Pagina 1 van de 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
  1. #1
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Verzekering van je 924

    Zoals ik al eerder meldde ben ik aan 't rondkijken naar een geschikte 924 die ik als dagelijkse auto wil gaan gebruiken. Maar wanneer ik 'm gevonden heb moet ie natuurlijk ook verzekerd worden. M'n vorige 924 had ik als auto erbij. Dus verzekeren (als oldtimer) was niet moeilijk en ook niet duur. Ik heb al gemerkt -hier en daar rondgevraagd- dat een oldtimer verzekeren voor dagelijks gebruik een ander verhaal is. Wie heeft hier ervaring mee? En ik ben dan niet alleen geïnteresseerd in assurantietussenpersoon ('het verzekeringsmannetje'), maar vooral ook in de naam van verzekeringsmaatschappij en de kosten en evt. verdere voorwaarden.

    Overigens is dit misschien sowieso een handig topic om wat ervaringen met verzekeren van je auto uit te wisselen...? Of bestaat/bestond er al zo'n topic?


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Verzekering van je 924

    Mijn 924 staat als eerste auto verzekerd voor een onbeperkt aantal kilometers per jaar, bij Centraal Beheer. Geen speciale oldtimerbehandeling maar ik betaal geen vermogen.


  3. #3

    Re: Verzekering van je 924

    mijn 924S is niet oldtimer verzekerd, want dat istie niet..
    volgens mij voor 15 tot 20dz km per jaar oid..

    ik heb al mijn autoverzekeringen lopen via ZLM verzekeringen, ik dacht dat ze alleen in Zeeland verzekerde, maar ze zijn verreweg het goedkoopst..
    350,- per jaar, WA + inzittenden, 4jaar schade vrij
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  4. #4
    Ingeschreven
    19/04/2008
    Berichten
    398

    Re: Verzekering van je 924

    Heb mijn auto verzekerd bij orion direkt oldtimer verzekering, 7500 km per jaar voor 120,- per jaar. en de Porsche is mijn enigste auto dus...

    Was een van de goedkooptste en enigste mogelijkheden omdat ik toen nog geen 25 was.

    Wil dit jaar het aantal km per jaar wat naar boven bij stellen 12000 of zo.. Ben nu 25 dus moet wel lukken.


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Verzekering van je 924

    Nedasco assurandeuren via tussenpersoon.

    Verzekerd als 2e auto,geen Bonus/Malus systeem van toep.
    klassiekerverzekering max 7500km/jaar € 68,10,- jaar/inzittenden €24,00 jaar.


  6. #6
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Verzekering van je 924

    Mijn 924 staat als eerste auto verzekerd voor een onbeperkt aantal kilometers per jaar, bij Centraal Beheer. Geen speciale oldtimerbehandeling maar ik betaal geen vermogen.
    O.k., een gewone WA-autoverzekering is een optie dus. Maar ik had mijn vorige auto WA + volledig casco verzekerd. Nee, hij was geen 25.000 Euro waard, maar ook die paar duizend (gulden toen nog) + wat ik al had geïnvesteerd (verbeteringen), vond ik toch zonde om in een keer kwijt te zijn bij een totalloss in bijv. een kettingbotsing (it happens...). En dan wordt het wel een dure grap, want met een reguliere verzekering berekenen ze het cascodeel over de nieuwwaarde.... not fair.

    mijn 924S is niet oldtimer verzekerd, want dat istie niet..
    Aha, maar dat is ie wel. De meeste verzekeraars beschouwen auto's van meer dan 15 jaar oud oldtimer. De belastingdienst helaas niet... die doen dat pas na 25 jaar. En voor die 350 Euro kun je volgens mij een 924 als oldtimer verzekeren incl. volledig casco (all risk) dekking. Alleen, klopt LWB, bouw je geen schadevrije jaren op met 'n oldtimer. Maar je valt ook niet terug bij een schade; dus da's wel o.k..

    Heb mijn auto verzekerd bij orion direkt oldtimer verzekering, 7500 km per jaar voor 120,- per jaar. en de Porsche is mijn enigste auto dus...

    Was een van de goedkooptste en enigste mogelijkheden omdat ik toen nog geen 25 was.

    Wil dit jaar het aantal km per jaar wat naar boven bij stellen 12000 of zo.. Ben nu 25 dus moet wel lukken.
    Ja, dat tarief is wel o.k., maar ik rijd zo'n 14.000 km. per jaar. Ben benieuwd of 't jou lukt om dat kilometrage boven de 10.000 te krijgen met een oldtimerverzekering.

    Had de 924-club (bestaat niet meer?) vroeger niet een collectieve verzekering voor leden?
    Ben wel benieuwd hoeveel deelnemers je daarvoor moet hebben. Zou misschien best interessant kunnen zijn met een man of twintig, dertig???


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Verzekering van je 924

    Die club bestaat inderdaad niet meer...


  8. #8

    Re: Verzekering van je 924

    Mijne is verzekerd voor 110 euro per jaar, onbeperkte km's
    De S kost 225 als 2e auto met ??? km's per jaar.

    Laatst (paar weken geleden) had iemand een link naar een verzekeraar.
    Daar kon je al vanaf 18 een oldtimerverzekering afsluiten zonder dat je een ''dagelijkse'' auto moest hebben.
    Weet iemand nog welke dit was?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  9. #9
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Verzekering van je 924

    Laatst (paar weken geleden) had iemand een link naar een verzekeraar.
    Daar kon je al vanaf 18 een oldtimerverzekering afsluiten zonder dat je een ''dagelijkse'' auto moest hebben.
    Weet iemand nog welke dit was?
    Zit net even te googelen; was dat toevallig Diks Assurantiekantoor? ttp://porsche.diks.nl/porsche_autoverze ... home.shtml Kent iemand dat? Lijken me redelijke tarieven ook (kun je op de site zelf berekenen) voor een oldtimer die je dagelijks rijdt met verschillende mogelijkheden qua aantal kilometers. Bij casco (all-risk) zeggen ze dat je geen taxatierapport nodig hebt. Lijkt me toch wel aanrader, omdat je anders de dagwaarde uitgekeerd krijgt bij een total-loss. En dat pakt meestal niet zo gunstig uit voor een nette 924.


  10. #10

    Re: Verzekering van je 924

    Dat was hem niet helaas.
    Bij die Diks kun je niet vanaf 18 verzekeren, heb ik al eens gevraagt via de mail.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •