Beste 924ers,

Mijn geliefde Porsche start niet lekker als het koud is. Ik heb gehoord dat dit probleem vaker voor komt, maar het is me nog niet gelukt om het op te lossen.

Bij starten bij koude motor valt hij bijna gelijk stil. De enige manier om hem dan aan de gang te krijgen is vol gas ingedrukt houden en wachten tot hij opklimt tot boven de 2000+rpm, vanaf dan loopt hij soepel. Als hij minder toeren maakt loopt hij net als een tractor, alsof hij niet op alle 4 cilinders loopt. Zeker omdat de winter er nu aan komt, en omdat het ongebalanceerd lopen van de motor vast niet goed is, zou ik dit probleem liefst binnenkort oplossen.

Waar moet ik beginnen? De koudstartinjector handmatig bedienen met een schakelaar heb ik geprobeerd, maar dat maakte weinig verschil.
Is het een probleem met de ontsteking? Of kan het zijn dat de Castrol 20W-50 die ik gebruik gewoon te dik is bij koude start? Volgens de handleiding is 20W-50 gewoon mogelijk in BE/NL.
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd zie?

Als de motor warm is start hij meteen. Heel soepel en ook tijden het rijden is er niks vreemds te merken.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Alvast bedankt!
Groetjes,
Jip