Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Arthur623

  1. #1
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    Arthur623

    Stel je voor
    Hello!

    hierbij wil ik mezelf even kort voorstellen. Arthur, 33 jaar en uit de omgeving van Rotterdam. Vroeger, toen ik 19 was, gereden in een Surinam red mettalic 944, de GG-BX-12. Nu als tweede auto naast mijn diesel die ik voor woon-werk gebruik een 924 gekocht als hobby auto. Ik heb iets met oldtimers/bijzondere voertuigen want heb ook twee motoren uit de jaren 70 en mijn vriendin rijdt rond in een Rover 820.

    Het is een grijze uit 1981 met waarschijnlijk 145.000 op de teller. in '96 geïmporteerd. De vorige eigenaar was de eerste Nederlandse eigenaar. Heeft nog een apk tot medio 2018.

    De auto is verder erg verwaarloosd en een tijd geschorst geweest. Verdient een hoop liefde en aandacht, vooral optisch, maar dat is juist de reden dat ik hem gekocht heb. Zo mist hij simpelweg een hoop onderdelen (antenne, diverse knoppen op het dashboard, binnenspiegel, stoelhendel rugleuning, logo motorkap, etc.). als iemand deze dingen heeft liggen, hoor ik dat graag. Sommige dingen heb ik misschien al gevonden via marktplaats of 924-944-onderdelen.nl maar wie weet.

    Maar ook technisch moet er wel wat gebeuren; kleppen stellen (ze ratelen behoorlijk, erg vervelend op de snelweg), thermostaat vervangen (kachel werkt niet, het was gisteravond erg koud toen ik hem naar huis reed) en de distributie mag wel worden ververst.

    Dit naast regulier onderhoud zoals een grote beurt van A tot Z en nieuwe voorbanden. Ook de bestuurdersstoel moet (uiteraard) gerepareerd worden. Dit moet te doen zijn met naald en draad want de scheurtjes zitten alleen op de stof op de naden en niet in het leer.

    Ook zit er nu een niet origineel houten stuur in, deze wil ik wel vervangen voor een echt stuur.

    Voor wat betreft het kleppen stellen en distributie vervangen: is er een forumlid bij wie ik zou kunnen langsrijden en die mij dit, onder zijn deskundige begeleiding en tegen betaling, zelf kan laten doen? Wil deze twee klussen het graag leren, meestal probeer ik alles zelf via trial en error maar dat lijkt me in dit geval niet zo handig. Ben prima bereid er een eindje voor te rijden op een zondag.

    Hieronder als het goed is een foto

    Bijlage 14517
    Laatst gewijzigd door Arthur623; 21/12/2016 om 17:57.


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Hey Arthur623, bedankt voor het voorstellen! Veel plezier


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Arthur623

    Welkom Arthur.
    Mooie kleur. Misschien kun voor al je klusjes eens met Martin uit Steenwijk praten.
    suc6

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  4. #4
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: Arthur623

    Welkom Arthur623 op dit forum!
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


  5. #5
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Arthur623

    Welkom Arthur. Kennis genoeg hier dus met je werkzaamhedenmoet het wel goed komen. Hoop dat je niet in de milieuzone woont.


  6. #6
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: Arthur623

    He idd die had ik zaterdag bekeken. Mooi dat je die gaat redden. Is een leuke auto om te zien.


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Arthur623

    Welkom hier en veel 924 plezier toegewenst
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Arthur623

    Welkom Arthur! Ik heb aantal maanden geleden een sloop-Porsche met hulp van forumleden compleet gedemonteerd en zal ongetwijfeld wel onderdelen hebben die je nodig hebt. Daarnaast werk ik in Rotterdam dus voor kleine knopjes e.d. wat per pakketpost duur te versturen is gewoon afspreken bij CS


  9. #9
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    Re: Arthur623

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berend72 Bekijk Berichten
    Welkom Arthur! Ik heb aantal maanden geleden een sloop-Porsche met hulp van forumleden compleet gedemonteerd en zal ongetwijfeld wel onderdelen hebben die je nodig hebt. Daarnaast werk ik in Rotterdam dus voor kleine knopjes e.d. wat per pakketpost duur te versturen is gewoon afspreken bij CS
    Je hebt pb berend


  10. #10
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    Re: Arthur623

    Heb even wat fotootjes gemaakt van de missende onderdelen etc. Kan iemand aangeven wat ik precies mis / wat er te zien is.

    Loshangend stekkertje in motorruimte; hoort bij het lampje. Is dit origineel en waar hoort deze normaal te zijn aangesloten?
    Bijlage 14525
    Foto van loshangende aansluiting bij gasveer motorkap. Is dit origineel?
    Bijlage 14524
    Missend interieurlampje neem ik aan?
    Bijlage 14523
    Missende knop helemaal linksboven naast aansteker (niet echt goed te zien) is denk ik van mistlamp?
    Waar is het gat voor linksboven de pook?
    De vier knopjes onderaan. Nummer 1 mist, waar is deze voor. Nummer is niet meer leesbaar waar deze voor dient. Nummer 3 is dummieknop. Nummer 4 ook niet meer leesbaar. Kan iemand aangeven waar welk knopje voor dient.
    Bijlage 14522

    Dank!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •