Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: mbembe

  1. #1
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    mbembe

    Stel je voor
    Hallo allemaal,

    Ik stel me even voor: sinds vandaag officieel eigenaar van een 924 petrol blue van 1977. Woonachtig in N-Br en ben al 6 jaar eigenaar van een Cayman S.

    De 924 stond bij de overburen (een garage) te koop. Bleek van zijn schoonzoon te zijn die er na 5 jaar aan gewerkt te hebben geen tijd meer voor had. Auto komt oorspronkelijk uit Belgie. Inmiddels is zo'n beetje alles aan de auto al vernieuwd, behalve het interieur. Er zijn nog wat technische zaken niet in orde maar toen ik m zag staan kon ik het niet laten m te kopen. Het leuke aan de 924 is dat ie zo anders is dan de Cayman, echt 2 werelden. De 924 is een automaat, niet dat ik daar naar op zoek was maar ik heb m er ook niet voor laten staan

    Ik zal zeker een beroep op jullie expertise gaan doen, want ik heb weinig tot geen kennis van de 924 maar dat maakt het voor mij nog eens extra leuk. Ik wil me er graag in verdiepen en leren hoe de auto in elkaar zit. Alles wat ik er over heb gelezen spreekt me aan.

    De vragen die ik heb zal ik in de andere topics stellen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door mbembe; 27/10/2016 om 20:12.


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op het forum mbembe.


  3. #3
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: mbembe

    Welkom mbembe! Een automaat 924 - hoe rijdt dat nou?


  4. #4
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: mbembe

    Hey mbembe,

    De weg naar dit forum ook gevonden. Welkom!
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: mbembe

    Welkom in het 924 walhalla
    Mooie vroege 924 in zo te zien een nette orginele staat


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: mbembe

    Mooi hoor! Welkom hier


  7. #7
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: mbembe

    Thx allen! Ik moet zeggen dat de automaat boven verwachting rijdt, al zijn het maar 2 versnellingen. Hij gaat soepel over in versnellingen. Kijk, de 924 is natuurlijk geen scheurijzer (tenminste niet ivm mijn Cayman S) dus ik rij er toch wat rustiger mee en dan is zo'n automaat wel relaxt rijden eigenlijk. Ik had een 924 met versnellingen ook zeker willen hebben maar dit zit er nu eenmaal in. Wat het wel weer bijzonder maakt is dat in 1977 de 924 standaard met automaat werd geleverd en dat dit ook alleen maar in '77 standaard was! Daarbij was het de eerste volautomaat op de markt, dus in die zin ook uniek. Ik vertel jullie wrs allemaal niets nieuws want jullie hebben veel meer kennis en kunde dan ik, daarom zit ik ook hier op het forum zodat ik kan leren

    Ik heb de zoekfunctie al gebruikt mbt het octaangehalte voor de 924. De vorige eigenaar tankte 95 en gooide er een dopje loodvervanger bij. De moter draait niet lekker dus ik denk na alles wat ik gelezen heb maar eens 98 te gaan tanken en verder niets. Ik zie verschillende reacties/meningen maar zal het proefondervindelijk gaan vaststellen denk ik. Ik ben ook redelijk actief op het Porscheforum maar ook daar zijn er veel meningen.

    Bedankt voor de reacties, leuk dat er zo'n cluppie 924-gekken zijn. Nu heb ik dus 2 fora bij te houden


  8. #8
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: mbembe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Mooie vroege 924 in zo te zien een nette orginele staat
    Nou ik moet je zeggen dat de staat van de auto meteen de doorslag gaf en met name toen ie op de brug stond. Ik heb nog nooit zoiets gezien: de auto is aan de onderzijde spiksplinternieuw. Zo rijdt je een auto niet eens nieuw de showroom uit. Hij is aan de onderkant niet getectyleerd of zwart wat in eerste instantie raar oogt (ongeveer de kleur van de carrosserie, iets groener) maar dat gaf mij wel de kans de auto goed te inspecteren. Auto is na de restauratie praktisch niet buiten geweest en alleen maar op zonnige dagen. Dat is te zien, hij blinkt gewoon. Alles maar dan ook werkelijk alles is nieuw: hoezen, leidingen, uitlaat (behalve de einddemper), ieder boutje/moertje/schroefje. Sinds dat de auto klaar is heeft hij er 3x in gereden en verder niet. Dat zie je dus er ook aan af. Ik stond echt perplex want dat had ik niet verwacht.

    Hij is idd in originele staat teruggebracht en daar ga ik niet heel veel aan veranderen. Behalve op termijn de velgen en ik zou graag de Porsche sticker op de achterkant onder de achterlichten toevoegen maar ik weet niet of dit ook standaard was in '77. Bij de latere modellen wel maar ik kan er niets over vinden. Weten jullie of dit origineel was in 77 en waar deze te bestellen? En waren de letters grijs, of zwart of een andere kleur?


  9. #9
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: mbembe

    Welkom mbembe
    Ik rij ook met een automaat, van bj 80.
    Maar ik kan verkeert zijn, er zijn toch 3 versnelingen.


  10. #10
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: mbembe

    Dacht ik ook. 1 en 2 aanduidingen kun je selecteren om verder opschakelen te voorkomen, voor stad of bergritten mocht je dit willen.

    Overigens dacht ik dat de 924 nooit een loodvervanger nodig had. Weet alleen niet of dit ook voor de vroege modellen op gaat. 98 tanken wel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •