Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1
    Ingeschreven
    31/08/2013
    Locatie
    Moergestel
    Berichten
    21

    924 1980 | Blower trekt zonder contact 5.5A

    Hallo allemaal,

    Al wat langere tijd vertoonde de accu de neiging om snel leeg te lopen, dus koppelde ik hem maar gewoon af na het rijden. Laatst de auto uit de stalling gehaald en toch maar een nieuwe accu er in gestopt, maar ze vertoonde nog altijd kuurtjes. De ventilatie blower deed ook vreemd; zodra het contact aan is, (motor aan/uit maakt niet uit) begint hij al langzaam te draaien.

    Aangezien vandaag het zonnetje scheen heb ik de multimeter er eens bij gepakt. Met het contact uit bleek er 5.6A uit de accu getrokken te worden, hetgeen ik best knap vind. Vervolgens zekeringen gaan trekken en lo and behold, nummertje tien (van de blower) deed het hem en de stroomsterkte liep terug naar 0.12A onbelast. Op enkele fora stonden wel gevallen van blowers die niet uit wilden (waarschijnlijk de resistor), maar niets over stroom trekken met alles uit. Heeft iemand enig idee waar het zou kunnen zitten? In de middenconsole was de radio al wat... creatief verbonden, maar een kortsluiting leek me onwaarschijnlijk aangezien de zekering zelf 16A is.


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | Blower trekt zonder contact 5.5A

    Denk dat je het antwoord al weet; de crea bea eens doormeten en herstellen! De radio hoort volgens mij op een 8A zekering te zitten...... heb zo'n vermoeden dat dit best eens met je probleem te maken kan hebben.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •