Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Steven_G

  1. #1
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Steven_G

    Stel je voor
    Dag allen,

    Mijn naam is Steven en ik ben afkomstig van Turnhout (Belgïe) vlakbij Eindhoven. Ik heb al ongeveer 2 jaar interesse in de Porsche 924 of 944 maar ben nu pas concreet aan het kijken of ik er ook effectief eentje zou aanschaffen.

    Momenteel heb ik als wagens een Mazda 3 en een Mazda MX-5.
    Wat ik me vooral afvraag is of een Porsche 924 als dagelijkse wagen gebruikt kan worden. Op die manier zou ik mijn twee huidige wagens verkopen en een deftige 924 aanschaffen als dagelijkse wagen.

    Ik heb al gelezen dat de eerste modellen harder roesten dan de latere modellen. Verder heb ik hier alle tips al gelezen.

    Ik kijk ernaar uit om jullie (en jullie wagens) te leren kennen! :-)


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Hey Steven_G, bedankt voor het voorstellen! Veel plezier


  3. #3
    Ingeschreven
    19/06/2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    102

    Re: Steven_G

    Hoi Steven,

    Welkom eindelijk ook iemand een beetje in de buurt van Tilburg :-)

    Groet, Robin


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: Steven_G

    Welkom hier! Klopt dat de latere modellen gegalvaniseerd zijn. Na ‘80.

    Of je m als daily wilt inzetten is aan jou. Zijn prima wagens, en bij goed onderhoud ook zeker betrouwbaar als je het mij vraagt. Hou wel rekening met winterbanden (achterwielaandrijving) en het hoe dan ook een 30-jaar oude auto is. Er kan wat stuk gaan in al die jaren...


  5. #5
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Welkom hier! Klopt dat de latere modellen gegalvaniseerd zijn. Na ‘80.

    Of je m als daily wilt inzetten is aan jou. Zijn prima wagens, en bij goed onderhoud ook zeker betrouwbaar als je het mij vraagt. Hou wel rekening met winterbanden (achterwielaandrijving) en het hoe dan ook een 30-jaar oude auto is. Er kan wat stuk gaan in al die jaren...
    Bedankt voor de opmerking. Ik vraag me ook vooral af of het enorm duur is in onderhoud z'n 924 (of 944). Bij een Boxster weet ik dat de onderdelen een fortuin kosten..
    Ik zou heel graag wat meer willen uitgeven aan een model dat wat meer opties heeft maar ik begrijp inderdaad dat de wagen 30 jaar oud is en dus niet hetzelfde comfort als mijn nieuwe auto zal geven. :-)


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: Steven_G

    Tsja, sommige onderdelen zijn goedkoop (vw), andere duur of nieuw amper te krijgen. Met wat geduld en zoeken. Dat is voor mij onderdeel van de hobby. Ik vind t allemaal best betaalbaar zo. Let wel; ik heb m in de overgangsregeling. Qua comfort, de p zit er rijdt lekkerder als mijn daily (saab 9-5 momenteel). Tsja...


  7. #7
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Steven_G

    Sinds 2014 is mijn 924s geen daily maar een hobby auto. Op een daily moet je kunnen vertrouwen en dat kan lastig zijn. Ik heb toch wel stukken gehad waar ik snel mee naar de monteur moest omdat ik de auto snel nodig had. En problemen dienen zich vanzelf aan met een oude auto. Het is natuurlijk een verschil wat je zelf kan doen in tijd en handigheid maar haast en stress is nooit leuk. Mijn auto heeft 944 techniek en die is zeker niet goedkoop. Ik hoop dat je een goede afweging gaat maken en wens je veel plezier met je toekomstige klassieker.
    924S '87


  8. #8
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Steven_G

    De kempen! Welkom.
    Ik heb mijn 924 gedurende vier jaar als dagelijkse wagen gebruikt, nu heeft ie al tien jaar een oldtimerplaat en is dagelijks gebruik uitgesloten.
    Als je veel zelf kan, zijn het spotgoedkope wagens, tot er iets stuk gaat dat je niet zelf kan fixen of moeilijk te vinden is.

    Doe je nu woon-werkverkeer met de wagen?
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  9. #9
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Hoi allen,

    Momenteel rijd ik met een Mazda MX5 naar het werk en met een Mazda 3 (diesel) naar verdere klanten. Ik kan niets zelf aan een auto behalve een onderhoud... Misschien is het beter om een 924 of 944 als hobbywagen te nemen.

    Ik zie de prijzen echter variëren van €5000 tot €30 000(!)


  10. #10
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven_G Bekijk Berichten
    Hoi allen,

    Momenteel rijd ik met een Mazda MX5 naar het werk en met een Mazda 3 (diesel) naar verdere klanten. Ik kan niets zelf aan een auto behalve een onderhoud... Misschien is het beter om een 924 of 944 als hobbywagen te nemen.

    Ik zie de prijzen echter variëren van €5000 tot €30 000(!)
    Ik wil trouwens niet overkomen als gierigaard ofzo :-D


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •