Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43
  1. #31
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Ook heb ik de auto gekocht zonder bobine dus ik heb hem bedraad zoals ik dacht. De weerstands draden waar ik over lees kan ik alleen nergens vinden. De bruine draad zoals op de foto heb ik zelf gemaakt.
    20190305_162724.jpg


  2. #32
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    En de auto doet het net zo "goed" met de buis van de airflow sensor naar het gashuis errop als erraf dan zou dit een benzine probleem moeten zijn toch mischien de druk? De injectoren maken mooie wolkjes wanneer ik ze test in de auto.


  3. #33
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Ik heb hem net geprobeerd te starten wanneer mijn vader het luchtklepje een beetje omhoog duwt en ik het gaspedaal een beetje induw. Het enige wat de motor doet is in hogere toeren starten maar slaat daarna nogsteeds af (zonder backfire) ook het moment dat hij loopt loopt hij erg netjes 3 seconden.


  4. #34
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Ik weet dat in de foto van dit bericht een van de vacuum slangen los is. ��


  5. #35
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Sorry voor de vele berichten. Ik heb een grote stap gemaakt denk ik! wanneer ik het benzinepomp relai overbrug blijft de auto lopen! Denkt u dat een nieuw relai het probleem zou oplossen of zou het nog iets anders kunnen zijn?


  6. #36
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.512

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Het is zeker het overwegen waard!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #37
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Hoe heb je dan je injectoren getest? Als deze benzine geven.....of heb je dat alleen enkele seconden gedaan?
    Relais pomp bevat een voorloop circuit. Als die daarna stopt....ja, dan is het vaak een relais issue.
    Project 924....and nice driving


  8. #38
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Als ik deze foto zie....die kabel met '2' gemarkeerd.... Is dat ook naar cylinder #2? Daar begint bij mij de telling met 1:

    Volgorde.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeswes Bekijk Berichten
    Ook heb ik de auto gekocht zonder bobine dus ik heb hem bedraad zoals ik dacht. De weerstands draden waar ik over lees kan ik alleen nergens vinden. De bruine draad zoals op de foto heb ik zelf gemaakt.
    20190305_162724.jpg
    Project 924....and nice driving


  9. #39
    Ingeschreven
    06/10/2018
    Berichten
    32

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Nee, Deze gaat niet naar cylinder 2 (Ik heb ze ooit gelabelt toen ik nog niet wist hoe de timing werkte) Deze gaat naar cylinder 1. Ik heb hem getest door mijn contact om te draaien. Wanneer ik dit doe gaat mijn brandstof relais wel aan. Wanneer ik hem weer terug doe gaat deze uit. Hoe weet de benzinepomp relais dat hij aan moet blijven om druk te behouden? Weet hij of de motor aanstaat en laat dan de benzine pomp alleen maar aan. Of kijkt hij naar de benzine druk?


  10. #40
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 924 1978 | Motor liep super na 6 maanden tobben 2 uur later werkt hij niet meer..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meeswes Bekijk Berichten
    Nee, Deze gaat niet naar cylinder 2 (Ik heb ze ooit gelabelt toen ik nog niet wist hoe de timing werkte) Deze gaat naar cylinder 1. Ik heb hem getest door mijn contact om te draaien. Wanneer ik dit doe gaat mijn brandstof relais wel aan. Wanneer ik hem weer terug doe gaat deze uit. Hoe weet de benzinepomp relais dat hij aan moet blijven om druk te behouden? Weet hij of de motor aanstaat en laat dan de benzine pomp alleen maar aan. Of kijkt hij naar de benzine druk?
    Niet, het relais zorgt voor een voorloop en dat de pomp blijft draaien. Een 924 werkt met overdruk. De K-jettronic zorgt voor de verdeling van benzine naar de injectoren. Die meet op basis van de hoeveelheid aangezogen lucht (door de luchtweger, net na de inlaatfilterbox) wat er ingespoten moet worden. Werking van je electrisch circuit rondom bobine, verdeler, etc:

    Knipsel.JPG
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •