Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: theo winter

  1. #1
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    theo winter

    Stel je voor
    dag allemaal, hierbij bericht van Theo (48 jaar) en Theun (18 jaar) Winter. Ik (Theo) ben de gelukkige bezitter al 16 jaar van een gele 1973'er 911 2.4 T. En in die hoedanigheid ook lid van de klassieke 911&912 club NL wat erg leuk is qua uitstapjes en (technische) discussies. Gekocht toen het nog gewone leuke mooie auto's waren zonder extreme verzamelaars waarde. Niet dat ik klaag over de waardestijging hoor, echter het wordt steeds verleidelijker om "m te verkopen, en dat is eigenlijk te gek voor woorden want ik geniet er elke keer weer van als ik er in zit. eind september nog met 17 40 jaar plus oude 911's naar Berlijn (binnendoor) gereden, super leuk. Genoeg over de 911, wij zoeken samen een betaalbare auto (wel van Porsche :-)) die je gewoon leuk kan rijden en overal kan neerzetten zonder dat er gewaarschuwd wordt " dat ie wel een s gestolen kan gaan worden". Het principe van een relatief lichte auto met een goede gewichtsverdeling plus het feit dat wij beiden de vorm erg mooi vinden (dat is ook de primaire reden naast het geluid van de motor waarom ik ooit de 911 heb gekocht) leidt er toe dat we nu een 924 of 944 zoeken. Ikzelf vind de 944 te " breed" (net als de oudere 911's) daarom de 924.

    Omdat we beiden niet echt sleutelaars zijn (911 doe ik in tegenstelling tot vele clubleden zelf niets aan) zijn we niet alleen op zoek naar zo'n auto maar ook naar een betrouwbaar adres voor onderhoud. Hebben jullie suggesties misschien? overigens willen we op termijn wel samen aan de auto gaan klussen. leuk om dat samen te doen.

    en dan gelijk maar een vraag, is er een groot verschil tussen de versie zonder en met "s". ik begrijp het theoretisch wel, de "s" is voorzien van 944 motor (en ook de versnellingsbak??) echter wat merkje daar van? is het de moeite waard om daar voor door te sparen?

    Overigens heb ik geen " 924" club oid kunnen ontdekken, correct? daarom dit forum? groeten Theo en Theun


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op het forum theo winter.


  3. #3
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: theo winter

    Welkom Theo en Theun! Mooie avonturen met de 911 zo te lezen (foto's altijd welkom).

    De S en de n/a zijn 2 behoorlijk verschillende auto's. De motor van de 924 is rauw en mechanisch, waar de S heel soepel loopt en ook wat meer vermogen heeft. De remmerij is anders, achter trommels ipv schijven, en een verschillend onderstel. De S is simpelweg een volwassenere versie van de n/a qua techniek. Qua karakter heeft de n/a in mijn beleving meer het "puur" rijden gevoel, maar dat kan voor jou zomaar anders zijn. Ik zou in een goed exemplaar van beide eens een proefrit maken.

    Een club is er idd niet, zijn er wel geweest in het verleden.

    Ik kan je qua garage De Loods in Den Dolder aanraden. Veel expertise met de transaxles, denken goed mee, en vrijwel alles kan.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: theo winter

    Welkom Theo! heel veel succes met t vinden van een nette 924. Komt vast goed!


  5. #5
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    Re: theo winter

    dank voor je bericht Thijsch. Ik heb net op het net gekeken zal eens langs gaan in Den Dolder. ik neem aan als we zelf er iets aan willen doen is de 924 een eenvoudigere auto? zijn de onderdelen goedkoper omdat het vaudi is tov porsche onderdelen voor 944?


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: theo winter

    Welkom hier! De loods is idd een goede plek!


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: theo winter

    Welkom Theo

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  8. #8
    Ingeschreven
    28/06/2014
    Berichten
    7

    Re: theo winter

    hee hallo


  9. #9
    Ingeschreven
    23/10/2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    297

    Re: theo winter

    Welkom theo, mijn witte 924 is te koop, misschien dat je het langs hebt zien komen. Laat maar weten als je geintresseerd bent
    Porsche 924 - the car that saved Porsche

    Chef-werkplaats Houweling Automotion, kom eens langs voor een bakkie koffie


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: theo winter

    Welkom hier en veel 924 plezier toegewenst . En een S of NA de S zal meer waarde houden op de lange duur en is zeker het door sparen waard.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •