Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    24/04/2017
    Berichten
    20

    924 1981 | Interieurkabelboom doorgebrand

    Beste 924'ers,

    In januari heb ik het originele Porsche stuur in mijn 924 vervangen door een MOMO. Na het testen van de claxon en de ruitenwissers en een rondje gereden te hebben (niks aan de hand) brandde bij het aanzetten van mijn koplampen een deel van mijn interieurkabelboom door.

    Het stuk dat doorgebrand is loopt van de lichtschakelaar naar het onderste kabeltje van de stekker die op de ruitenwisser schakelaar zit. De schade loopt natuurlijk tot in het dikke stuk van de kabelboom.
    Nu heb ik een nette tweedehandskabelboom klaargemaakt die ik volgende week wil gaan inbouwen.

    Natuurlijk wil ik niet dat dit nog eens gebeurt. Zijn er hier mensen die dit ook al gehad hebben? In een 924 groep op Facebook las ik een post van een man die zijn 924 had verkocht na een aantal brandjes in kabelbomen, waaronder ook de lichtschakelaar, bij het verstellen van de belichting van de tellers.

    Om helemaal zeker te zijn heb ik de volgende onderdelen tweedehands gekocht:
    -Zekeringkastje/relaisbox (plastic rond de stekker waar de dikke rode kabel op zit was gesmolten)
    -Relais koplamp
    -Alle kleine relais
    -Richtingaanwijzerschakelaar
    -Kabelboom
    -Koplampschakelaar

    Hebben jullie nog tips om te zorgen dat dit nooit meer gebeurt? Ik denk aan overbruggen van het wieltje dat de belichting van de tellers regelt.
    Zijn er nog dingen die ik moet checken voor ik terug begin aan de opbouw?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Jip


  2. #2
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1981 | Interieurkabelboom doorgebrand

    Alle zekeringen controleren, en indien nodig vervangen door de correcte waarde, men durft nog wel eens een zwaardere zekering steken om een probleem verder 'stroomopwaarts' te verdoezelen...

    Aardingspunten opschuren/proper maken kan ook helpen, en verder visueel nog eens alle stekkers/pennetjes, ... controleren.


  3. #3
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 1981 | Interieurkabelboom doorgebrand

    Zelf heb ik ooit een kapotte lichtschakelaar vervangen door een nieuwe omdat deze niet goed meer werkte. Dat was op tijd omdat ik aan de achterkant al wat gesmolten materie zag.
    Hier nog een verhaal dat misschien goed is om te lezen: https://community.924forum.nl/showth...ight=kabelboom

    Natuurlijk kan de oorzaak van jouw brandje ergens anders liggen. Succes met de zoektocht.
    924S '87


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •