Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
  1. #1

    koplampen geel + dimlichten geel

    Geachte,

    Kan iemand mij eventueel informeren of ergens in een bepaald land, waarschijnlijk Frankrijk?? de 924 is geproduceerd met standaard van die kanariegele koplampen (de glazen dan). Ik ben op zoek naar originele gele koplampglazen en ook die voor de dimlichten (de lichten naast de pinkers in de voorbumper). Die voor de dimlichten kan je nieuw krijgen, maar zijn vrij prijzig, en het zijn ook volledige modules, heb dus alleen de glazen nodig. liefst origineel.

    Ik probeer namelijk een soort retro racy-look te creëren met zo'n witte bol sticker op de deur om racenummer op te zetten enzo ... (allemaal zaken die kunnen ongedaan gemaakt worden natuurlijk in het kader van originaliteit).

    Kan iemand mij dus informeren wat betreft de originaliteit van de gevraagde onderdelen, en kan iemand mij hieraan helpen? Zou volgens mij magnifiek combineren met de zilvergrijze lak en zwarte accenten.

    Alvast bedankt voor de moeite!!

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  2. #2
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Geen idee waar je deze kan vinden. Ik rij met gele lampen rond... en over de standlichten heb ik gele folie overtrokken...


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Bedoel je deze lampen...

    einde project (17).jpg

    hier in France zijn de rechthoekige van geel glas voorzien, maar de ronde koplampen niet, altands ben ze nog niet tegen gekomen.

    Hier te krijgen..
    https://www.rosepassion.com/nl/cat/p.../Z35681/P38722
    Laatst gewijzigd door Pierro; 17/04/2017 om 07:29.
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #4
    Ingeschreven
    18/08/2016
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    45

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Hallo Jeroen ,
    Ga je verhuizen naar la douce France? ;-)
    Bij mijn weten werd vroeger, late 60 en 70 geel glazen koplampen geplaatst bij auto's tot er nen slimmen enkel het gele lampje had uitgevonden voor erin...
    Er staan vele Franse onderdelen op www.leboncoin.fr


  5. #5

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Het zijn inderdaad die lampen die ik zoek. Ik weet dat ze nieuw verkrijgbaar zijn op rose passion, maar aan +- 250€/stuk is dit best wel prijzig. Als het niet anders kan, dan is het maar zo, maar mijn grootste zorg zijn de glazen van de koplampen zelf (de lampen die naar boven klappen). Het gele glas zou volgens mij magnifiek contrasteren met de zilvergrijze lak. Voor veel 911 modellen uit de zelfde periode (1976) zijn wel gele glazen beschikbaar, maar voor de 924 kan ik nergens iets vinden ... bestaan ze überhaupt of moet er zelf een of andere conversie geknutseld worden?

    Marc, nee hoor ga niet verhuizen naar Frankrijk Die retro look spreekt me gewoon aan wetende dat ze in Frankrijk allemaal zo waren. In die periode. Ik ga wel verhuizen naar Zedelgem =) Heb er samen met m'n vriendin een huis gekocht.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  6. #6
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Volgens mij waren de glazen van de VW Golf 1/2 het zelfde, is misschien goedkoper en makkelijker aan te komen in het geel?
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  7. #7

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Vincenzo,

    Goede tip. Ik vraag het alvast eens na op een vw forum =)

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  8. #8
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Ik zou ze overtrekken met folie en rustig verder zoeken.

    Hier in Nederland is dat formeel niet toegestaan voor de APK, maar op de weg geen enkel probleem voor je lichtbeeld. Folie valt vooral op bij Golfjes met praktisch zwarte achterlichten.


  9. #9

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    De lenzen blijken dezelfde te zijn als die voor een golf 1 ... Alleen zijn gele lenzen voor een golf ook ook behoorlijk zeldzaam.

    Zo weet ik opnieuw waar ik naar moet zoeken =)

    Mocht er toch iemand zijn die er liggen heeft ... stuur gerust berichtje.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  10. #10
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: koplampen geel + dimlichten geel

    Kan www.mecatechnic.com niet verder helpen ?
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •