Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Hoi allemaal,
    Sinds kort kan er natuurlijk weer gereden worden met de 924 door de zomer, mijn 924 heeft het in de winterstop ook niet gedaan en uiteindelijk heb ik er laatst naar gekeken, en was het brandstofpomp relais overbrugt waar ik dus dacht dat het probleem zat, die heb ik er uitgehaald en er weer terug ingestopt en toen deed hij t ineens weer perfect, 2 hele dagen ermee kunnen rijden, ook lange stukken en 0,0 problemen ermee gehad. Nu heb ik dus hetzelfde probleem en staat me auto alles behalve thuis. als ik het contact omdraai hoor je de startmotor hard draaien en hij is 2 keer aangeslagen, voor ongeveer 5 seconden dit was de eerste keer dat ik hem startte toen kwam die ook nog een stuk vooruit en na wat keren weer proberen sloeg die weer aan, weer voor niet al te lang. Ik heb eigenlijk ook weinig verstand van auto's dus hoop dat een van jullie me kan helpen, heb een tikkie gegeven tegen de brandstof pomp dat leek ook nog wel soort van te helpen alleen ik weet het allemaal niet meer. Zou het graag vanavond nog gefixt willen hebben want ik wil me 924 hier niet laten staan..
    Gr, Daniel


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Tsja, dat wordt een lastige zo. Hij liep in ieder geval al wel, nu niet meer. Wat heb je al gecheckt? Loopt de pomp wel als je het relais overbrugt? Bougies nat geslagen?


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    En wat bedoel je met de startmotor die hard draaid? Grijpt die wel aan op het blok?


  4. #4
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Ja startmotor grijpt aan op het blok, want het blok heeft gedraait en de afgelopen 2 dagen heb ik er ook gewoon mee kunnen rijden, dat is het vreemde, er was net een automonteur die zei dat hij de pomp niet echt hoorde toen het contact aanstond maar dat kan ook zijn omdat die dus blijft draaien als t contact aan staat, even een vraagje, welke 2 punten van het relais moet ik ookalweer overbruggen, de 2 aansluitpunten linksboven toch?


  5. #5
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Pootje 30 en 87 doorverbinden, dan zou de pomp continu moeten draaien...
    Op het schema'tje langs de zijkant van het relais kun je ook zien dat dit de 2 terminals zijn waartussen het relais verbinding maakt.
    Links/rechts/boven/onder weet ik even niet uit het hoofd... de nummers van de terminals staan normaal gezien op je relais zelf...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 23/04/2018 om 19:40.


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Is de auto inmiddels thuis?
    Project 924....and nice driving


  7. #7
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Beste 924liefhebbers,
    Het is tijdperk is weer aangebroken; er mag weer gereden worden met de 924!
    Het vorige probleem was opgelost, simpelweg een nieuw relais ingedaan en het is gefixt.
    Nu heb ik een probleem met het koelsysteem, laatste tijd zit er steeds minder koelvloeistof in mijn systeem, en na een rondje zandvoort gereden te hebben en na wat gemanoevreer tijdens het parkeren schakel ik de motor af, en komt er stoom uit de motorkap! ik schrok heel erg maar uiteindelijk bleek het uit dat slangetje te komen bij mijn koelvloeistofreservoir, erg warme koelvloeistof, best veel ook. Dit langzaam laten uitlopen en uiteindelijk weer bijgevuld, vanochtend bleek dat t reservoir weer leeg was. Eerst dacht ik aan een kapotte waterpomp maar dat is niet zo waarschijnlijk ivm het mechanische systeem..
    Misschien een beetje vage uitleg maar ik ben geen expert op het gebied van auto's, dus misschien met jullie vragen kan ik dit nog aanvullen voor meer duidelijkheid.

    Mvg,
    Daniel


  8. #8
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Het slangetje van je KVS reservoir is om de overdruk eraf te laten.
    Heb je ook ergens anders KVS onder de auto liggen of plekken waar het uit loopt?
    Verder altijd goed om even te checken of je ventilator wel aanslaat....
    Project 924....and nice driving


  9. #9
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Ventilator zou ook moeten blijven nablazen als de Temp in koelsysteem te hoog is na afzetten. Overdrukventiel op koelvloeistoftankje is ook verdacht, mijn 924 had ook ooit last van incontinentie. Systeem bleef keurig op druk maar eenmaal met de dop erop toch telkens wat lekkage (via ‘t slangetje) na afzetten van de motor.


  10. #10
    Ingeschreven
    21/02/2017
    Berichten
    12

    Re: 924 1984 | Porsche 924 slaat aan maar niet voor lang

    Beste 924liefhebbers,
    Daar ben ik weer. Mijn 924 heeft best even stilgestaan door het koelprobleem, het bleek te gaan om de radiatorsensor, de vin sloeg niet op de juiste temperatuur aan.
    Inmiddels zit ik met een nieuw vervelend probleem. De auto start, rijd en a celereert goed. Alleen soms na eventjes rijden en bijv bij het terugschakelen bij een stoplicht verlies ik ineens power/valt de auto uit. Ik ben al eens weggesleept maar soms een beetje aan het loshangende relais linksboven/ de doorverbindig eruit en erin doen lijkt he tte verhelpen en dan start die weer. Alleen ik heb het probleem nu weer. 20 min goed rijden kom bij een stoplicht sta even stil wil optrekken auto slaat af en krijg ik. Iet meer gestart.. startmotor gaat over alleen ik heb het gevoel dat de brandstofpomprelais tegenwerkt, ik heb ook al 2 defecte relais liggen van dat soort.. iemand die weet eat mijn probleem is, en hoe ik dit op los? Ik hou echt van mijn auto maar op deze manier is het een stuk minder leuk..
    Hoor graag van jullie!
    Vriendelijke groeten
    Daniel


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •