Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: 924 | herspuiten

  1. #1
    Ingeschreven
    04/10/2016
    Locatie
    wetteren belgie
    Berichten
    77

    924 | herspuiten

    hallo, heeft er iemand ervaring met het zelf her spuiten van een 924? is dit thuis zelf te doen waar moet je op letten?
    waar haal je de materialen en ......


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 | herspuiten

    Als je een goed resultaat wil is dit niet thuis te doen, tenzij je een spuitcabine in je garage hebt
    937 racer


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 | herspuiten

    Ik zit er ook over te denken. Maar dan wel bij een professionele spuiter.
    Veel werk auto helemaal kaal maken. Spiegels, raamlijsten, bumpers, achterruit,
    deur-panelen, motorkap, rubberstrips alles moet eraf.
    En dan weer opbouwen, nieuwe sierlijsten, stickers enz.....
    Maar dan heb je ook het beste resultaat.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  4. #4
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 | herspuiten

    thuis spuiten kan gerust maar het resultaat kan zeker minder zijn als in ideale omstandigheid van een spuitcabine
    wij spuiten zelf motor compartimenten en binnenkanten motoren en onderdelen
    buiten kant spuiten we in een cabinne
    thuis hebben we een zijl aan gordijn reels die rond om dicht kan en vloer verwarming die we iets hoger zetten met spuiten
    en een afzuiging naar buiten
    je heb nodig een goede spuit die op lage druk spuit
    en veel oeffenen
    je spuit niet zomaar een auto dat is echt een vak
    voor iemand die niet veel of nooit gespoten heeft woord het waarschijnlijk een fiasco
    en ben je beter af als je de verf rolt met een roller (liefst iets van boten verf)dat trekt namelijk erg strak op
    daar heb ik al best redelijke resultaten van gezien


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 | herspuiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    thuis spuiten kan gerust maar het resultaat kan zeker minder zijn als in ideale omstandigheid van een spuitcabine
    wij spuiten zelf motor compartimenten en binnenkanten motoren en onderdelen
    buiten kant spuiten we in een cabinne
    thuis hebben we een zijl aan gordijn reels die rond om dicht kan en vloer verwarming die we iets hoger zetten met spuiten
    en een afzuiging naar buiten
    je heb nodig een goede spuit die op lage druk spuit
    en veel oeffenen
    je spuit niet zomaar een auto dat is echt een vak
    voor iemand die niet veel of nooit gespoten heeft woord het waarschijnlijk een fiasco
    en ben je beter af als je de verf rolt met een roller (liefst iets van boten verf)dat trekt namelijk erg strak op
    daar heb ik al best redelijke resultaten van gezien
    Ik dacht al....Voor strak werk een professionele spuiter!

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 | herspuiten

    Tsja, maar de kosten zijn er dan ook wel naar. Zal de mijne ook graag willen laten doen, maar de kosten weerhoudt mij wel...


  7. #7
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 | herspuiten

    Heb mij ooit laten vertellen (dus geen concrete prijzen) dat de verf op zich ook al behoorlijk veel geld kost, zelfs al doe je het zelf.
    En dat, als je wat kan helpen aan de voorbereiding/demontage,... maar wel laat spuiten door een 'pro', dat het beste compromis zou zijn.
    Dan moet je het natuurlijk wel op een akkoordje kunnen gooien met de spuiter, om het zo te laten verlopen.

    Onlangs passeerde hier een netjes zelf gewrapte (rode) 924, misschien een alternatief...
    linkje: https://community.924forum.nl/showth...highlight=wrap
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 09/01/2017 om 20:04.


  8. #8
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: 924 | herspuiten

    Ik heb al enkele auto's laten herspuiten. Zelf heb ik een opleiding carrosserieherstelling gevolgd, maar aan zelf lak spuiten thuis, zonder spuitcabine waag ik mij niet. Carrosserie en spuitwerken zijn duur om twee redenen: uurloon voor voorbereiding waar redelijk veel handwerk insteekt en prijs van de grondstoffen. Prijs van basislakken (dus nog niet van grondverf, vernis, verharders, verdunners, plamuur, ect) ligt ergens tussen 150 a 200 euro/liter, en voor een 924 heb je ongeveer 3 liter nodig. Dus om dit zelf te spuiten thuis, zonder spuitcabine, zit je al direct aan een vrij hoge kost omdat de kans op mislukking, of lakfouten zeer groot is.

    Wat ik meestal doe, ik doe de voorbereiding volledig zelf. Ik deuk de wagen uit waar nodig, plamuur, zet de wagen strak, spuit de grondverf, slis deze terug af en ik breng de wagen volledig voorbereid binnen bij de carrossier. Deze moet dan enkel nog de wagen afplakken, ontvetten, basislak zetten en vernis. Eventueel poliert deze de wagen ook nog na het spuiten.

    De kostprijs van dit alles: mijn grondstoffen (plamuur, grondverf, schuur en slispapier) voor een volledige wagen +/-200 euro en heel wat werkuren.
    Prijs van de carrossier (maar dit is afhankelijk van carrossier tot carrossier) voor een 924 700 a 850 euro (incl basislak en vernis).

    Let wel, niet elke carrossier wil een auto spuiten die hij zelf niet heeft voorbereid. Voor een leek is het heel moeilijk onderscheid te maken tussen voorbereidingsfouten en spuitfouten. De meeste carrossier zeggen dus gewoon nee om de simpele reden dat ze zever achteraf willen vermijden.


  9. #9
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 | herspuiten

    Kijk, goed overzicht! Inderdaad niet goedkoop en wel een goed resultaat. Wrap had ik gezien, ook interessant!


  10. #10
    Ingeschreven
    04/10/2016
    Locatie
    wetteren belgie
    Berichten
    77

    Re: 924 | herspuiten

    dit lijkt mij ook haalbaar, en ziet er netjes uit.
    ik ga het zeker ook bekijken!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •