Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Vandaag een grote toer gemaakt met de 924. Na een tijd hoorde ik linksachter een bonk/kloenk als ik door een bocht ging. Het voelde alsof het wiel loszat. Bouten zitten gewoon vast. Bij een bocht voelde alsof het wiel naar buiten schoot en bij de volgende bocht weer naar binnen. Dit geeft telkens een kloenk. Later werd het ook op de rechte stukken dat ik dit hoorde. Soms leek het geluid van midachter te komen. Auto werd ook wat wiebelig aan de achterkant. Het geluid werd steeds frequenter en na de bocht ging het ook nog even door, soms met tussenpozen van een paar seconden.

    Op de terugweg ook 60 kilometer op de snelweg zonder problemen gereden maar toen ik wat snelheid moest minderen om een bocht te nemen was het er weer. Ik dacht dat het eerst mss een vastzittende rem was of iets dergelijks, maar het was ook als ik niet remde voor een bocht.

    Zou het een wiellager kunnen zijn of heeft er iemand een ander idee? Het is een automaat


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Klinkt als speling in je wiellager, Kun je checken door m even op te krikken. Wiellager voor is stelbaar overigens.
    Check ook gelijk of er geen speling in de stuurkolom zit, Kruiskoppeling wil nog wel eens wat speling hebben volgens mij,
    Project 924....and nice driving


  3. #3
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Thx. Ik neem aan als het met de stuurkolom te maken zou hebben, dat ik het geluid niet (links)achter zou horen toch? Wiellager is ook mijn gedachte, maar heb dit nog nooit meegemaakt dus wilde niet meteen een conclusie trekken


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Sorry, had voor in mijn hoofd... lager achter is niet stelbaar itt voor, excuus.

    Zou ook nog je aandrijfas kunnen zijn, aangezien het achter is. Opkrikken en checken op speling dus...


  5. #5
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Opkrikken en checken op speling dus...
    En als er geen brug voorhanden is de auto even op goede steunen zetten ;-)
    924S '87


  6. #6
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Ga ik doen!


  7. #7
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Idd even kijken voor speling op wiellager. Mocht daar niets vreemds mee zijn is aandrijfas verdacht. Bij het loshalen wel de moeite nemen om het speciale bitje aan te schaffen, anders draai je alle bouten dol.


  8. #8
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Goede tips mannen !


  9. #9
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Idd goed tips heren, bedankt! Ik hou jullie op de hoogte


  10. #10
    Ingeschreven
    21/10/2016
    Berichten
    79

    Re: 924 1977 | Bonken linksachter bij nemen bocht

    Auto zojuist op de brug gehad en een duidelijke speling op het linkerachterwiel. Rechts is prima. Wiellager dus


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •