Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Beste mensen,

    Na 2 jaar apk en bezit van mijn autootje heb ik m voor groot onderhoud binnen gezet.
    Ik heb alle luchtslangen/rubbers vervangen, en de pakkingen van het injectie systeem. Hij had altijd last van valse lucht.
    Enthousiast gestart, en hij pakte beter als ooit tevoren!

    Na een week later, weer proberen te starten: ploffen, vol gas 2500 rpm ect.
    Volgende dag helemaal geen leven meer in.
    Benzine in de olie, zwarte bougies. (Zit weer verse olie in en bougies)

    Mijn eerste idee was dat de vorige eigenaar de CO af heeft gesteld op een vals lucht trekkend systeem en hij nu dus veelste veel benzine krijgt, of juist andersom... ik loop in ieder geval vast, iemand tips???

    Voor de rest liept ie altijd normaal, iets wat onzuinig en is er behalve een nieuwe uitlaat niks aan veranderd.
    Laatst gewijzigd door Vincenzo; 20/07/2017 om 14:08.
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Als alle luchtslangen vervangen zijn en hij nu geen valse lucht meer trekt zou ik aanraden om de volgende basis afstelling uit te voeren voordat je de juiste lucht/benzine mengsel kan meten (CO tussen 1 en 2%), ......

    Basic idle speed and mixture setting

    Throttle stop screw setting; take a thin paper between screw and butterfly lever and position stop screw against the paper. Now turn stop screw ½ turn clockwise and block screw

    If the idle speed and mixture adjustments have been totally screwed up. Start from scratch. close the idle speed all the way down, then turn it out two complete turns.

    Start the engine, adjust the idle mixture so the car will at least run well enough so it will warm up. Don't leave the Allen wrench in the adjustment hole when you are checking the changes you have made. The weight of the wrench can influence the working of the throttle sensor plate. And don’t push down real hard for the same reason. The hole where the wrench goes in bleeds enough air to throw the mixture adjustment off slightly, so you are going to want to reinstall the plug when you are done, and make a final check.

    After the engine is warmed up, check the ignition timing first. Then set the idle speed. Then adjust the idle mixture from rich to lean making note of the range in which the adjustment can be rotated and the engine speed does not fall off, or rise significantly. Then set the mixture adjustment to the centre of the range.

    Check the idle speed. Is it correct?

    If not, adjust the idle speed, then readjust the idle mixture adjustment to the centre of the range.
    Now blip the throttle. Does the engine speed rise smoothly, or bog down? If it bogs down, the mixture is too lean, and you need to adjust the mixture a little richer. Not too much, an 1/8 of a turn at a time can make a difference. I use an axtra long allen wrench, and pay attention to the handle at the top to keep track of how much I have rotated the adjustment.

    Now go to the back of the car and look at the exhaust pipe. Can you see the exhaust coming out? What color is it? Blue smoke at idle, sorry, you have a worn engine. Black smoke, still too rich for some reason. Did you wait for the engine to warm up before starting? How does it smell? Like overheated metal? Bad cat, or too lean, maybe a cracked exhaust manifold. Does it smell like gas? Again too rich.
    After this check the CO2 level to be between 1 and 2 (1,5 is OK)

    Succes,
    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    350

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Vincenzo, is het nog gelukt.....?

    Altijd goed om via jouw feedback te horen of dit het specifiek problem heeft opgelost.
    Groeten,
    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #4
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Ik ben nog niet bij mijn auto geweest maar als ik het heb uit geprobeerd laat ik t je weten!
    Bedankt voor de uitleg, looks promising.
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Start maar eens, draai dan voorzichtig aan de stelschroef voor het mengsel, een linksom om te beginnen, wordt armer.
    je kunt dan aan het gehoor wel horen of hij goed loopt. Afstellen fijn, doe je bij de garage met CO2 apparatuur.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #6
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Gisteren mee bezig geweest. Krijg hem niet eens draaiend. Flink wat dingen geprobeerd. Haal ik een injector eruit, starten, geen benzine.(ook niet met bewegen van de luchtmeter)
    Als ik de sleutel omdraai hoor ik de pomp het systeem ook niet opdruk zetten. Pomp of pomprelais zal wel overleden zijn...
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  7. #7
    Ingeschreven
    02/07/2016
    Berichten
    12

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Bij mij loopt de auto goed op precies 5 slagen rechtsom!


  8. #8
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Je draait hem dan helemaal uit, en dan 5x 360 graden rechts?
    Ik snap trouwens dar ik hier niet mee moet scheuren, maar ik moet alleen bij de apk komen.
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


  9. #9
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1983 | Motor verzuipt hevig, na vervangen lucht systeem

    Benzinepomp relais overbrugt, en de bovenstaande info gebruikt. Motortje vertoont weer tekenen van leven! Bedankt
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •