Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    924 1980 | Accu gaat steeds kapot

    Hallo,

    Ik heb reeds 3 keer mijn accu moeten vervangen omdat ze steeds spontaan kapot gaan. Een van de cellen gaat dan dood.

    Het bijzondere is dat hij wel goed lijkt bij te laden; tijdens het rijden staat de spanning op ca 13.5 volt.

    Kan het dan alsnog aan de dynamo liggen?

    Alvasat bedankt!

    jelke


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 924 1980 | Accu gaat steeds kapot

    Vervangen door een nieuwe accu? Die zo niet zomaar stuk mogen gaan. Meet je de laadspanning met een voltmeter? Dat is zuiverder dan de onboard metrr


  3. #3
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: 924 1980 | Accu gaat steeds kapot

    Drie hoofdzaken waardoor accu's kapot kunnen gaan (wel meerdere... maar 3 meest voorkomende)
    1. te lage spanning
    Een accu loopt langzaam leeg. immers zit er altijd wel wat in de Porsche wat energie verbruikt. Een lege accu betekend een zwaar beschadigde accu. Gebeurt dit een aantal keer (10x is al genoeg) dan kun je de accu weg doen! startaccu's hebben poreuze platen die snel sulfateren. Meet de laadspanning met een goede multimeter. Dit zou boven de 13.8 moeten zitten (13.5 is laag... voor een accu niet problematisch laag). Meestal zelfs rond de 14.4 volt. Gebruik je de auto langere tijd niet, ontkoppel de accu

    2. te hoge spanning
    Een accu gaat kapot bij laadspanningen boven de 14.4 volt. Snel laders willen nog wel boven de 15.5 komen (mijn advies, meteen dat soort chinezen laders weggooien). Meet de spanning bij verschillende motor toerentallen. Wees er zeker van dat je spanning regelaar het goed doet! te hoge spanning is zelfs gevaarlijk aangezien er overtollig waterstof gas kan vrijkomen en kan gaan ontploffen.

    3. te hoge stroom
    Een te hoge stroom door kortsluiting. slecht later aangesloten onverzekerde onderdelen kunnen problematisch zijn (en brandgevaarlijk). Een te lichte startaccu met te weinig capaciteit kan ook problematisch zijn. ik vind zelf dat de 924 al een vrij kleine accu heeft. Ik heb zelf een 70a/h accu geïnstalleerd (kortsluit stroom van 620A) (LION LN100 tja... varta is beter moet ik zeggen)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •