Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Zojuist een poging gedaan een radio aan te sluiten. Bij mijn auto liggen vier losse stekkers, zie foto. Deze draden zijn vast niet origineel? stekkers.jpg

    Ik ging er van uit dat de zwarte massa was, bruin de constante plus en geel de geschakelde plus. De grijze heb ik geen idee. Er kwam echter geen leven in de radio dus ik ga morgen even een multimeter kopen (oude ben ik kwijt) en meten.

    Wat ik wel gek vond en mogelijk heeft iemand daar een verklaring voor: toen ik de zwarte draad als massa aansloot op de radio ging de verlichting van de middenconsole branden (drie metertjes + kachel/ventilatie), ook met contact uit. Deze verlichting werkt normaal niet en staat nog op mijn reparatielijstje.
    Goed nieuws dat de lampjes dus niet kapot zijn en het kennelijk een kwestie is van een kabeltje. Ik heb de zwarte draad vervolgens gevolgd en deze loopt naar boven en splitst zich via een stekkertje in twee rode draadjes die die richting metertjes etc. loopt. Zou het kunnen dat die zwarte draad de massa is van zowel de radio als de verlichting middenconsole?


  2. #2
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Bruin is de kleur van de massa (-) doorheen de auto. Kijk maar eens naar alle aardingspunten doorheen de auto: boven zekeringskast, nabij de nummerplaatverlichting, nabij de ECU, ...

    Je weet nooit wat de vorige eigenaar zelf aangepast heeft, dus kun je inderdaad best een multimeter nemen om te zien welke de massa is (continuiteit meten met de koets), en vervolgens het voltage meten over de overige kabels, zonder de sleutel, en met de sleutel in contact. Meestal heb je een constante voeding (om de voorkeurszenders te onthouden), en een geschakelde voeding (radio gaat aan bij omdraaien sleutel).


  3. #3
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: 924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Als de lampjes van de metertjes gaan branden lijkt het me eerder een constante plus? Maar meten is weten


  4. #4
    Ingeschreven
    20/04/2016
    Berichten
    11

    Re: 924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Heb ongeveer dezelfde kleuren draden liggen achter mijne radio.
    Heb juist nog een rode draad meer liggen met zekering tussen, dus deze gaat bij mij de vaste plus zijn.
    De rest ga ik gewoon uit metem.
    Maar ik heb het probleem dat ik niet weet hoe ik mijn radio zelf moet aansluiten.
    Vind hiervan niets op het internet.
    B340574E-BDB2-42C9-A60D-7D4C72668986.jpg01B38A3A-0EE3-493F-9C7E-5BADCC4B8F87.jpg
    Arthur,
    Zie dat uwe 924 ook van 81 is...
    Mss heb jij dezelfde radio, of iemand anders, want zie dat ze mijn type radio in de 924 ooit als optie is gezet.
    Ook denk ik dat mijne radio uit een later bouwjaar komt.
    Mss kan iemand mij hierbij helpen.
    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door StevenVDW; 30/12/2016 om 08:27.


  5. #5
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    Re: 924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Ik heb een nieuwe radio met iso stekker. Dus andere aansluitingen..


  6. #6
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1981 | radio / verlichting middenconsole

    Meestal kun je van zo'n merk de handleiding/aansluiting online terugvinden.

    De bovenste 4 aansluitingen zijn de (oude type) stekkers voor de speakers.
    De onderste moet normaal 1 witte stekker zijn (all-in-one)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •