Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Bastia

  1. #1
    Ingeschreven
    18/02/2019
    Berichten
    7

    Bastia

    Stel je voor
    Beste forumleden,

    Zal mij even kort voorstellen. Mijn naam is Bas en ik woon net onder Groningen. Heb een paar weken geleden een 924 uit ‘82 gekocht. Het dit altijd een prachtige auto gevonden. Ook heb ik een 124 spider uit ‘79. Ben een autogek, maar houd voornamelijk van klassiekers. Over de Porsche. Het interieur is in verrassend goede conditie. Is al veel vervangen. Carrosserie is redelijk. Moet hier en daar wat worden bijgewerkt. De auto heeft erg lang stilgestaan en daarom wil ik motorisch het een en ander gaan doen zoals nieuwe distributie, v snaar, oliefilter, benzinefilter, bougies enz. Ik ben vandaag begonnen met het vervangen van de distributieriem, maar ik kom niet verder. Het is mij gelukt om hem eraf te halen, maar ik heb niet genoeg ruimte om de nieuwe riem eromheen te leggen. Ik ben bang dat ik de nieuwe riem beschadig. Er is niet genoeg ruimte bij het onderste vliegwiel. Moet ik dit loshalen om ruimte te maken? Hij zit namelijk muurvast. Heb ook wat foto’s toegevoegd. Heb tot nu toe weinig ervaring met sleutelen dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op ons gezellige forum!


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    349

    Re: Bastia

    De distributieriem kan je vervangen zonder de poelie eraf te halen, maar je moet wel de riem op de dunste plek (laagste gedeelte tussen 2 tanden) er tussen schuiven, het gaat net en zonder beschadiging (heb het meerdere malen gedaan).

    Succes,
    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: Bastia

    Welkom hier Bas! Ziet er goed uit.
    En idd, de riem kan er net tussendoor. Beetje wriemelen, maar kan prima! Succes
    Project 924....and nice driving


  5. #5
    Ingeschreven
    18/02/2019
    Berichten
    7

    Re: Bastia

    Het is gelukt! Dank voor het meedenken!


  6. #6

    Re: Bastia

    Welkom!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •