Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Jullie zullen de komende vrije dagen net zoals ik soms de behoefte hebben om een stukje te gaan rijden. En dat mag niet want je hebt je Porsche ook in de winterstalling staan en zo niet dan moet je waarschijnlijk je buikje wel rond zitten eten bij je schoonfamilie. Voor wat ontspanning post ik maar wat foto’s die ik nog online heb staan. Ik heb ze op 2 september gemaakt tijdens het weekend van de Historic Grand Prix in Zandvoort.
    De link met Porsche is niet ver te zoeken. Net zoals voorgaande jaren gaf Porsche een mooie demo. Dit jaar reden Jan Lammers, Jurgen Barth, Gijs van Lennip en Harm Lagaaij in prachtige museum stukken het circuit rond. Jawel mister Lagaaij himself, de ontwerper van onze 924. Hij reed in een 911 RSR en staat op een foto naast een mooie dame naar de auto te wijzen. Hij had ook een hobby project meegenomen. De zwarte Shadow met nummer 11 die rijdend zo lastig te fotograferen was dat ik het maar in tweeën heb gedaan.
    Het was de dag van de ongelukken. Op de foto’s zijn wat onschuldige schuivertjes te zien maar ook het wrak op de vrachtauto van de March formule 1 auto van de Franse coureur die een vreselijk ongeluk had in de eerste ronde van de wedstrijd. De race werd onmiddellijk stil gelegd en aan alles voelde je dat het foute boel was. De coureur is later in de week overleden.
    Er is op zo’n dag echt van alles te zien. Hoogtepunten zijn o.a. de 250 GTO in de gentleman’s race, de pre war racers en dit jaar waren er de oude zijspan racers. Prachtig ook om die liefhebbers in het rennerskwartier te zien. Zo’n zijspan laat zich prima onderhouden op een paar kratten bier.
    Veel plezier met het bekijken van de foto’s. Ik hoop dat het de kerstdagen wat dragelijker maakt en het in ieder geval het spijsverteringsproces wat ondersteunt.

    https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0F5ON9t3uDfXZ
    924S '87


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Gaaf hoor! Das mooi kerstmateriaal inderdaad. Vooral die 250 gto’s zijn mijn favoriet


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Mooie beelden zeg. Vast niet alleen met de iphone gemaakt?


  4. #4
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Dank je Ronald. Het is prachtig om te zien dat ze, volgens vele de mooiste en in ieder geval de meest kostbare klassieker, niet sparen en er vol gas mee racen. Naast de looks is het geluid van de relatief kleine 12 cilinder met de knallen bij het overschakelen zeer indrukwekkend.

    Waarschijnlijk ken je deze al: https://petrolicious.com/films/drivi...ind-of-ecstasy

    Rondje Zandvoort:

    De foto's zijn gemaakt met een Sony A6000 systeemcamera met een Sony Nex teleobjectief. Mijn ervaring is dat het veel beter gaat dan met de iPhone maar moet nog wel wat oefenen.
    924S '87


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Blijft een machtig mooie machine! Zeker met de body style op foto #6. Mooi gemaakt hoor!


  6. #6
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    Ronald, moest er weer even in duiken. De auto op foto 6 (133) is een 330 GTO. Daar is niet veel over te vinden. Het moet zo'n zeldzame auto zijn dat ik soms mijn twijfels heb over de authenticiteit. De auto met 111 is de 250 GTO. Volgens mij een heuse echte.

    Zag per toeval dat het evenement weer geprogrammeerd is op 31 aug, 1 en 2 sept 2018.
    Ik zeg doen!
    924S '87


  7. #7
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Foto's HGP Zandvoort 2017.

    ja die ja car #133! Ik zie nu ook op de time table van de HGP dat het een 330 GTO is (zou dus 1 van de 3 ooit gebouwde prototypes moeten zijn). Zie ook: http://www.ultimatecarpage.com/car/1...i-330-GTO.html

    Maar wat mij opviel, deze body style. Die is mijn favoriete. juist door de gave achterzijde! (persoonlijk vind ik die mooier dan car #111) Deze contouren zijn ook gebruikt voor de 250 GTO Zie de gallery: http://www.ultimatecarpage.com/cg/13...i-250-GTO.html. Zie dat er tussen de 250 en de 330 onderhuids wat verschillen zijn en de lengte van het chassis. Zou ik op de foto er ook niet uithalen!

    Hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij! Ik ben in 2016 met een maatje geweest, inderdaad een festijn! (en daarna doodleuk met de 924 naar huis ;-)
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •