Zulke "projecten" houden volgens mij nooit meer op. Er valt altijd wel weer iets anders aan de 924 te doen.
Dus uiteindelijk toch ook maar een "project" bericht aangemaakt, om ons wel & wee te kunnen (mee)delen.
Is er al veel gebeurt in de tussentijd van het voorstellen tot op heden?? Ja en nee.
De kop is gevlakt, kleppen geslepen, klepstelen gericht, klepsteelgeleiders voorzien van nieuwe oliekeerringen, kortom: de kop is volledig gereviseerd.
Intussen maar eens bekeken wat we nog meer willen en moeten vervangen van het motor gedeelte.
Alle koelwaterslangen vervangen, inclusief alle klemmen, carterontluchting vervangen, lucht gedeelten op de weger en inlaatspruitstuk vervangen. Alle brandstofslangen vervangen, Nieuwe bougiekabel set, met nieuwe bougies natuurlijk.
Alle beugeltjes van de spinnenkop, koelwater expansietank, en verder zijn weer opnieuw gespoten. Alle trillingsdempers vervangen. Beschermingskap van de drive-belt gespoten. Dus al met al weer een redelijke waslijst.
Het meest bovenstaande is inmiddels gereed.
Kop is dus gereviseerd, oliedruksensor getest en gereed, koelwater temperatuursensor gecontroleerd en gereed, de koelwater time switch (of hoe die officieel ook het) gecontroleerd en gereed. Het hele koelwatergebeuren voor zover mogelijk schoongemaakt, ontsteking nagekeken, alle onderdelen voorzien van nieuwe pakkingen, en weer aan de kop gemonteerd.
Koude start klep (injector) gecontroleerd, koude startklep (luchtinlaat) gereviseerd, inlaatspruitstuk schoongemaakt, gasklep(pen) gecontroleerd. Expansietank schoon gemaakt en alles wat daar bij hoort. Waterpomp was net nieuw.
Motor en motorruimte schoongemaakt.
Afgelopen zaterdag de kop weer gemonteerd, komende week de uitlaat en inlaat spruitstuk weer monteren.
Ben nu bezig met de brandstofleidingen. Er is schijnbaar niemand die die hier iets mee kan: ben bij diverse hydroboeren langs geweest, maar niemand die een volledige set kan persen. De één doet moeilijk over brandstof, de ander kan sommige stukjes wel persen en andere stukjes weer niet, maar over het algemeen: allemaal, moeilijk, moeilijk. Ook bij Porsche centrum Groningen géén oplossing te vinden. Niet meer leverbaar word er dan gezegd, maar daar heb ik niets aan. Het is toch van de zotte dat er niemand wat leidinkjes kan persen?? ook al zou het een andere diameter zijn, als het maar past, lekdicht en veilig is . Maar zal jullie de rest van het geneuzel besparen.
Feit is dat ik nu de leidingen zelf ga persen, heb een site gevonden, waar je alle benodigde onderdelen kunt bestellen; staal omvlochten benzineslang 4mm, alle bijbehorende banjo's en pershulsen. Heb zelf een perstang gekocht, het wachten is nu dat de rest binnen komt.
Rose-Passion is een mooie site, vooral ook omdat de tekeningen er bij staan, zo zijn alle onderdelen mooi te vergelijken en te bekijken. Volgens mij zijn de prijzen ook wel redelijk, als je die her en der vergelijkt.
Bestellen en afleveren gaat heel erg snel en goed, duurde maar een dag of 2, was alles al in huis.
Tot zover dit relaas, met een beetje tijd en geluk, willen we de motor deze week aan de praat zien te krijgen, wordt vervolgd!!!!

De groeten van "ons".