Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Beste leden,

    Na een heftige 924 periode heb ik de porsche weer lopend. Immers toen ik na warmte problemen onder de auto keek zag ik dat er een hoop mis was. Vervolgens heb ik de gehele boel uit elkaar gehaald en na meer dan 3 a 4 spannende maanden van bedrijven dingen laten reviseren, onderdelen bestellen, zaken schoonmaken is er een hoop motorisch aan de buitenkant gerepareerd. Ik zal eens een project starten met alle foto's .

    eveneens wat er is aangepast:
    - koelsysteem compleet uit elkaar gehaald & gereinigd
    - oliesysteem is compleet uit elkaar gehaald & gereinigd en terug gezet
    - distributieriem vervangen
    - kleppen zijn gesteld.... (naja..... het is even uit elkaar geweest maar omdat alles goed stond dus ik heb niks versteld)

    - Turbo is gereviseerd (volledig, nieuwe lagers, nieuwe plop valve, nieuwe rotor, nieuwe behuizing, vrijwel een compleet ander ding)
    - alle pakkingen bij de turbo zijn vervangen
    - alle pakkingen & rubbers bij olie & lucht delen zijn vervangen
    - alle luchtleidingen & brandstofleidingen hebben nieuwe slangklemmen

    Na het moment van de waarheid starte de auto goed op. Na een klein testrondje kwam ik erachter dat de Porsche perfect loop! (YES)
    geen olie en water lekkages, rijden gaat soepel en zonder stoten, accelereren gaat perfect! 1 probleem, hij liep niet stationair!, en hij loopt alleen niet stationair als die warm is (als die koud is gaat het wel goed, misschien dat die dan extra brandstof krijgt van de cold-start valve?).
    Het eerste wat in mij op kwam was: "Ik haal de gehele auto werkend goed lopend uit elkaar, en zet hem in elkaar en hij doet het niet, dan moet er iets mis zijn met wat ik heb verandert". Dus ik ben toen met een bus remreiniger langs alle leidingen lopen spuiten, en delen waar lucht doorheen gaat, zonder resultaat. De auto reageert compleet niet op remreiniger. Een luchtlek lijkt mij daarom onwaarschijnlijk...

    Na advies bij andere ingwonnen heb ik de grote stelschroef 3 slagen open gezet en nu loopt die als die warm is weer stationair. Echter wel een beetje rommelig. de perfecte zzzzzzzzzzzzzzz is meer zoals bij ouderwetse carburateur motoren zzzzzzzzpzzzzzzzzpzzpzzzzzzzzzpzzzzzzzzz (ik hoop dat de zzzp beschrijving duidelijk is). En als pietje precies wil ik hem natuurlijk helemaal perfect hebben.

    Na weer informatie te hebben ingewonnen hoor ik een aantal verschillende verhalen...., in ieder geval wat ik overal hoor is dat de auto teveel of te weinig brandstof krijgt, al die verhalen kan worden gecategoriseerd in twee soorten verhalen
    1.
    "
    De gasklep moet worden afgesteld. Dit moet je met voelermaten doen, bepaalde houdingen moet dan bepaalde openingen creëren. In ieder geval mag je nooit aan de CO-stel schroef draaien. Die zou altijd goed moeten staan voor die auto, eenmalig afstellen en dan nooit meer aankomen
    "

    2.
    "
    De gasklep kun je niet afstellen, Je moet de CO stelschroef afstellen die op die spinnenkop zit in combinatie met de stationair stelschroef, dat zijn ook de enigste twee zaken die je kunt stellen. Hierbij voorzichtig! de CO stelschroef moet je echt maar met millimeters verdraaien want een kleine verandering heeft een enorm effect
    "

    Nu ik dus een beetje voorzichtig ben (stellen van het systeem heb ik nog nooit gedaan, dus hulp kan ik zeker gebruiken), wat denken jullie?
    verhaal 1? verhaal 2? of misschien verhaal 3 dat jullie een eigen idee hebben van wat ik moet doen om hem weer perfect te laten lopen.

    even een samenvatting
    - De auto is super goed lopend weggezet, voornamelijk olie & water lekkages waren de rede geweest dat ik hem uit elkaar trok
    - na alles uit elkaar te hebben gehaald (om een turbo te vervangen moet je veel loshalen) is alles in elkaar gezet, slechte kwaliteit delen zijn zo veel mogelijk vervangen dan wel niet gerepareerd
    - De auto loopt perfect, accelereren, normaal lopen, hij liep als die warm is echter niet stationair
    - luchtschroef open zetten verhelpt het probleem van het afslaan maar hij loopt nog steeds vrij rommelig voor deze auto

    ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, alvast super bedankt

    Groeten,
    Dennis

    ps: als cadeau een foto van een gereviseerde turbo op een afstands tafeltje
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Wel, als die goed loopt.. zeker niet aan de co schroef zitten. Bij koude start krijgt ie extra lucht via de bypass/luchtschuif. Kijk even hoe de gasklep is afgesteld; die moet net niet dicht zitten (papiertje moet je er tussen los kunnen trekken). Dus ja, wel 'in te stellen' dus


  3. #3
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Ziet er heel erg netjes uit.

    Ik wou dat ik al zover was met de mijne.
    Heb al heel wat vernieuwd van de ontsteking. Hij draait goed als alles juist gereinigd is en na enkele weken stilstaan draait hij weer op 3 cilinders.
    Cilinderlektest is nochtans goed.

    Zou dit aan de afstelling van de kleppen kunnen liggen?

    Dopre


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    klinkt als valse lucht ?
    937 racer


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Dopre, wel vonk, benzine, etc?


  6. #6
    Ingeschreven
    24/08/2015
    Berichten
    154

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Benzine druk meten misschien zit het in je warmloopregelaar


  7. #7
    Ingeschreven
    24/08/2015
    Berichten
    154

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Mijn turbo lekt wat olie waar heb je hem laten reviseren


  8. #8
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Een beetje late reactie, maar:
    http://www.etteindhoven.nl/
    bij ETT eindhoven


  9. #9
    Ingeschreven
    24/08/2015
    Berichten
    154

    Re: 924turbo 1981 | 924 Turbo stationair onregelmatig

    Oké bedankt


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •