Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Ik ben mij vast aan het inlezen om mijn achterlager (rechtsachter) te vervangen. Er zit wat speling op als ik de band van boven en beneden vast pak (overigens weg als ik de handrem erop heb). De how to voor de voorzijde heb ik gezien, maar nog niet voor de achterzijde...

    Nu had ik ergens een keer de maat van de kroonmoer gelezen, was dat 36? Kan ik er een dop voor bestellen.
    Verder vroeg ik mij af, als die los is...wat zijn de volgende stappen en hoe krijg ik het oude lager er het makkelijkste uit?

    Alvast dank!


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Heb hier verschillende posts doorgelezen en wat info gecombineerd. Volgens mij zouden de stappen moeten zijn:

    - Remtrommel er af met de kroonmoer maat 36 - 350 nm aanhaalmoment
    - Dan 4 boutjes om de naaf ook best de achterplaat van de remmen er af
    - De handrem kabel zit met een boutje zit aan de achterkant (van onder de auto kan je hem zien)
    - Aandrijfas los halen bij de wiel kant (bitje 12-kant M8 type XZN, koppen goed schoon maken)
    - je kan de as zo naar binnen slaan
    - Daarna kan je de lagers er van binnen uit uitslaan
    Project 924....and nice driving


  3. #3
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    161

    Re: 924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Ja inderdaad ik heb nog losse armen liggen en ik zou eventueel voor je kunnen kijken.
    Ik heb ze bij mij ook vervangen en ze waren heel erg makkelijk er uit te halen ze zaten er bij mij vrij los in, als alles er uit is goed schoon maken ook de binnen kant van de poot en daar allemaal nieuw lager vet op doen en daar hoef je zeker niet te zuinig mee te zijn.

    Bij mij kwam de kroonmoer met geen enkele mogelijkheid los
    Tot ik een ringslagsleutel had, eentje waarbij je met een hamer op de sleutel slaat.
    Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
    Porsche 987c 2007


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Top, dank je! Die kroonmoer..... ik denk dat ik mijn bandensleutel van bijna een meter lang erop ga zetten. Zo veel mogelijk hefboomeffect! Maar goed om te weten dat dit de juiste stappen zijn, fijn! Vindt een klus voor de 1e keer lastig, wil het graag een keer gezien hebben zeg maar.


  5. #5
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Het is echt niet moeilijk het spreekt bijna voor zich als je alles er weer op de zelfde volgorde er in stopt en de kroon moer weer goed aan draaid is het helemaal goed
    Je werk volgorde klopt wel zon beetje
    Voor de kroon moer zet ik meestal de velg vast met een spanbanden aan de brug anders draaid het hele zaakje gegarandeerd mee
    Martin heeft een velg met een stuk staal er aan dat kan ook
    Ik gebruik een mega kruissleutel (voor trekkers of vrachtwagens) die zet ik dan op de kroonmoer en aan de anderekant een krikstand


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1984 | How to lager achter vervangen?

    Top, dank je! Dan gaan we hier mee aan de slag, zodra de temp het buiten toe laat. Die kruissleutel en krikstand is ook een mooie! Kun je net even wat meer kracht erop zetten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •