Resultaten 1 tot 4 van de 4

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    924 1981 | winterse taferelen

    Beste liefhebbers.

    Ik rijd al jaren met veel plezier in een porsche 924.
    De laatste tijd ondervind ik wat gevoeligheidje in de auto, maar vind het moeilijk om deze te vinden.
    De auto start en loopt eigenlijk altijd goed behalve op het moment dat het iets kouder, maar vooral vochtig is buiten, bij veel regen of de herfstachtige ochtenden waarbij de auto geheel vochtig is. meestal doet de auto het, maar start soms niet. Dit maakt het lastig het probleem te vinden. Dit lijkt steeds vaker op te treden. Als hij start loopt hij verder direct goed.

    De startmotor draait de motor op volle snelheid rond, stroom lijkt me daarom geen probleem. De motor krijgt brandstof. Ik heb al eens de koudestart injector getest, de koudestart sensor is ook in orde.
    Nu heb ik ontdekt dat wanneer ik een bougie los draai, en op de motor leg om de vonk te testen. dat de auto dan start. Ik heb de indruk dat daarom de vonk niet sterk genoeg is, of misschien weigert. (bougies zijn zo goed als nieuw, kabels, verdeler zijn een paar jaar geleden vernieuwd.

    Kan het zijn dat de bobine hier gevoelig voor is? Kan ik deze testen?
    Als de bougie op de motor ligt vonkt deze prima.

    Ik ga het probleem graag oplossen, en ben daarom benieuwd naar jullie gedachten.

    Bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | winterse taferelen

    Ik zou dat wel denken, of het ontstekingskastje dat de bobine aanstuurt. Geen vonk is in ieder geval een goede indicatie voor de elektronische kant van de ontsteking


  3. #3
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    Re: 924 1981 | winterse taferelen

    Het lijkt opgelost!

    Op een mooie zondag heb ik de de kabels eens nagelopen en daarbij alle massapunten eens opgepoetst en opnieuw aangesloten.
    Hij start nu telkens direct bij kou en vochtig weer.
    hopelijk blijft dat zo.


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | winterse taferelen

    Goed te horen!
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •