Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
  1. #21
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Ik zou alles systematisch langslopen en checken. Vonk op verdeler, goed aansluiten (cyl. 1 start bij merkteken op de verdeler >> zat bij mij fout..) vonk op bougies, benzine toevoer (had je niet aangezeten?) luchtklep net na dode punt en je nokkenas stond goed las ik in het andere topic?


  2. #22
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Je hebt nu alles mbt tdc dubbel gechecked en de nokkenas, en krukas staan goed, dus daar kan het niet aan liggen.

    Nogmaals je bougiekabel volgorde dubbel checken.

    Vervolgens iemand laten starten en dan de ontsteking tegelijkertijd draaien, dan moet hij op een punt beginnen te lopen/ aan slaan. Als dit lukt, vervolgens fijn afstellen met strobosscoop (volgens mij vacuum los maar dit staat wel in Haynes).

    Als dit niet lukt is er vermoedelijk iets met je ontsteking of het groene draadje aan de hand. Dit kan je allemaal meten maar dat is de volgende stap.
    937 racer


  3. #23
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Na nog een keer alles na te lopen en goed te hebben gezet.. Hij doet het weer. Alleen lekt m'n waterpomp.. pakking verkeerd gemonteerd. Nrrr


  4. #24
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Goed nieuws dat hij in elk geval weer loopt. Jammer dan weer van die waterpomp. Maar dat komt in elk geval goed.
    Succes ermee. En post eens wat meer plaatjes van het ding


  5. #25
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Mooi dat ie loopt! Fijn! Wat was er nu mis?


  6. #26
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Had ik ook voor met de waterpolp! Je kan er moeilijk aan en dat stomme papiertje kreukt langs alle kanten... ik heb toen het blok beetje gepolierd dat alles goed proper was endan met speciale vloeibare pakking op gedaan nachtje laten drogen en water op! Geen lek te bespeuren!


  7. #27
    Ingeschreven
    19/12/2016
    Locatie
    Neerijnen
    Berichten
    85

    Re: 924 1981 | Motor start niet na groot onderhoud

    Hylomeer blue heb ii liggen. Dat wil ik proberen. Zou moeten werken.

    Wat er precies mis was? in eerste instantie stond het merkteken bovenop camhuis verkeerd.. Dat was al een vervelend iets. En merktekens op vliegwiel kloppen ook niet. Nu dus alles wel op tijd kunnen zetten. En nieuwe markings gemaakt. Nu alleen nog finetunen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •