Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
  1. #1
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Bij de koudstart zorgt deze voor extra lucht t.b.v. het brandstofmengsel waardoor de auto met een verhoogd toerental gaat draaien.
    Door de voeding aan deze klep sluit de klep weer na verloop van tijd. (ongeveer 5 min)

    Op internet en in de werkplaatsboeken is voldoende te vinden over deze schuif alleen nergens is aangegeven hoe groot of dat de opening daadwerkelijk dient te zijn.

    Ik had bij de mijne altijd al te vermoeden dat de opening te klein was mede door hoe de auto liep na een koudstart maar was geheel overtuigd na een foto gekregen te hebben van Boudewijn.

    Hierbij de foto ter info met daarop de opening waarop mijn auto goed start tijdens een koudstart.

    [attachment=0:27cquk6a]AAV.jpg[/attachment:27cquk6a]


  2. #2

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Dan heb ik nu eindelijk de oplossing van mijn probleem :-D
    Bij mij is die opening veel kleiner, na het schoonmaken van die klep loopt hij koud nog beroerder dan daarvoor.
    Wat zal de klep nieuw kosten, weet iemand dat?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  3. #3
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Bij mij is die opening veel kleiner, na het schoonmaken van die klep loopt hij koud nog beroerder dan daarvoor.
    Wat zal de klep nieuw kosten, weet iemand dat?
    Je kan proberen de klep opnieuw af te stellen dmv. de moer die je op de foto ziet.


  4. #4

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Hoe doe je dat precies?
    Moet je de klep gewoon demonteren, en door aan de moer te draaien zie je dat gaatje dan groter of kleiner worden ofzo?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #5
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Hoe doe je dat precies?
    Moet je de klep gewoon demonteren, en door aan de moer te draaien zie je dat gaatje dan groter of kleiner worden ofzo?
    Nee, je moet hem aan de 12V hangen, dan stijgt de temperatuur van een blokje, en daardoor gaat hij dicht. Als je de stroom eraf haalt, wordt hij dus kouder en gaat de schuif langzaam open. Dat is dus de clou, als de motor koud is, is de klep open, en als het spul al even heeft gedraaid is de klep dicht omdat hij warm is.


  6. #6
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    Nee, je moet hem aan de 12V hangen, dan stijgt de temperatuur van een blokje, en daardoor gaat hij dicht. Als je de stroom eraf haalt, wordt hij dus kouder en gaat de schuif langzaam open. Dat is dus de clou, als de motor koud is, is de klep open, en als het spul al even heeft gedraaid is de klep dicht omdat hij warm is.
    Je beschrijft de werking, maar je kan de klep ook afstellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Hoe doe je dat precies?
    Moet je de klep gewoon demonteren, en door aan de moer te draaien zie je dat gaatje dan groter of kleiner worden ofzo?
    LWB heeft er eentje over, vraag 'em of je daar mee mag experimenteren.


  7. #7

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Ik zal eerst eens heel voorzichtig aan de moer draaien ondertussen dat hij belabberd loopt.
    Wordt het beter dan is dat mooi, wordt het slechter dan draai ik hem gewoon terug :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #8
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Door aan het moertje te draaien kun je hem niet stellen. Als je de moer losdraait gaat hij dicht door de veerdruk. Wil je hem stellen dan moet je hem loshalen. De moer losser draaien en met een schroevedraaier o.i.d. de opening wijder maken en dan het moertje weer vast draaien.

    Maar voordat je dit doet kun je beter eerst eens wat kruipolie er in spuiten. Vaak gaat hij dan al verder open.


  9. #9

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    Zal het eens proberen binnenkort :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: opening in AAV -secundaire luchtschuif-koudestartklep.

    :idea: zou hem er in iedergeval vanaf halen,kleine moeite,kun je zien wat je doet....


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •