Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    30/05/2017
    Berichten
    7

    924 1977 | temperatuur gaat dik in het rood

    Ik ben op dit moment mijn '77 aan het restaureren. De motor loopt sinds het najaar weer als een zonnetje en bleef keurig op temperatuur. Nadat ik alle remleidingen vervangen had wilde ik een testritje maken maar mijn watertemp. meter ging na een paar rondjes al in het rood. Ik voelde geen druk in de bovenste koelslang ( waar het ontluchtingsventiel zit ) Hier kwam ook geen water uit. Ik heb de thermostaat vervangen maar dit hielp niet. Dan maar de waterpomp losgetrokken, oud en roestig maar hij draaide wel. Nu ben ik in afwachting van een nieuwe WP, distributieriem etc maar ik verwacht niet dat dit de oplossing is. Wat zou het kunnen zijn ? Heb ook het blok en radiateur doorgespoeld en deze zitten niet verstopt. Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven.


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1977 | temperatuur gaat dik in het rood

    Klinkt alsof er een luchtbel in zat?
    Waterpomp vervangen lijkt me wel verstandig, daarna afvullen en goed ontluchten via de dop op de bovenste koelslang.

    Werkt de fan wel?
    Project 924....and nice driving


  3. #3
    Ingeschreven
    30/05/2017
    Berichten
    7

    Re: 924 1977 | temperatuur gaat dik in het rood

    De fan werkte altijd keurig , nu niet. Dit omdat er geen water doorstroom is en het water alleen in het blok blijft en niet circuleert. De fan slaat dus ook niet aan omdat de temp. sensor op de radiateur zit. Ik heb de fan nu ook getest door de draadjes door te verbinden en hij doet het wel gewoon.


  4. #4
    Ingeschreven
    28/06/2015
    Locatie
    Hoofddorp/Bergen op Zoom
    Berichten
    127

    Re: 924 1977 | temperatuur gaat dik in het rood

    En? Al schot in de zaak?
    Mvg,
    Vincenzo

    Porsche 924 2.0 1983
    Boeing 737-800 Mechanic


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •