Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: jaap noord

  1. #1
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    jaap noord

    Stel je voor
    Voorstellen,
    goedendag iedereen, ik wou me al een poosje "voorstellen", maar moest eerst even wennen aan de menustructuur van dit forum.
    Maw: kon het voorstellen eerst niet vinden, zal de leeftijd wel zijn denk ik.
    Maar alsnog ; Mijn naam is Jaap, bijna 55 jaar, en woonachtig in het noorden des lands.
    Mijn zoon en ik hebben 2 weken terug een Porsche 924 uit 1979 gekocht met wat motorschade.
    Zelf ben ik een "Saab" man, en ook redelijk actief binnen de Saab community. Waarom dan Porsche zou je denken ?? Ik heb een zoon van inmiddels net 18 jaar oud, in het bezit van rijbewijs, die vroeger al eerder Porsche kon zeggen dan papa, en dat is in de loop der jaren alleen maar erger geworden. Bij ons thuis is het; Porsche versus Saab. Mijn echtgenote wordt er wel eens "dol" van, maar vind het verder (gelukkig) wel leuk.
    Dus zogezegd 2 weken geleden kwam mijn zoon met een advertentie van een witte 924 op de proppen, met waarschijnlijk een lekke koppakking.
    Toch maar even samen wezen kijken, en een prijs overeen gekomen met de verkoper. Vervolgens op de autoambulance naar huis gebracht.
    Het is de bedoeling om hier een mooi "samen" project van te maken.
    Het is een Porsche 924, 2.0 liter turboloze motor, uit 1979, met de kleur Alpine Weis. Kilometerstand ongeveer 112K echte kilometers. Bodem is hard, koets moet geschuurd en gespoten en her en der kleine deukjes moeten er uit, maar tot op heden geen laswerk nodig.
    Inmiddels de kop en aanverwante artikelen gedemonteerd en bekeken, de pakking lag er inderdaad uit. Helaas was de kop in de lengte richting toch iets krom, en daarbij kwamen ook nog eens 2 lekke inlaatkleppen te voorschijn, dus toch maar besloten om de kop naar een revisie bedrijf te brengen om hem te laten vlakken en alle kleppen opnieuw laten inslijpen.
    De 40 jaar "oude" techniek zit toch wel mooi in elkaar, en gelukkig is hier zelf nog redelijk veel aan te doen, heb ooit in het begin van mijn carrière nog geleerd voor automonteur, maar direct toch daarna verder gegaan in de elektrotechniek en in de procestechniek.
    Zoals gezegd; vind ik deze motor en techniek wel prettig om aan te werken; wel moet ik dan enige opmerkingen van mijn zoon aanhoren in de vorm van : zei ik toch!!!!!
    Het is de bedoeling om deze 924 eerst technisch in goede staat te krijgen, en dan later de cosmetische kant hiervan.
    Nu eerst de kop "laten" reviseren, ook moeten de brandstofleidingen worden vervangen, koelwaterthermostaat, koelwaterslangen, diverse pakkingen en vacuumleidingen.
    Wat al vervangen is: Alle remmen rondom, alle remleidingen, distributieset en rollen, dynamo, waterpomp.
    Tot zover maar even de voorstel ronde; hopelijk heb ik het forum niet al te veel vervuild met van alles en nog wat.
    Wij zullen nog regelmatig op dit forum en jullie kennis terug vallen, want er zijn nog vragen genoeg over gebleven.
    Voor nu; tot ziens.

    met vriendelijke groeten; Klaas & Jaap


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op het forum jaap noord.


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.511

    Re: jaap noord

    Welkom hier! En veel plezier!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    12/06/2019
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    17

    Re: jaap noord

    Top en welkom Jaap en Klaas,nog een beginnende liefhebber zoals ik erbij,succses met de 924


  5. #5
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: jaap noord

    Bedankt voor de reacties.
    We gaan het beleven en zien, gelukkig hebben we geen deadline of iets dergelijks.
    Momenteel ligt de kop bij het revisiebedrijf, zal eerdaags wel horen hoe het plaatje er bij staat.


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.675

    Re: jaap noord

    Welkom hier, mooi project samen! Ben benieuwd naar het projecttopic straks!
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •