Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    924 1981 | startmotor kapot?

    even advies gevraagd, ik ga voor het eerst nu echt beginnen aan uberhaupt sleutelen aan een auto, aan de 924. gisteren auto uit stalling gehaald waar ik m 6 weken geleden in heb gezet. starten ging heel moeilijk, draaide heel langzaam, niet, wel niet wel, uiteindelijk aangeslagen, met e.e.a aan witte rook (?) vanuit omgeving startmotor (links onder als je voor de auto staat). daarna 20 km naar huis gereden, ging eigenlijk heel goed, veel rotondes, van 2 naar 5 en weer terug. geen problemen. motor liep rustig. Echter net voor ons huis ik denk ik doe de lampen eens aan, die klapten omhoog en gelijk hele auto " dood". zal wel kortsluiting zijn geweest lijkt me. daarna deed niets het meer motorisch. Echter lampen en ruitenwissers etc wel?? na paar minuten weer geprobeerd wel weer 1 poging van startmotor daarna niets.

    even los van de mogelijke kortsluiting, kan ik concluderen uit het feit dat de motor op zich goed liep dat het probleem van het starten inderdaad aan de startmotor ligt? die er dan maar uit halen? kan je zo'n motor laten testen? en waar weet iemand dat?

    alle hulp is welkom! dank alvast groeten Theo


  2. #2
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | startmotor kapot?

    Wat is de spanning van je accu? Eigenlijk zou je willen weten of de accu oplaadt als de motor loopt. Over het algemeen gaan startmotors niet zomaar stuk, je zou de accu even aan de lader kunnen leggen. Aangezien de motor afsloeg toen je meer verbruikers aanzette, zou ik het eerst in die richting zoeken en uitsluiten.


  3. #3
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    Re: 924 1981 | startmotor kapot?

    ok dank ga ik dat eerst checken!


  4. #4
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    Re: 924 1981 | startmotor kapot?

    Was inderdaad mijn accu, dank voor de tip!


  5. #5
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    Re: 924 1981 | startmotor kapot?

    dit onderwerp mag dicht wat mij aan gaat is opgelost, ik weet niet of ik dat apart moet aangeven? nog een andere vraag, beetje dom misschien, hoe kan ik meten of de accu daadwerkelijk wordt opgeladen door de dynamo? Gewoon spanning meten op accu en even later weer of zo?
    Laatst gewijzigd door theo-winter; 12/03/2017 om 17:00.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •