Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Steven_G

  1. #11
    Ingeschreven
    13/11/2016
    Locatie
    Nootdorp
    Berichten
    96

    Re: Steven_G

    welkom hier! mijn zoon en ik zijn een 924 (groene) aan het opknappen echter er wordt wel mee gereden door hem (student) " dagelijks" de afgelopen 2 jaar tegelijkertijd. echter geen woon werk.... gaat op zich goed. Net een maand geleden er nog een bij gekocht, de witte van Berend Jan, en daar heb ik net de afgelopen 3 weken zonder problemen van en naar werk gereden (ca 1500km in totaal). Om te kijken wat er aan moest gebeuren, dat valt aldus enorm mee. Mijn ervaring is wel dat je wat meer tijd moet nemen dan bij een moderne auto (in heb een Mercedes E in de lease) vooral mbt ontwasemen, soms mbt het starten, af en toe een klein beetje water binnen links voor (iemand nog tips hieromtrent is niet veel maar wel irritant dicht bij de zekeringen last...), en het rijdt veel vermoeiender met name in de file (ik zit veel op de A4 vandaar). Maar het is echt veel leuker! En qua verbruik rijdt de witte echt tussen 1 op 10 en 1 op 11 wat mij enorm meevalt. remmen zijn echt goed voor een auto van die leeftijd (is wel het eerste wat ik compleet heb vervangen).

    mechanisch (muv de motor) is alles zelf echt goed te doen met behulp van haynes boek, werkplaatshandboek en dit forum. Ik was complete leek en de groene rijdt toch maar mooi rond! motorisch weet ik niet of ik het kan gelukkig heb ik daar behalve koppakking / bougies / kap etc. niets "echt" aan hoeven te doen (knock knock). carrosserie is wat je zelf wil, hoe mooi wil je het (laten) doen. En als je een beetje roest of een plaatje her en der niet erg vind vind ik dat ook meevallen (beide modellen wel uit 83).

    wat mij echt enorm tegenvalt is de electriek. Nu ben ik daar ook niet zo handig en geduldig in, ik begrijp de schema's best maar tsjonge jonge wat kan dat frustrerend zijn. Daar zou ik echt op letten, heb ik niet gedaan bij de groene en heb daar nog steeds spijt van. een van de vorige eigenaren heeft allemaal bypassen gemaakt en ook nog afwijkende kleuren gebruikt en tot overmaat van ramp gewoon de draadjes aan elkaar gebonden en vastgetaped. ik zoek me het leplazarus....

    een echt goede voor dagelijks gebruik is echt wel te vinden voor onder de 10 K hoor, in echt mooie staat. 7K is al voldoende echter let op zeker op marktplaats veel bagger voor 2 a 5K is mijn persoonlijke ervaring. turbo's worden zeldzaam en problematisch qua onderdelen, werd mij echt afgeraden (alhoewel ik het wel machtig mooi vond rijden ik heb er in 2 proefgereden), en zijn boven de 10 K (in echt goede staat)

    to zover mijn relatief recente ervaringen als " nieuwkomer" hier, veel succes en plezier met je zoektocht, gr theo
    hard bezig de 924 te begrijpen..... en autotechniek voor beginners....


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: Steven_G

    Hi Theo,

    Dus de auto van BJ gekocht :-) Nice. Inderdaad een auto met nog wat werk, maar wel een goede basis om mee te beginnen. Qua water linksvoor zou ik eens onder de kap kijken, het plaatwerk wil nog wel eens scheuren a.g.v. te lang rijden met een zwaar koppelingspedaal. Dan kan het water daar net naar binnen. Check ook de afwatering t.h.v. de ruitenwisser (wil ook nog wel zooi achter liggen).

    Qua bedrading is inderdaad niet altijd logisch. Multimeter en geduld.... Als het echt knoopwerk is, zou ik voor de veiligheid er gewoon een nieuwe kabelboom in zetten. Kroonsteentjes verdienen niet echt de schoonheidsprijs als je het mij vraagt....
    Project 924....and nice driving


  3. #13
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Bedankt collega 924-ers :-D
    Ik ben al blij dat er hier nog deftige antwoorden worden gegeven in tegenstelling tot andere forums.. Zaterdag (morgen) ga ik voor het eerst in een 924 rijden en dat zal bepalen of ik er eentje aanschaf of niet. Deze kost wel €9000 maar is bij een garage met 12 maanden garantie.


  4. #14
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Steven_G

    Welkom in het 924 walhalla


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #15
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Voila, mijn eerste ritje met een 924 is gepasseerd :-D
    Het was wel een unieke ervaring, vooral het geluid was leuk. Ik heb met een automatische transmissie gereden.
    Wat me opviel was dat ik het gaspedaal heel ver moest induwen alvorens er iets gebeurde. Het stuur was ook enorm zwaar maar dat vond ik minder lastig. Vooral het gaspedaal dat zo ver ingedrukt moest worden was even wennen. Verder was er niets op aan te merken behalve dat er aan de achterklep (/raam) oppervlakkige roest was.

    De wagen waarmee ik gereden heb heeft me niet 100% kunnen overtuigen. Ik ga volgende week nog eens met een exemplaar rijden, wel een manuele deze keer. :-)


  6. #16
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Steven_G

    Geen ervaring met zo'n oude automaat alhier, koppelomvormer zit er misschien voor iets tussen dat je "diep" moest trappen?
    Gaspedaal scharniert ook onderaan bij deze wagens, is toch ook een ander gevoel dan een hangend gaspedaal, vind ik.

    We zijn tegenwoordig verwend met al die servosturen, bij bijna stilstand vind ik het ook zwaar, eens je wat sneller bolt, stuurt ie erg licht en direct.

    Heb je al met de manuele gereden?
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  7. #17
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Gisteren met een manuele 944 2.5 gereden. Die reed zoveel beter, ik was meteen verkocht!
    Nu nog de deal afronden en ik kan mezelf trotse eigenaar van een 944 noemen :-D


  8. #18
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: Steven_G

    Geen 924 ...

    Maar: ook een leuke wagen! Hopelijk komt de deal tot een goed einde.
    Ken je TACB al?
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  9. #19
    Ingeschreven
    13/11/2018
    Berichten
    10

    Re: Steven_G

    Dag Morgoth924,

    Dat kende ik nog niet, bedankt!


  10. #20
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: Steven_G

    Welkom Steven, je komt zeker niet over als gierigaard...je kunt je zuurverdiende geld nu eenmaal maar één keer uitgeven! Succes met je zoektocht naar een 924 of 944!
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •