Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Iets heel anders, Offtopic

    Beste mensen,

    Even iets heel anders dan de Porsche 924.

    Ik ben naast deze website nog een andere website aan het oprichten namelijk.
    Ik heb een achter-achterneef, Marinus van Hermon. Hij is in 1944 in dienst getreden om te vechten tegen de Duitsers.

    Echter de oorlog was in 45 afgelopen dus is hij naar Nederlands-Indië gestuurd.

    Hij is daar nooit aangekomen. Onderweg naar Indië overlijdt hij aan een hersenvliesontsteking.

    Ik ben al enige tijd bezig met onderzoek naar hem. Wat mij raakt is dat hij slechts 19 jaar heeft mogen worden in is achtergebleven in een ver en vreemd land. Hij is 19 januari 1946 overleden in Penang Malakka (Maleisië).

    Nu ik zo onderhand alles van hem weet ben ik op zoek gegaan naar een portretfoto van hem. Die is helaas niet meer te vinden naar alle waarschijnlijkheid.

    Nu is mijn doel om voor die jongens die zijn achtergebleven in Indië een digitaal monument op te richten.

    Ik heb inmiddels een lijst van meer dan 6000 jongens die daar nog liggen. Van bijna allemaal heb ik een foto van het kruis van hen waar ze begraven liggen.

    Het is de bedoeling om van zoveel als dat mogelijk is een portretfoto samen met de foto van het kruis en het verhaal van die militair online te zetten.
    De website is nog niet klaar, en dus ook nog niet online het gaat heten nooitmeerthuis.nl . Wel al de Facebookpagina: https://www.facebook.com/nooitmeerthuis.nl/ Like en deel deze pagina als jullie willen.

    Wellicht hebben jullie in de familie nog jongens die daar liggen. Als jullie daar een foto van hebben zou ik die graag willen ontvangen voor het online eerbetoon.

    De site en de Facebookpagina zijn voor mij in de eerste instantie een eerbetoon aan Marinus, want hij kwam nooit meer thuis.....

    Alvast bedankt..

    David
    Admin
    hermonvanm2005.jpgKnipsel.jpg
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Iets heel anders, Offtopic

    Mooi initiatief!
    Project 924....and nice driving


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Iets heel anders, Offtopic

    Bij ons in het dorp is er een boek over onze jongens daar staat veel in over mensen die naar indie zijn geweest ik zal eens kijken


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Iets heel anders, Offtopic

    Als je wil graag Jim!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •