Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Van Harte Gefeliciteerd .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Gefeliciteerd man!


  3. #13
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Het heeft even geduurd, maar weer een update:
    Ik heb laatst de injectoren eruit gehaald. De opbrengsten van alle 4 injectoren liggen dicht bij elkaar (binnen de marges zoals in Haynes staan), ook het sproeipatroon is hetzelfde. Dus dat lijkt ook het probleem niet te zijn.

    Gisteren de auto warmgereden, 2 uren later wil hij wel starten, maar klinkt als een oude John Deere met 1 cilinder en valt direct uit. Met een drukje op het gaspedaal stijgen de toeren en blijft hij wel lopen. Na een paar seconden lopen ook de andere cilinders en loopt hij weer mooi stationair.


  4. #14
    Ingeschreven
    12/06/2016
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    68

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Wellicht een leuke voor de sleuteldag? Die van mij houdt ook niet van een warme start. Her en der lees ik dat de accumulator de boosdoener kan zijn. heb je al gekeken of er brandstof onder het membraam zit?
    zoekende:
    Voormalig: Porsche 924 1979 Mexico beige


  5. #15
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Opsomming wat voor mij hielp, en hopelijk ook voor toekomstige lezers:
    Laatst gewijzigd door Vincenzo; 13/04/2017 om 22:51.


  6. #16
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Had met regelmaat last van een motor die alleen levend bleef met gas: Valse lucht bij het inlaat spruitstuk.

    De hex collar (rood oranje) waar de injector invalt is soms gevoelig voor valse lucht, schroefdraad zit met een non adhevise sealant. Is beide te halen bij iedere vw dealer. Inbus 12mm

    Gelijk even de oringen meepakken, na tig jaar benzine worden ze er niet beter op en injectors ultrasoon reinigen.
    (Ik had gelijk de inlaat en kop pakking vervangen)

    De aftakking van de luchtcollector, dat zwarte ding op je gaskleppenhuis, wat volgens mij naar de AAV gaat was bij mij ook gescheurd. Nieuwe gehaald voor 36 euro.

    Als een ding niet snel over het hoofd wordt gezien zijn het de simpele dingen wel, brandstof filtertje mee pakken!!

    Als je een P/N nummertje zoekt roept u maar

    (Die hex collars trouwens als laatste proberen, voor dat je t weet zit je 5000 stukjes plastic tussen je kleppen te peuteren)
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  7. #17
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincenzo Bekijk Berichten
    Had met regelmaat last van een motor die alleen levend bleef met gas: Valse lucht bij het inlaat spruitstuk.

    De hex collar (rood oranje) waar de injector invalt is soms gevoelig voor valse lucht, schroefdraad zit met een non adhevise sealant. Is beide te halen bij iedere vw dealer. Inbus 12mm

    Gelijk even de oringen meepakken, na tig jaar benzine worden ze er niet beter op en injectors ultrasoon reinigen.
    (Ik had gelijk de inlaat en kop pakking vervangen)

    De aftakking van de luchtcollector, dat zwarte ding op je gaskleppenhuis, wat volgens mij naar de AAV gaat was bij mij ook gescheurd. Nieuwe gehaald voor 36 euro.

    Als een ding niet snel over het hoofd wordt gezien zijn het de simpele dingen wel, brandstof filtertje mee pakken!!

    Als je een P/N nummertje zoekt roept u maar

    (Die hex collars trouwens als laatste proberen, voor dat je t weet zit je 5000 stukjes plastic tussen je kleppen te peuteren)
    Bedankt voor je tips!
    De "hex collar" zit volgens mij alleen in een 924 Turbo toch?
    2 jaar geleden heb ik de koppakking vervangen en dus ook de O-ringen, dus daar verwacht ik geen probleem
    De inlaatbuis kan ik nog checken.

    Maar als ik jou zo hoor waren de problemen vooral gerelateerd aan valse lucht.


  8. #18
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Nee noem het verkeerd, bedoelde de insulating socket, in de kop gedraaid waar de injector in valt. Gewoon met draaiende motor remreiniger op die punten spuiten en kan je het uitsluiten
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  9. #19
    Ingeschreven
    02/07/2016
    Berichten
    12

    Re: 924 1982 | Warme start, maar geen drukverlies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincenzo Bekijk Berichten
    Nee noem het verkeerd, bedoelde de insulating socket, in de kop gedraaid waar de injector in valt. Gewoon met draaiende motor remreiniger op die punten spuiten en kan je het uitsluiten


    Het warme start probleem wordt, denk ik veroorzaakt door gas vorming in de benzine leidingen.(warmte, icm druk vermindering)
    Dit wordt met de vol gas start methode na een seconde of 10 opgelost.

    Ik heb ook een schakelaar(massa) naar de koude start injector gemaakt, deze helpt ook even, de motor start dan direct maar gaat weer uit als die even loopt vanwege wegvallen +12Volt. die gestuurd wordt door contact schakelaar.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •