Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer...

    Beste porsche 924 liefhebbers,

    Ik heb in de zomer een 1978 porsche 924 gekocht. Ik ben 17 jaar oud en heb niet heel erg veel verstand van auto's. Wel wil ik heel erg graag dingen leren en heb altijd het motto ik heb het nog nooit gedaan maar ik denk dat ik het wel kan. Ik heb het haynes boek en zit hier vaak diep in.

    Na een half jaar alles checken en vervangen werkte hij. Hij liep naar mijn weten erg goed. VIDEO 1.(nadat de motor een kwartier op stationair heeft gelopen) Hierna de sleutel gewoon omgedraaid en de auto uit gezet.

    Nu probeerde ik heb die avond aan mijn vader te laten zien en hij startte maar sloeg na wat puffen af. VIDEO 2 Ik heb het idee dat hij maar een paar cilinders gebruikt. Toen ik mijn bougies heb gecheckt leken deze erg zwart maar geven wel een vonkje. Injectoren zijn vervangen voor nieuwe. timing heb ik goed gezet. bobine is vervangen (had mijn auto zijn ignition aan laten staan een paar dagen geleden bobine was gesmolten van binnen).

    VIDEO 1
    VIDEO 2

    (Mijn benzine is niet op)

    Heeft iemand sugesties,


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Volgorde juist van de ontsteking?


  3. #3
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Volgorde juist van de ontsteking?
    Ja zeker volgens de nummers op de motor volgensmij eerst 1 dan 3 dan 2 dan 4

    Dan neem ik als cylinder 1 de cylinder die het dichtst bij mij is wanneer ik voor de auto sta


  4. #4
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeswes Bekijk Berichten
    Ja zeker volgens de nummers op de motor volgensmij eerst 1 dan 3 dan 2 dan 4

    Dan neem ik als cylinder 1 de cylinder die het dichtst bij mij is wanneer ik voor de auto sta
    Of 1432 in iedergeval wat op de motor staat


  5. #5
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Weer niet of ik je goed volg, maar 1342 is de volgorde. Cylinder 1 is die het verst van je verdeler zit. Nr 1 aansluiten op het startpunt, zit een merkteken voor onder je verdelerkap.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Weer niet of ik je goed volg, maar 1342 is de volgorde. Cylinder 1 is die het verst van je verdeler zit. Nr 1 aansluiten op het startpunt, zit een merkteken voor onder je verdelerkap.
    Je verdeler rotor draaid met de klok mee neem ik aan?


  7. #7
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Het zou volgensmij allemaal wel moeten kloppen ik heb niks veranderd nadat hij goed liep of denkt u hier anders over


  8. #8
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Rotor met de klok mee idd. Maar mijn 1342 is niet wat ik aan volgorde lees in jouw posts (ik lees 1324 en 1432). Bij geen correcte volgorde krijg je inderdaad dat die als een tractor loopt, als die al loopt. (check, double check! Heb het zelf ook al eens fout gedaan....)

    Daarna, heb je vonk op alle vier de bougies?
    Project 924....and nice driving


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    beste Ronald,

    Toen ik de volgordes zei was ik op school ik wist de goede niet uit mijn hoofd. 3x gecontroleerd de volgorde klopt volgens mij. Ik probeerde net mijn auto te starten en hij doet het nog slechter dan eerst zie VIDEO. In deze video hoort u rond 0:04 een soort pufje waar na er rook onder de motorkap vandaan komt. Volgens mij is dit een backfire. Ik heb gelezen dat dit aan vocht onder de verdeler kap kan liggen dit heb ik gecontrolleerd en is zeker niet het geval, kurk droog.

    Hierna ben ik de bougies gaan checken ze hebben allemaal stuk voor stuk een goede vonk wel zijn ze erg zwart(een soort zwarte vloeistof die erop zit) ik zal er zo nog wel even een fotootje van sturen.

    Wanneer de motor op TDC staat staat het streepje onder de verdelerkap gelijk met het streepje op de rotor en het puntje op dat tandwiel bij de nokas gelijk met het uitstekende ding op mijn kleppendeksel.

    Al heel erg bedankt voor de hulp maar heeft u misschien nog een andere suggestie.

    VIDEO
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  10. #10
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Zwarte soep in je blok lijkt me niet goed. Je schreef dat de auto lang had stil gestaan. Hoe oud is de benzine?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •