor was. De onderlip was mooi strak gemaakt, maar niet gezien dat deze niet helemaal recht was. Met t passen van het zwarte rooster barste een randje wat met plamuur was mooigemaakt..... Balen!! Maar goed, weer iets voor later. Alles paste. De boel weer vastgezet en ook maar direct de keienvanger vastgezet. Deze was ook niet helemaal recht en kreeg m niet vast aan de onderlip. Maar hij zat nu mooi eronder geklemd, dus met de andere bouten zou deze toch wel moeten blijven zitten....

    Project slot rechterportier moet nog... maar t neusje ziet er al stuk beter uit!
    Maar er is een gapend gat tussen rooster en onderbumper.. Klopt dit wel? Ik had daar een lelijke bullbar zitten wat de boel een beetje opvulde. juniklein2.jpg

    juniklein.jpg

    juni klein3.jpg


  5. #35
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De witte 924 van BJ

    Ziet er weer een stuk beter uit Zo
    en ja dat klopt hoor daar zit een sleuf tussen rooster en Bumper
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #36
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Morgen ga ik een poging doen voor t vervangen van de deurgrepen en reparatie van het rechterdeurslot. Deze kan wel van binnen op slot met indrukken van de pal, maar met de sleutel gebeurd er niets van buiten af...

    Eerst t makkelijke; vervangen van de deurgrepen. Ronald had me al laten zien dat je deze simpel kan verwijderen met t schroefje aan de zijkant van de deur en de deurgreep met wat schuiven los krijgt. Maar hoe kreeg je nu t slot uit de deurgreep? Zat daar ook een klemmetje vast?

    Dan t 'moeilijke' deel; het slot zelf.... Ik ben erachter gekomen dat het slot te openen is met dezelfde sleutel waar ik ook de achterklep mee open. Met de 'zwarte' sleutel kan ik de linkerportier en de auto starten, dus waarschijnlijk zijn in de loop der tijd 2 sloten vervangen. Maar goed, sleutel draait wel, maar er gebeurd niets... Alles lag (nog steeds) los dus kan er zo bij. Het lijkt erop of er een klemmetje o.i.d. los zit, maar moet goed kijken welke... Ik heb voldoende voorraad sloten op voorraad en als t idd zo simpel is zou t zo gepiept moeten zijn.. Maar ik ben bang dat t toch weer tegen gaat zitten haha. Iemand ervaring met dit probleem?


  7. #37
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Gisteren brandstoffilter vervangen en 1 deurgreep vervangen. Wat een gepiel met die balletjes... maar t is gelukt!! Ook maar direct de bestuurdersdeurpaneel verwijderd en helaas zag ik iets wat ik niet verwacht had...Een zwarte raamgeleider van Porsche 944... Enorm ding die het zicht op t slot blokkeerde. Dit had ik ook gezien op een youtube filmpje en de enige manier om bij t slot te komen is door de ruit eruit te halen en zo de raamgeleider te verwijderen.... Maar ik vond nu op internet ook tips dat je portiergreep ook van buitenaf kan bevestigen... Maar dat lijkt me niet echt mogelijk of moet ik t slot dan losmaken zodat deze richting de opening kan komen?


  8. #38
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Ook al is er weinig respons geweest is het mij inmiddels gelukt om de portiergreep te plaatsen. De raamgeleider verwijderd, ruit eruit, slot en deurgreep vastgezet en vervolgens alles weer retour gezet. Het klinkt simpel als ik t zo schrijf, maar geloof dat t zeker geen eenvoudige klus is geweest.... Nu nog de laatste loodjes door het vastzetten van de deurpanelen. Nog ruzie met de armgreep waar de schroeven op een vervelende plek aan de onderkant vastgeschroefd moeten worden. Ik heb ook besloten mijn 924 langzamerhand te koop te zetten... Ik heb al ruim een jaar een Lotus waar nog geen moer is verplaatst, maar wel elke maand stalling voor betaal. Wel heel veel onderdelen gekocht en t wordt gewoon te duur... dus 1 van de 2 moet er weer uit, met gemengde gevoelens, want de 924 heeft me zelden in de steek gelaten, startte altijd, ook na de winterslaap en heb enorm genoten van deze auto. Misschien als t meezit hou ik m alsnog maar tegen elk goed bod gaat ie toch weg... Ik zal de link in de te koop topic zetten...


  9. #39
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De witte 924 van BJ

    Hi berend-jan,

    Mooi dat het allemaal gelukt is! Is technisch niet moeilijk, alleen wel een hoop gepiel zoals we al hadden ondervonden. Wel zonde dat je na alle moeite de auto te koop zet, al met al een hoop dingen aan gedaan. Wellicht wat kritisch, maar hou je vraagprijs even tegen het licht....

    Met groet,

    Ronald


  10. #40
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Ik heb geen haast, maar deze 924 gaat zeker niet voor weinig weg. Vergeet ook niet de aardige back-up aan onderdelen wat je erbij krijgt. Auto staat droog, af en toe van stal, straks weer winterslaap. De nog openstaande klussen zijn met de mogelijkheden van brug op mijn werk niet onmogelijk, dus misschien doe ik deze ook nog voor de winterslaap. Het is maar een vraagprijs, er staan hoger geprijsde 924's en uiteraard ook lager geprijsde. Die van mij zit er een beetje tussen in Wat ik er uiteindelijk voor wil hebben ligt in t midden.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •