Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Onderwerp: De witte 924 van BJ

  1. #1
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    De witte 924 van BJ

    Ja, ik had mijn auto al voorgesteld in andere topics, maar nog geen topic aangemaakt voor t opknappen van deze auto. Vandaag heb ik de koelvloeistof vervangen. Dit was hard nodig want de vorige eigenaar had er volgens mij water ingedaan.... Op aanraden van Harry de onderste slang loshalen en leeg laten lopen... Dit ging enorm snel. Het water was donkerbruin. Slang weer bevestigd en de tank met water gevuld, motor 10 minuten laten draaien met alle verwarming open. Na 10 minuten slang weer losgehaald en opnieuw bruin water.... Dit verhaal nog s gedaan voordat ik de Wynns reiniger erin ging doen. Helaas bleef t water bruin. Nu met wynns en afvullen met water. Weer 10 minuten draaiende motor en water bleef bruin eruit komen maar nu ook met schuim. Nog een paar keer met alleen water doorgespoeld en 10 minuten draaien. Het water werd nu wel wat helderder. Volgens mij heb ik totaal 6 a 7 x gespoeld totdat t water helderder werd. Echt glashelder is t niet geworden. Slang weer bevestigd en 5 liter koelvloeistof erin laten lopen. Motor weer even aangezet met dop eraf. Het niveau daalde weer wat op t expansievaatje. Weer aangevuld tot max. Temperatuurmeter sloeg toen richting max. Motor uitgezet en Sjoerd geappt wat dit kon zijn. Hij had t over ontluchten van t rode dopje welke boven de andere slang zat. Deze slang was heel heet dus maar even zo gelaten. Dop weer op expansievat gedaan en motor gestart zonder kachel op hoogste stand. Nu was temperatuurmeter weer op 0. Stukje gereden en bleef netjes tot t 1e streepje. Met korte tussenstop nog stukje getoured en auto weer terug gebracht. Temperatuurmeter bleef nu onder t eerste streepje. Het niveau van t expansievaatje was nu een paar cm onder de max. Ik heb tijdens de hele klus dus niet t rode dopje eraf gehad. Ik hoop dat ik alles goed heb gedaan of moet ik nog extra bijvullen? Mijn koelvloeistof is nu op, maar heb nog een extra flesje gevonden, maar ander merk. Of kan ik t weer tot de max aanvullen met water?

    Bij de laatste foto kon ik de bodem weer zien van t bakje. Daarna nog een keer gespoeld waar t nog iets helderder werd. Maar zo gezegd, glashelder werd t niet....

    20161022_132426.jpg20161022_150042.jpg20161022_142521.jpg20161022_142438.jpgIMG-20161022-WA0001.jpg


  2. #2
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Nooit vullen of aanvullen met water !!!!!!
    Alleen in uiterste noot als je aan de kant staat en niets anders heb om te koelen

    Dopje maakt het makkelijker om lucht er uit te halen
    Maar het kan ook zonder los halen hij pompt het wel door
    Mooi dat hij weer lekker op kV staat met de winter voor de deur

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Volgens mij zat er eerst wel wat koelvloeistof in, maar fors aangemengd met water. Of t was inmiddels zo verouderd dat t gewoon bruin water was geworden....Ik had t veel eerder moeten doen, maar motor was nooit oververhit. Ik had op internet gelezen, echt door meerdere mensen en op verschillende sites dat water op zich geen probleem zou moeten zijn mits t niet vriest inderdaad. Maar goed, de boel is in elk geval nu wel voor elkaar en 'had ik maar' kan ik niet meer veranderen.... Ik schrok wel van t vieze water, dat na meerdere keren nog steeds bruin bleef.....


  4. #4
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Tijdje niet meer gereden met mijn 924, volgens mij ruim 3 weken geleden. Sinds de koelvloeistofwissel niet meer eigenlijk, dus eigenlijk een maand geleden.... Of door t beroerde weer van de laatste tijd of gewoon door drukte niet van gekomen, maar in elk geval leek t vanmiddag wel even droog te zijn tussen de buien en m maar weer s van stal gehaald. Eerst maar s gecheckt hoe t niveau van de koelvloeistof was. Deze was toch aardig gezakt, maar geen lekkage onder de auto. Aangezien ik er toch echt 5 liter in heb gedaan leek me toch wel dat het niveau voldoende zou moeten zijn. Ik was van plan om exact dezelfde koelvloeistof (G11 van MPM) te halen die ik er toen ook had ingedaan om m perfect op niveau te krijgen. Auto startte direct, maar stopte ook weer abrupt. Na paar keer starten liep ie weer lekker, de remmen piepten in t begin een beetje, maar de auto deed t weer perfect. Bij de Brezan aangekomen hadden ze niet t zelfde merk koelvloeistof en de medewerker zou moeten nakijken of Kroon wel toegevoegd kon worden. Het was al tegen 15.30 en winkel zou sluiten om 16 uur. De medewerker had er zichtbaar niet al te veel zin in. Ik zei dat ik toch maar exact t zelfde merk wilde halen waar ik eerder de fles had gehaald en liep de winkel uit. Het begon toch weer zachtjes te motregenen en wilde toch nog ff klein ritje maken met de auto om motor op temperatuur te krijgen. Toen ik de auto weer parkeerde in de stalling was het niveau van de koelvloeistof weer gestegen, maar nog niet naar de max. Ik heb de dop er maar op gelaten. A.s. vrijdag ga ik wel bijvullen met een nieuwe fles. Enig idee hoeveel liter er totaal in zou moeten? Ik heb een 5 liter vaatje volledig er in laten verdwijnen. Ik denk dat t verstandiger is weer een 5 liter te halen of zou 1 liter voldoende moeten zijn?


  5. #5
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: De witte 924 van BJ

    Ik dacht 8l.


  6. #6
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: De witte 924 van BJ

    Volgens de originele Porsche documentaties 7 liter.

    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  7. #7
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    Gisteren nog heerlijk genoten van waarschijnlijk de laatste rit dit jaar met de 924. Koelvloeistof nu op niveau, auto afgetankt, dus helemaal klaar voor de winter. Ik ben van plan om de (vreemd merk) velgen te vervangen voor de standaard 14" lm velgen, de motor onderplaat spuiten en monteren, de voorlip en rooster plaatsen. Evt. nog de witte deurgrepen vervangen voor zwarte (als t lukt...) Genoeg te doen dus! 20161125_143135_resized.jpg20161125_143733_resized.jpg20161125_165453_resized.jpg


  8. #8
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: De witte 924 van BJ

    20161224_165440_resized.jpg

    Ik heb vandaag de banden van de velgen laten halen welke ik van de sloopauto had afgehaald. Deze velgen wil ik weer als nieuw krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen? Zandstralen? Ik hoorde iemand zeggen over parelstralen?! Vooral de achterkant van de velgen is erg beroerd, sommige velgen aan de voorkant vallen nog best mee... Of gewoon goed schuren en overspuiten met spuitbus, maar welke kleur? Zilver, alluminium? Is er een specifieke kleur voor deze velgen?


  9. #9
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: De witte 924 van BJ

    Stralen en poedercoaten heeft een mooi en duurzaam resultaat. Spuiten mits goed voorbewerkt is nog mooier. Maar minder hard.


  10. #10
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De witte 924 van BJ

    Ik heb de mijne zelf gedaan. Eerst in de (grijze) grond, dan afgewerkt met alu-look.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •