Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Mijn 924 Turbo slaat compleet niet aan


  2. #2
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    -zucht- het gaat weer eens goed met posten,

    hieronder het gehele bericht

    Hallo beste 924 mensen,

    Mijn porsche 924 turbo doet helemaal niks. om het wat te verduidelijken hieronder het gehele verhaal

    Ongeveer een aantal maanden geleden moest mijn 924 voor zijn APK. De dag voor de APK heb ik nog een proefritje gemaakt en alles nagelopen. Hij reed perfect, hield niet in, goede CO waarde, elektrisch functioneerde alles perfect. De dag erop deed de startmotor helemaal niks. De APK heb ik toen maar afgezegd... Immers kreeg ik hem in mijn eentje ook niet aangeduwd op de hoop dat die door het rijden weer zou doen (wiebelen of dergelijke). ik heb hem toen maar geforceerd twee weken buiten laten staan om hem later weer in zijn garage te krijgen met hulp van anderen.
    Ik heb toen ook meteen een andere startmotor geïnstalleerd. Dit is een iets ander type. De vorige had een overbrenging en deze heeft er geen en is een stuk groter. Maar starten? nee. De motor draait wel rond maar hij doet helemaal niks meer. Destijds alle belangrijke dingen maar nagelopen

    - bougies vonken,
    - brandstofpomp loopt,
    - motor krijgt brandstof (wat nattere bougies en benzine lucht na starten, niet excessive nat en dit gebeurt alleen na erg lang doorstarten)
    - bougies vonken allemaal mooi en goed
    - Met een andere bobine krijg ik geen ander resultaat
    - compressie is rond de 12 bar

    maar de motor doet helemaal niks. Nog niet eens een klein pufje. Zelfs op starter vloeistof reageert die compleet nergens op.

    help! wat denken jullie wat het nog kan zijn?
    zou de timing ineens compleet verkeerd kunnen staan? (we hebben er wel aan gedraaid maar dit geeft totaal geen effect)
    zou de startmotor te snel kunnen rond draaien?
    zou er iets anders in een keer ervoor kunnen zorgen dat die van perfect lopen naar helemaal niks doen gaat?


  3. #3
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    èen 81'er turbo heeft een ditc ontsteking die je niet hoeft te stellen. Je had er alleen niet alleen moeten draaien nu is de basis afstelling weg. Geen ramp even op tdc zetten en het midden van je rotor op het streepje van het ontstekingshuis zetten (cilinder 1).

    Meet eerst je brandstofdruk, dit is zeer belangrijk bij een 924 turbo, verkeerde druk en je kan ernstige motorschade oplopen. Geven de injectoiren wel een mooi spray ?

    Compressie is dus goed op alle cilinders ?

    De startmotor is origineel een groot ding, later varianten zijn een stuk compacter dus wellicht had je die er eerst opzitten. Zolang hij goed rond draait zou het daar niet aan moeten liggen.
    937 racer


  4. #4
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    èen 81'er turbo heeft een ditc ontsteking die je niet hoeft te stellen. Je had er alleen niet alleen moeten draaien nu is de basis afstelling weg. Geen ramp even op tdc zetten en het midden van je rotor op het streepje van het ontstekingshuis zetten (cilinder 1).

    Meet eerst je brandstofdruk, dit is zeer belangrijk bij een 924 turbo, verkeerde druk en je kan ernstige motorschade oplopen. Geven de injectoiren wel een mooi spray ?

    Compressie is dus goed op alle cilinders ?

    De startmotor is origineel een groot ding, later varianten zijn een stuk compacter dus wellicht had je die er eerst opzitten. Zolang hij goed rond draait zou het daar niet aan moeten liggen.
    Beste,

    de basisafstelling was inderdaad verdwenen. Deze heb ik weer teruggezet (via de nokjes, blij dat ik nu bevestiging heb dat, dat goed is gegaan).
    Ik ga nu toch gokken dat het aan het brandstof systeem moet liggen. Ik weet niet of de injectoren een mooie spray geven en de brandstofdruk zou ik dan moeten controleren


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Zitten de bougie kabels wel goed? juiste volgorde en nr 1 op nr 1? had ze ooit eens een stap verder staan (edoch wel in goede volgorde), resultaat is dan ook 0.
    Project 924....and nice driving


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Als ik dit zo lees denk ik draaid de startmotor wel de goede kant op ....is het niet een startmotor voor een NA
    Controle draairichting bij starten motor !!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Als ik dit zo lees denk ik draaid de startmotor wel de goede kant op ....is het niet een startmotor voor een NA
    Controle draairichting bij starten motor !!
    Dat was nou ook waar ik aan dacht de startmotor van een turbo draaid andersom


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Het is alweer twee jaar geleden, alsnog is het probleem opgelost
    Ik plaats dit bericht als aanduiding dat het probleem is opgelost en als opvulling, wat de oplossing was

    Het blijkt inderdaad een verkeerd om draaiende startmotor

    Een startmotor van een 924 is anders dan die van een 924 turbo. Ze passen op exact dezelfde manier, ze zijn aan te sluiten op dezelfde manier.
    echter zit er in de turbo startmotor een overbrenging in. En (waarschijnlijk daardoor) draait de andere kant op. Ergens vind ik dit wel jammer want de 924 startmotors klinken veel beter dan die van de turbo.


  9. #9
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924turbo 1981 | 924 turbo slaat niet aan

    Top dat het opgelost is
    Bedankt voor de feadback


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •