Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    924 1979 | Remklauw rechtsvoor reviseren

    Hallo allen,

    Na een tijdje de Porsche geschorst in de schuur te hebben gehad door verschillende omstandigheden, vandaag aangeboden voor APK waarbij bleek dat de remklauw r.v. vast zat.
    Nu heb ik al vaker remklauwen vervangen, dus weet in de basis wel hoe dat in zijn week gaat.
    Onlangs bij mijn VW Touran bleek echter dat revisie niet echt veel zin meer had, zat muurvast, waarna ik een nieuwe heb gemonteerd en de oude ingeruild.
    Hoe zit dat met de 924, het is een 924 2.0, is hte reviseren goed te doen en zo ja, wie heeft er een tip of link naar de juiste revisieset?
    Of zeggen jullie: gewoon vervangen voor een nieuwe, en in dat geval, wie heeft er een tip of link naar de juiste remklauw?
    Of eventueel een 3e optie, indien ene mede forumlid misschien een gebruikte klauw in de aanbieding heeft, deze eerst op de werkbank reviseren zodat ie kant en klaar op de auto gezet kan worden?
    Aanbiedingen van forumleden die wat hebben liggen inclusief verzendkosten hoor ik dan ook graag!

    Groeten,

    Frans


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | Remklauw rechtsvoor reviseren

    ik heb wel klauwen ljggen.
    eventueel gereviseerd oude inleveren.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    23/10/2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    297

    Re: 924 1979 | Remklauw rechtsvoor reviseren

    Een revisiesetje kost een paar euro, als je het leuk lijkt is het best makkelijk zelf te doen
    Porsche 924 - the car that saved Porsche

    Chef-werkplaats Houweling Automotion, kom eens langs voor een bakkie koffie


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | Remklauw rechtsvoor reviseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrCarmaniac Bekijk Berichten
    Een revisiesetje kost een paar euro, als je het leuk lijkt is het best makkelijk zelf te doen
    Dat klopt ,iets meer als een paar euro.
    Maar vaak is het de remzuiger die door roest niet goed meer is, putje in de oppervlakte kan al lekkage geven of verhoogde slijtage aan de nieuwe ring.
    Ik Straal de klauwdelen Spuit met een zinkhoudende verf ( event .in kleur ) en monteer ze weer inkl. de witte blokjes zeg maar plug en play kwa montage .
    Op de auto bouwen en remblokken er in remvloeistof er in ontluchten en 100 % goed mits de schijven vlak en schoon zijn natuurlijk.
    als je het nog nooit gedaan hebt is dat het beste ( het zijn wel de remmen waar we het over hebben )
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Berichten
    102

    Re: 924 1979 | Remklauw rechtsvoor reviseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Dat klopt ,iets meer als een paar euro.
    Maar vaak is het de remzuiger die door roest niet goed meer is, putje in de oppervlakte kan al lekkage geven of verhoogde slijtage aan de nieuwe ring.
    Ik Straal de klauwdelen Spuit met een zinkhoudende verf ( event .in kleur ) en monteer ze weer inkl. de witte blokjes zeg maar plug en play kwa montage .
    Op de auto bouwen en remblokken er in remvloeistof er in ontluchten en 100 % goed mits de schijven vlak en schoon zijn natuurlijk.
    als je het nog nooit gedaan hebt is dat het beste ( het zijn wel de remmen waar we het over hebben )

    Bedankt voor alle tips,
    Ik heb het inmiddels zelf gereviseerd, viel mee.
    Heb het Heynes werkplaats handboek erbij gehad, dat verduidelijkt de boel nog beter.
    Zuiger zat behoorlijk vast maar was niet aangevreten, heb ' m gepolijst op de draaibank en toen was ie weer perfect gangbaar.
    Revisiesetje erin gezet en ontlucht en het geheel was weer in orde.
    Bij de APK bleek echter dat er 28% verschil zat tussen beide voorremmen, de APK keurmeester kwam met de tip om van beide voorremmen 1 remblok te wisselen, dus van links naar rechts en vice-versa.
    Volgens hem ' verglazen' remblokken als ze enige tijd vastgezeten hebben.
    28% was nog net binnen de marge, maar toch even gewisseld en toen waren ze weer perfect.

    Groeten,

    Frans


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •