Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43
  1. #21
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    In je eerste post lees ik dat je de timing goed hebt gezet? Staat deze op -10?
    Ik wil niet heel dom klinken maar ik heb het vliegwiel op het streepje 0 gezet en dan is dat puntje op de achterkant van mijn nockas pully gelijk met het staaf die uitsteekt vanaf de bovenkant van de motor. Als de motor op deze positie staat heb ik het streepje op mijn verdelers rotor gelijk gezet met het streepje op zijn behuizing


    Hoe zou dit met -10 moeten


  2. #22
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..



  3. #23
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Ik heb deze topic gelezen maar ik word er niet veel wijzer van. ik kan in de haynes ook niks vinden over 10 graden hoe zou ik dit moeten doen.


  4. #24
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Heb je dit gelezen? De truc om te kijken of alles goed staat:
    Er vanuit gaande dat alles goed gemonteerd is, zou ik stap 1 overslaan. Maar wel checken of alles goed staat.
    ###

    1.Demonteer distributieriem
    2.Zet je eerste cilinder in bdp
    3. Verdraai nu je krukaspolie, totat de 4 de cilinder op tuimelen staat.
    Dus inlaat gaat dicht en uitlaat gaat opengaan. Knal in het midden, dus beide kleppen gesloten.
    4. kijk nu na of je merkteken op je polie ook mooi op het pijltje staat.
    Indien nokkenas en krukas nu op hun merktekens staan en natuurlijk Cilinder 1 in bdp staat en Cilinder 4 op tuimelen.

    Kijk dan op je verdeler, dat je streepje mooi op in het midden staat van je rotor.
    En hij ook op de eerste nok staat.
    Dan moet hij starten enkel dan nog wel de voorontsteking bijstellen....

    ###

    De vooronsteking bijstellen doe je met een stoboscoop lamp, daar komt die -10 vandaan.
    Uitleg in de laatste comment van Martin: https://community.924forum.nl/showthread.php?t=14420
    Project 924....and nice driving


  5. #25
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    O, en zijn verdelerkap en rotor nog in goede conditie?
    Project 924....and nice driving


  6. #26
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    20190225_203437.jpg20190225_203453.jpg20190225_203557.jpg20190225_203517.jpg20190225_203628.jpg

    Ik heb in het donker alles nog even bekeken en volgens mij staat alles zoals in deze topic is gezegd, zie fotos. Het vliegwiel staat hier op 0. de foto van de nokken as is de 4e cylinder.

    Ik heb de rotor vervangen(de oude zag er als nieuw uit). De verdelerklap heb ik nieuw in huis niet vervangen oude ziet eruit als nieuw.

    Ik heb de injectoren nog een keer getest. allemaal nette wolkjes en er komt niks anders dan heldere benzine uit. mijn olie ruikt wel een beetje naar benzine is dit een probleem?

    fijn dat u samen met mij aan het zoeken bent!!


  7. #27
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Sorry, kan het slecht zien op de foto's, maar als alles checkt met zoals het hoort zou het daar niet aan kunnen liggen.
    Dus je hebt vonk en benzine. Zou dus moeten werken met juiste timing en compressie.

    Heb je nog steeds een backfire in het gashuis? Kan niet zo veel opties meer bedenken hier..... Wat je nog kunt checken:
    - Juiste klepspeling
    - geen vacuum lek op de slangen. Kijk goed of er nergens een scheur in de luchtslangen zit en vacuumslangen. Zijn ze allemaal ook goed aangesloten. (desnoods alles los, en opnieuw vastzetten, weet je het zeker)
    - Zit het vacuum slangetje goed dat van het gashuis naar je verdeler loopt.
    - Op het gashuis het tuitje afgedopt dat onder de vacuumslang slot die naar de verdeler loopt.
    - Je zou voor de zekerheid het el circuit kunnen doormeten om fout in onstekingskastje en/of bobine uit te sluiten. Download hier op de download sectie de workshop manual. Staat achterin VOL 1 meen ik.
    - En ter check, neem aan dat alle bekabeling nog onverprutst en origineel is, dus groene stekker op de verdeler, geen ander geknoei met bedrading?

    Dat je olie naar benzine ruikt is niet zo gek, Van al dat starten spuit je natuurlijk benzine in de cylinders die niet wordt verbrandt, Dat sijpelt omlaag en vermengt zich met de olie. Beste is om als alles is opgelost even de olie verversen.
    Project 924....and nice driving


  8. #28
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.513

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Dit klinkt als mij als verkeerde ontstekingsvolgorde, heb je wel 1342 toegepast?

    Als de ontsteking niet goed staat krijg je namelijk ook backfire.

    Laat iemand aan de ontsteking draaien terwijl je start wellicht lukt dat!

    Bij het monteren van de db-riem moet het merkteken op het nokkenaswiel overeenkomen met het merkteken op het kleppendeksel. Het merkteken op het vliegwiel op nul, en dan met een stroboscooplamp de ontsteking naar -10 stellen dmv draaien aan de verdeler.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #29
    Ingeschreven
    08/01/2012
    Berichten
    12

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Ik heb een paar jaar geleden precies het zelfde gehad.
    Op twee cilinders draaien en niets meer back fire en zwarte bougies.
    Toen kreeg ik ook het advies de volgorde te controleren
    Had ik ook al gedaan toen stuurde M.B.H het volgende:
    onstekingsvolgorde gekontroleerd 2 en 3 omgedraaid ????? dopjes even Omsteken en wat denk je lopen als een porsche��


  10. #30
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Bougie kabel van de vylinder 2 en 3 veranderen had als effect een ergere backfire. Wel zie ik nu net dat een van mijn kabels een weerstand van 1K ohm heeft en 3 een weerstand van 5 K ohm hebben is dit een probleem wat kan leiden op een misfire of is deze weerstandwaarde niet heel belangrijk?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •