Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Randha

  1. #1
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Randha

    Stel je voor
    Hoi 924 liefhebbers.
    Ik ben Randha Nirmalsingh(Man),48 jaar oud en woon in Rotterdam.
    Ik ben in mijn jeugdige jaren in Rotterdam al met Porsches besmet geraakt,aleen nooit een gereden of eigenaar van geweest. aanschaf lag toen erg hoog in de jaren 80.
    Als alternatief heb ik voor de Simca Matra Bagheera gekozen,25 jaar lang matra(alle varianten) gereden.
    wel in 2016 is de milieuzone in Rotterdam in werking getreden,dat was einde oefening wat betreft klassiekers rijden. al mijn matra verzameling verkocht,en wilde als laaste nog mijn Porsche droom waarmaken.ik ben een liefhebber en sleutel graag en voorzien van een eigen garage midden in de stad,dus gedachte was een 924 als opknapper te kopen.en hier mee de eerste porsche rij impressie op te doen.van de 924 wist ik aleen dat het een 2.0 motor was verder niet in verdiept.in de modellen serie,mijn allereerste porsche in 2018 was een blauwe replica Carrera gt bj 77(ik had er nooit van gehoord) hij was anders dan de 944!!tijdens het strippen vd 924 merkte ik wat regenwater allemaal kan doen,het chassis was te ver heen,ik had al voor 2500 aan onderdelen aangeschaft,wat nu...,besloten werd om de 924 als partscar te gebruiken, de 924 volledig gestript en met tranen in mijn ogen de chassis laten ophalen door de demontage bedrijf,helaas was nederland 1 924 minder,na lang zoeken vond ik een verglijkbaar carrera gt replica in het wit bj 79, inmiddels ontdekt wat nou een echte carrera gt is,ik begon dit model heel erg mooi te vinden mooier dan een 944 vooral de brede spatborden achter, deze 924 is wel rijdend... maar wel met gebreken wat ik nog niet wist,want ik had nooit een gereden....en of een porsche gereden... en wist dus niet waar ik precies op moet letten,achteraf gezien lees ik op dit forum veel verglijkbaar issues,remmen,versnellingsbak etc....deze 924 moest nog aleen de geduld hebben om 40 jaar te worden,want dan pas is in Rotterdam een klassieker volledig vrijgesteld en dan pas krijg je een bewoners vergunning toe gewezen.wel ik heb mijn lessen inmidels geleerd deze 924 blijft in de familie en gaat voor geen goud weg. en dit is mijn 2e porsche
    achteraf heeeeel blij dat ik alle parts voor handen heb,auto wordt geheel nagelopen en keuringsklaar gemaakt dan pas kunnen we gaan genieten van de 924 rijeigenschappen waar ik zo veel over gehoord heb.maar goed de ene issue opgelost en de andere issue komt naar boven,maar goed aanhouder wint zegt men,ik wilde toch een rijdende porsche hebben als dagelijkse vervoer dus de 3e porsche is een Boxster geworden,eindelijk mijn jongensdroom waargemaakt een rijdende Porsche,die ik elke dag gebruik.daarnaast elke dag wel bezig aan de 924 in de garage,inmiddels opgemerkt dat de 924 veel meer praktische eigenschappen heeft dan de boxster en voelt ook veel ruimer aan,achterbankje neer klappen en je heb een zee aan ruimte, beter toegankelijkheid in de motor ruimte,enige wat dan nog ontbreekt is de boxster 6 cilinder motor wat een mooi geluid...
    bij de 924 moet ik dat nog allemaal ontdekken en dat vind ik niet erg, het carrera gt model vind ik persoonlijker mooier dan de boxster,
    Laaste droomwens die ik heb is een 911 turbo... wie weet als ik de loterij ooit win.....

    ik zal foto's binnen kort plaasten vd porsches op dit forum.

    na 25 jaar lid te zijn geweest van de simca en matra sportsclub nederland,heb ik geleerd hoe belangerijk het is om forum leden te leren kennen en kennis overdracht,en meetingen te bezoeken,wie weet als mijn 924 klaar is waar het allemaal naar toe kan uitmonden.
    ik ben een Pure liefhebber in hart en nieren wat betreft porsche en klassieke voertuigen.

    groot dank gaat uit naar Erik van 924/944 onderdelen en Motron ze hebben mij heel goed en vakkundig geholpen met de onderdelen voorziening.

    Met vriendelijk Porsche groet: Randha


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op ons gezellige forum!


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.511

    Re: Randha

    Welkom hier!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: Randha

    Hi Randha. welkom hier! Mooi verhaal en lange geschiedenis met auto's :-) Mooi, ik ben benieuwd naar de foto's en een project topic!
    Project 924....and nice driving


  5. #5
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Randha

    Mooi om te lezen dat de komst van de ene Porsche de volgende veroorzaakt. Hoop dat je het beetje kunt volhouden met de Boxter tot je eindelijk in een echte Porsche kunt gaan rijden ;-)
    Hou ons op de hoogte van de vorderingen, veel succes en plezier gewenst!
    924S '87


  6. #6
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: Randha

    0340215381001.jpg

    Mijn eerste Porsche een 924 non runner met carrera gt turbo body kit.bj 77 en volledig zwart lederen interieur,achteraf gebruikt als een Parts car.
    Laatst gewijzigd door Randha; 16/06/2019 om 12:32.


  7. #7
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: Randha

    20180818_194535.jpg

    Mijn 2e 924 Runner..,in behandeling wordt apk klaar gemaakt,geen haast ermee alles moet goed en veilig zijn.
    Laatst gewijzigd door Randha; 16/06/2019 om 12:34.


  8. #8
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: Randha

    20181103_142906.jpg

    Mijn Daily Runner,mijn 3e porsche,met deze heb ik eindelijk van de (dagelijkse)rijervaring van een porsche mogen ervaren
    Laatst gewijzigd door Randha; 16/06/2019 om 12:36.


  9. #9
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: Randha

    Mooie combo zo.
    Wel jammer dat je de Matra hebt moeten verkopen.
    Heb vroeger ook nog een blauwe maandag zo'n gele 3 zitter mogen rijden.
    Of was het vliegen ?????


  10. #10
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: Randha

    Intussen is naast de porsches toch weer een Talbot matra murena 2.2 Fleischman F3 uitvoering komen te staan,een zeer apparte verschijning zoals de Carrera gt,en de hobby is voorlopig compleet op de 911 turbo na.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •