Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
  1. #11
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Voor de winterslaap heb ik alle vloeistoffen ververst en filters vervangen. Distr.riem moet nog steeds, maar heb met Harry afgesproken om in t voorjaar dit gezamenlijk 'ff' te doen. Komende maanden wil ik de deurgrepen verwisselen. Ik heb de deurgrepen met schuifplaatjes overgespoten en moet deze nu verwisselen voor de 944? deurgrepen. Het slot van het rechterportier hapert ook, dus moet weer gangbaar gemaakt worden. De raamsnor van dit rechterportier moet ook opnieuw geplaatst worden dus neem dit gelijk mee. Iemand ervaring met de deursloten gangbaar maken/plaatsen deurgrepen?


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Wat is haperen van de deurgreep, gaat die niet open met helemaal inknijpen? Dan denk ik aan een versleten tuimelaar.


  3. #13
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Gaat gewoon niet op slot... slot moet miss 'gewoon' gesmeerd worden... Maar dat kan ik pas zien als ik de portiergrepen ga vervangen. Iemand idee hoe ik deze los kan wippen zonder de lak of de onderliggende rubbers te beschadigen?


  4. #14
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Ja Zeker Er zit een boutje aan de zijkant van het portier.
    Die draai je er uit.
    dan kun je in de langsrichting de greep iets verschuiven met de rubbertjes (plastic).
    Dan als je binnen in de deur het stangetje los heb gewipt ,
    Kun je de greep aan de dikste kant iets naar buiten halen om hem er uit te kunnen schuiven Nemen.
    Succes.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #15
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Ik heb niet heel veel klussen op de planning staan;
    -Uitlaat omwisselen, Dansk was na een jaar gescheurd
    -Setje vers rubber eronder
    -Rubbertje bij slotvanger achterklep vernieuwen


  6. #16
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Thanks! Ik ga t proberen. Afgelopen weekend in de stalling wezen kijken of alles nog stond na de flinke storm vorige week.


  7. #17
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Mijn Porka maar weer eens APK-waardig maken. Lek in de uitlaat dichten en de remmen weer gangbaar maken....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #18
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Van t weekend gedacht 'ff' de beschermkap van de distributieriem goed vast te zetten. Bij het recente onderhoud had ik m ook losgehaald om bij de riem te kunnen komen. Maar toen schoten er wat irritante rubberringetjes uit deze beschermkap. Ik had ze toen weer vastgezet maar verkeerd om, waardoor t ging aanlopen. Direct los gemaakt en dacht t nu ff goed vast te zetten. Maar toen schoot t ringetje uit de beschermkap en heb echt geen dikke worstvingers, maar kreeg m echt niet meer te pakken. Alleen enorm vieze vingers terug en lichte frustratie. Nu is mijn vraag; kan je de beschermkap er tussenuit krijgen zonder allerlei andere onderdelen los te maken? Met de 3 bevestigingen los heb ik wel speling maar klemt toch tussen de multiriem en wat slangen.... Of is er een speciaal trucje voor? Ik hoor t graag! Dan kan ik t ringetje weer terugstoppen en de bevestigingen weer goed vastmaken. Misschien spuit ik t beschermkapje ook nog ff over.


  9. #19
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Ja, die rubbertjes zijn lastig idd. Even je dynamoriem loshalen en dan kan de kap eruit!


  10. #20
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Wat gaan we doen deze winter?

    Ik ben heel huiverig met 'even' de multiriem loshalen, want zo krijg ik van t ene probleem t andere.... Want loshalen lukt vaak wel, maar goed terug monteren niet! Ik had nl. ook nog niet de moed om de distributieriem te vervangen.... Het lijken allemaal simpele winterklusjes, maar voor mij zijn het toch flinke kopzorgen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •