Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    30/10/2015
    Berichten
    7

    924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Heren en dames,

    Ik ben bezig een 924 weer lopend te krijgen. Eerste was een dode brandstofpomp, die is vervangen en werkt weer prima.

    Daarna de injectoren eruit gehaald om na te zien en die leken verstopt te zijn. Ook de spinnenkop werkte niet goed meer. Deze reageerde niet meer op de hevel...

    Dus, injectoren zijn ultrasoon gereinigd en er is een goede spinnenkop in gegaan.

    Resultaat, pomp aan, hevel omhoog duwen en keurig nevelen de injectoren brandstof

    Maar nu heb ik een raar elektrisch probleem en weet even niet waar ik moet zoeken.....

    Wanneer ik tracht te starten slaat de motor aan en pakt op. Zodra ik de sleutel los laat valt hij meteen helemaal stil. Dus alsof ik het contact weer uitdraai.

    Ik ben ervan overtuigd dat er ergens een slecht contact is, contactslot stuk? bobine krijgt geen stroom meer? Ergens een massa probleem?

    Iemand dit al eens meegemaakt? Alle input is meer dan welkom ;-)


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Het witte blokje onder je contact slot kan de boosdoener goed zijn.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    30/10/2015
    Berichten
    7

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Vandaag nog even aan het zoeken geweest. Wanneer ik start komt er 8,6 volt te staan op de (+) 15 zijde van de bobine. Zodra ik de sleutel los laat en naar contact aan gaat valt de spanning geheel weg.

    Wanneer ik het goed time en domweg vanaf de accu een draad dan op de (+) zijde van de bobine hou (dan krijgt hij dus 12volt!) blijft de motor lopen.

    Iemand enige idee waar ik moet zoeken? Er zitten twee draden op de (+) zijde van de bobine, de een wordt dus bekrachtigd wanneer ik start en de ander moet het overnemen en doet dat dus niet.

    Ik heb getracht een schema te vinden maar kan t zo snel niet vinden helaas.


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Ja, ontstekingskastje! Die wordt op zijn beurt voorzien van 12v via het witte blokje. Zou dus toch echt daar beginnen ipv 12v direct op de bobine te zetten...


  5. #5
    Ingeschreven
    18/08/2016
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    45

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Onttstekingskastje vooraan rechts van kjetronic...


  6. #6
    Ingeschreven
    30/10/2015
    Berichten
    7

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Daar heb ik er nog een van liggen van een GTV6. Zal de nummers vergelijken en kijken of het past.

    Anders heb ik nog een 924 staan waar ik hem even uit kan "lenen"

    Zal die eens uitwisselen. Zou top zijn als dat het probleem oplost. Meteen de draden maar even doorpiepen.


  7. #7
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Start wel, maar blijft niet lopen...

    Check ook dat witte blokje, dat bedoelde ik eigenlijk met waar ik zou beginnen. De schema's van de ontsteking staan trouwens in de workshop manuals, onder de downloads van dit forum. Of check mijn projecttopic, postings van maart dit jaar. Mijn kastje bleek ook stuk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •