Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
  1. #11
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Ik heb dit dus al vaker gehad en net toen die nog half warm was zat ik nog even aan het relais, sloeg de auto aan maar hij bleef niet draaiende.. terwijl ik vorige week nog heen en weer zandvoort ben geweest zonder problemen, de week daarvoor was ik weer stil komen te staan dus en na mijn stiefvader met het relais


  2. #12
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel96 Bekijk Berichten
    Ik heb dit dus al vaker gehad en net toen die nog half warm was zat ik nog even aan het relais, sloeg de auto aan maar hij bleef niet draaiende.. terwijl ik vorige week nog heen en weer zandvoort ben geweest zonder problemen, de week daarvoor was ik weer stil komen te staan dus en na mijn stiefvader met het relais
    Kan het de ignition coil zijn?
    Dat heb ik zelf ook gehad, als die warm werd sloeg de auto af.


  3. #13
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel96 Bekijk Berichten
    Beste 924liefhebbers,
    Daar ben ik weer. Mijn 924 heeft best even stilgestaan door het koelprobleem, het bleek te gaan om de radiatorsensor, de vin sloeg niet op de juiste temperatuur aan.
    Inmiddels zit ik met een nieuw vervelend probleem. De auto start, rijd en a celereert goed. Alleen soms na eventjes rijden en bijv bij het terugschakelen bij een stoplicht verlies ik ineens power/valt de auto uit. Ik ben al eens weggesleept maar soms een beetje aan het loshangende relais linksboven/ de doorverbindig eruit en erin doen lijkt he tte verhelpen en dan start die weer. Alleen ik heb het probleem nu weer. 20 min goed rijden kom bij een stoplicht sta even stil wil optrekken auto slaat af en krijg ik. Iet meer gestart.. startmotor gaat over alleen ik heb het gevoel dat de brandstofpomprelais tegenwerkt, ik heb ook al 2 defecte relais liggen van dat soort.. iemand die weet eat mijn probleem is, en hoe ik dit op los? Ik hou echt van mijn auto maar op deze manier is het een stuk minder leuk..
    Hoor graag van jullie!
    Vriendelijke groeten
    Daniel
    Begrijp ik dat je met een doorverbonden relais rijdt? Zou dat eerst goed oplossen. Wellicht is er ook wat met de brandstofpomp?
    Anders idd de bobine, zoals Gerben al aangaf wil die er ook wel eens mee ophouden als die warmer wordt....
    Project 924....and nice driving


  4. #14
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Beste allemaal,
    Auto rijd nog steeds netjes alleen ik blijf het afslaan probleem nu houden..
    Wanneer de auto koud is start die gewoon zoals altijd, gewoon goed.
    Nu was ik weer een ritje maken, bleef die goed op temperatuur, kwam ik stil te staan bij een stoplicht(motor goed warm)
    Een minuutje stilgestaan voor het stoplicht, schakel naar ze 1 en wil optrekken, motor valt uit.
    Ik heb dit vaker gehad zoals jullie misschien weten. De motor sloeg in eerste instantie weer aan maar sloeg na 5 seconden weer af.
    Als de auto weer koud is start die weer goed, soms na een beetje met het relais rommelen van de brandstofpomp/een overbrugd relais(van de koplampen volgens mij)
    Klinkt dit voor jullie als de bobine? Ik ben zelf een leek in het repareren in auto's als ik mij hierin verdiep raden jullie het aan zelf te doen of uitbesteden bij een goed maar niet enorm dure garage? Kosten vervangen? 50-75€?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil graag dat de auto goed en constant rijdt ongeacht warm of koud..

    PS: Deze bestellen? 924 2.0 1984
    https://www.autodoc.nl/bosch/676454


  5. #15
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel96 Bekijk Berichten
    Beste allemaal,
    Auto rijd nog steeds netjes alleen ik blijf het afslaan probleem nu houden..
    Wanneer de auto koud is start die gewoon zoals altijd, gewoon goed.
    Nu was ik weer een ritje maken, bleef die goed op temperatuur, kwam ik stil te staan bij een stoplicht(motor goed warm)
    Een minuutje stilgestaan voor het stoplicht, schakel naar ze 1 en wil optrekken, motor valt uit.
    Ik heb dit vaker gehad zoals jullie misschien weten. De motor sloeg in eerste instantie weer aan maar sloeg na 5 seconden weer af.
    Als de auto weer koud is start die weer goed, soms na een beetje met het relais rommelen van de brandstofpomp/een overbrugd relais(van de koplampen volgens mij)
    Klinkt dit voor jullie als de bobine? Ik ben zelf een leek in het repareren in auto's als ik mij hierin verdiep raden jullie het aan zelf te doen of uitbesteden bij een goed maar niet enorm dure garage? Kosten vervangen? 50-75€?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil graag dat de auto goed en constant rijdt ongeacht warm of koud..

    PS: Deze bestellen? 924 2.0 1984
    https://www.autodoc.nl/bosch/676454
    Ik durf niet te zeggen of de Bobine/Ignition coil je probleem gaat oplossen. Maar degene die je linkt werkt zeker niet, die is voor een 2,5 Liter model.


  6. #16
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Waarom heb je niet eerst het relais gefixed?


  7. #17
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Omdat ik twijfelde of het probleem daarin zit.
    Ik ben echt een leek in (auto) techniek maar heb het voorlopig opgelost!
    Mijn brandstof relais zit niet in het relais aansluitsysteem maar aan een losse stekker, ik denk dat die vroeger is een keer kapot is gegaan. Ik zal fotos toevoegen, het relais zit vast aan de nieuwe stekker met een soort kauwgom... ik denk omdat die niet goed bleef zitten anders.

    Hoe dan ook, het probleem zat ‘m in fuse, die steeds niet goed contact maaktte of eruit viel. Nu die 2 inzeren dingetjes wat naar wlkaar getrokken en hij zit wee rvroj stevig. Wel laatst tijdens t rijden dat ie dr uitviel. Sta stil midden op de weg, zet dat ding goed en starten weer. gelukkig kn ik erom lachen en linkt het probleem toch niet zo ernstig.

    Ik waardeer jullie hulp met heel mijn hart! Als ik iets voor jullie kan doen hoor ik het geaag.
    Hieronder fotos van fusebox/relais(omcirkelde fuse valt steeds los, ik denk van de brandstof pomp)
    665E1FE8-3EA1-41C6-B643-33ADB8160042.jpg

    En hier de foto van het brandstofpomp relais, je ziet dat die niet aan het relais stopcontact zit maar hij heeft ze eigen plaatje/contactje
    27AB2B3E-F8ED-4A70-9E75-98BC5D6B3A2F.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •