Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1
    Ingeschreven
    16/12/2009
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    111

    Verstandig om te rijden ja of nee.

    Hallo,

    Even een vraag,

    Ik heb mijn zoon ze porsche na laten kijken van de week en er zijn een aantal dingen.

    De Krukaskeerring zweet tot druppeltje, nou is mij geadviseerd er niet meer mee te rijden omdat die olie op de distributie kan lopen, en dat tot dure reperatie kan lijden.


    omdat mijn account nog niet goed werkt( snelleporsche ) doe ik het nog even op mijn vader zijn account.

    ik heb een 924 uit 81
    924 S Het beste van twee werelden


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    ff bruut, een onzin verhaal!! de opbouw van de distributie is van dien aard dat er niet zomaar een druppel olie op de riem kan komen. Achter op het krukastriemwiel zit een rand die voorkomt dat de riem ervanaf loopt maar tevens ook eventueel lekkende olie van de riem af houdt, zie hieronder:

    Bijlage 5999

    laat je dus niet gek maken. Pas als er na elke keer de motor gestart te hebben een plasje olie onder de auto ligt hoef je je zorgen om de distributieriem te maken. Zweten kan zeer weinig kwaad.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    16/12/2009
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    111

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    verder tikken de kleppe deze moeten gesteld worden.

    de luchtinlaat slang is (boven op de motor bestaat uit 3 delen) getape ik denk dat hij lek is heb nog helaas niet kunnen kijken er naar. hij loopt een beetje onregelmatig met toeren waardoor hij in ze toeren zakt en hersteld, ook is het uitlaatspruitstuk lek. beetje vervelende dingen maar wel op te lossen.

    Klopt het dat de 924 uit 81 een zware koppeling heeft? + dat hij stroef schakelt.
    924 S Het beste van twee werelden


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    Zware koppeling? Voor moderne maatstaven wel maar het pedaal hoort wel soepel te lopen. Ofwel, wel "zware" tegendruk als je hem ingedrukt hebt maar niet heel zwaar als je het pedaal beweegt.

    Stroef schakelen? Zelfde verhaal, niet zo soepel zoals een moderne auto maar met 2 vingers schakelen moet zeker kunnen (op achteruit na, daar kun je wel 2 handen voor gebruiken)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #5
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    nja, idd wat is stroef enzo?

    en rijden als die toch niet helemaal op en top is zal altijd risico's hebben, maar over het algemeen wel te doen als je van plan bent het binnen korte tijd op te lossen.

    neem ook aan dat je niet duizende kilometer gaat rijden, voordat je erna gaat kijken:p

    over dat schakelen, ik kan gewoon met 1 vinger alle versnellingen door, ook de achteruit.. nu heb ik nog een 4 bak(tijdelijk) maar met mn 5 bak ging het nog fijner.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    Overigens is het bij een 924 2.0 geen enorme ramp als de distributieriem knapt. In het blok kunnen de kleppen de zuigers niet raken dus de schade beperkt zich tot de riem zelf. (23euro)

    Het is uiteraard vervelend dat je terug gesleept moet worden maar de reparatie is binnen 1 uurtje uit te voeren.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    24/04/2010
    Berichten
    66

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924porscheman Bekijk Berichten
    Klopt het dat de 924 uit 81 een zware koppeling heeft? + dat hij stroef schakelt.
    Ik heb zelf ook een p 924 van 1981. Koppeling gaat inderdaad zwaarder als van een moderne auto. Schakelen doet ie alleen stroef als de olie nog koud is.


  8. #8
    Ingeschreven
    27/12/2010
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    23

    Re: Verstandig om te rijden ja of nee.

    Spoed vraag! weet iemand een goed bedrijf wat voor zaterdag mijn uitlaat spruitstuk kan vlakken zodat ik zeker weet dat hij niet gaat lekken?

    (woon in zoetermeer)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •