Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 40 van de 40
  1. #31
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: Just another project, which wil never end...

    We zijn nu redelijk klaar met de verbouwing.
    De 924 staat nu gelukkig onder dak, droog en warm. was ook wel nodig na een paar maanden buiten onder een hoes; worden ze niet beter van.
    Inmiddels een "brug" binnen gekregen. Niet die van Toolmania, maar het is toch een andere geworden met meer ruimte, makkelijker te verplaatsen, en volledige vrijheid onder de auto. Het is een : Quick Jack, geworden.
    Het brandstof relais is nog steeds een issue. Het is in ieder geval géén DME relais.
    Bij : Garage De Loods, wil men proberen het oude relais te repareren, dus die wordt morgen opgestuurd. Mooi bedrijf trouwens, met fantastische mensen!!
    Dan kan nu ook de startmotor er uit en gereviseerd worden. Tot zover zijn we eigenlijk gekomen, en we gaan zien waar we weer eindigen.

    groetjes; Jaap


  2. #32
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Just another project, which wil never end...

    Goed bezig hoor! Wie weet rij je er op 1 maart weer mee!


  3. #33

    Re: Just another project, which wil never end...

    Heel leuk project om te lezen. Een goede voorbode van wat ik straks nog allemaal ga meemaken.......


  4. #34
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: Just another project, which wil never end...

    Bedankt voor weer de reacties, het is eigenlijk al weer veel te lang geleden dat ik even op het forum ben geweest.
    Verhuizen, verbouwen, héél erg druk met werken, wat meer 924 pech, maakt soms dat het wat langer duurt dan gedacht. Ik zeg gedacht, want gelukkig hadden/hebben wij geen planning om bepaalde zaken klaar te moeten hebben.
    De 924 staat nu wel in de garage, lekker onder dak en momenteel opeen aantal bokken. Kan er met de kar nu mooi onderlangs.
    De motor had bij ons oude huis al even gedraaid, maar omdat de ontsteking nog niet helemaal goed stond viel hij ook weer uit, maar na een paar startpogingen was de accu ook al weer leeg, terwijl deze helemaal vol was geladen.
    Tijdens een nieuwe startpoging begon er in het vooronder toch het een en ander aan rookontwikkelingen naar boven te komen.
    De bedrading tussen startmotor en dynamo lag helemaal in elkaars armen, en mooi om elkaar heen gekruld, dus lekker warm geworden.
    Oorzaak: een gare startmotor. Deze er uit gehaald en helemaal laten reviseren; de "oude" bendix was dus helemaal aan gort.
    Nu weer een nieuwe frisse startmotor, deze zit er inmiddels ook weer in. De gehele bedrading vanaf zeg maar de accuklem naar startmotor en dynamo, vervangen/vernieuwd met een iets dikkere diameter bedrading.
    Het oude brandstof relais is inmiddels door de firma: Garage de Loods gecontroleerd en ietwat gemoderniseerd zodat deze zijn werk straks ook weer kan doen.
    En nee, het is géén DME relais, maar het zogenaamde type 1 relais, echt bijna nergens meer te krijgen. Heb er inmiddels al wel 4 verschillende in huis gehad, en geen enkele was gelijk aan de oude relais (voet).
    Er zit trouwens op de startmotor ook een draad aan de 15+ aansluiting, weet nog niet zeker waar deze naar toe gaat, er is namelijk ook al door de vorige eigenaar of garage met de bedrading geklooid, kan het zijn dat deze naar de ontsteking loopt?? Er komt alleen maar spanning op deze 15+ aansluiting tijdens starten volgens mij. Had al heel even in het boek gekeken, maar was even te kort.
    We gaan ook direct de radiator vervangen, want deze is ook zo lek als een mandje, er ligt al een andere gereed.
    We hadden geen planning, maar willen nu wel in de zomer kunnen willen rijden.
    Wordt weer vervolgd.
    met vriendelijke knutsel groeten,


  5. #35
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Just another project, which wil never end...

    Gaat die draad niet naar het onstekingskastje? Daar komt vlgns mij je startsignaal vandaan.

    Lekker bezig zeg! Waar heb je de nieuwe bekabeling vandaan? Of gewoon met losse draad gedaan en opnieuw in de huls getrokken


  6. #36
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: Just another project, which wil never end...

    Weer een heel relaas getypt, kan ik het niet plaatsen.
    Even zien wat dit bericht doet.


  7. #37
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Just another project, which wil never end...

    Deze doet t. Bii inloggen vinkje aanzetten om ingelogd te blijven? Anders vast een cookie instelling (internet explorer?)


  8. #38
    Ingeschreven
    07/06/2019
    Berichten
    31

    Re: Just another project, which wil never end...

    Nog maar een keer proberen dan!!! (inmiddels poging nr. 3).
    Na weer 2 dagen "freubelen" was het dan eindelijk zover.
    Vanmiddag de auto naar buiten gereden, om een poging tot starten te doen. Wou hem niet binnen starten, want mocht er iets gebeuren wat je niet in de hand hebt, kan het lekker mis gaan, en we zijn net verhuisd en redelijk verbouwd, dus vandaar.
    De startmotor is inmiddels gereviseerd door een bedrijf in Assen, hij was inderdaad redelijk gaar en de bendix was helemaal op, geen wonder dat deze zo moeilijk rond draaide. Is een groot verschil met nu.
    Ook de bekabeling en bedrading van de startmotor en dynamo vervangen voor nieuwe zelfgemaakte. Er is veel aan de bedrading geprutst en gedaan in het verleden, veel afgeknipte draden en vreemde aftakkingen. De primaire dingen zijn vervangen en aangepast, de rest op dat gebied komt later.
    Terugkomend op bovenstaande vraag: de bekabeling en bedrading heb ik bij een elektro technische groothandel gehaald, net als de bijbehorende kabelschoenen. Ze hebben meestal wel een keuze in soorten, maten, diameter en kleur bedrading, net als de kabelschoenen. Van hieruit opnieuw bekabelen, de kabelschoenen persen we zelf met een hydraulische hand perstang.
    Ook is de radiateur vervangen; de oude was behoorlijk lek, het kwam er sneller uit, dan ik het er in kon gieten.
    Via garage De Loods een goeie tweedehandse kunnen krijgen ( sorry kopen) deze helemaal schoon gemaakt, en daarna in Hammerite zwart gezet. Is weer goed geconserveerd voor later. Radiator afgeperst en temperatuur switch getest; alles lijkt goed.
    Dan het uur U.............tot mijn stomme verbazing:......................starten en?????????????????...............lopen!!!!!!!!!!!!!!!!!! had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
    Hij liep ook niet soepel, maar toch hij liep, en bij het gas geven af en toe een plof. Ik denk das een ontsteking dingetje.
    Moet er nog wel bij zeggen dat er nog een klein beetje oude benzine meuk in de tank zat, wat al een tijdje niks zat te doen.
    We hebben de tank tot de helft gevuld met nieuwe Euro 98.
    Na een aantal keren starten en ontsteking op de hand bijstellen, begon het motortje steeds beter te lopen.
    Wij doen het een beetje start/stop, omdat het brandstof relais ook nog is doorgelust, dus even af en toe de accupool er weer af.
    Nu loopt hij redelijk goed, en de gas respons is ook redelijk goed, alleen valt hij stationair nog af.
    Denk dat het nog een oude benzine dingetje is, maar ook dat de ontsteking nog wel eens een tandje verkeerd kan staan.
    Vrijdag maar even met de stroboscoop in de weer om te kijken als alles nokken en nokjes op tijd staan. Is al weer een poos geleden, moet me maar weer even inlezen in het stroboscoop gedoe, hahaha.(je wordt ouder).
    Mochten jullie nog andere ideeën hebben hierover, gooi ze op tafel, wij lezen graag mee.

    de hartelijke groeten iedereen


  9. #39
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Just another project, which wil never end...

    Goed bezig, fijn te horen dat hij het weer doet!
    Wellicht nog even een goede (forté) injectiecleaner er doorheen doen?

    Stroboscoop settings:
    - Check eerst alle timingmarks (o-punt vliegwiel en nokkenas merkteken en als de verdeler eraf geweest is die evt. ook op 0 zetten)
    - Stroboscoop aansluiten op cyl 1
    - Vacuumslang van de verdeler afhalen
    - Bij warme motor moet die stationair (ca 950 toeren) op 10 graden voorontsteking staan (ook wel -10). Let op: dit is het +10 teken op je vliegwiel.
    - Als je op 0 begint, draai je de verdeler tegen de klok in (langzaam draaien) totdat de -10 verschijnt.
    - vergeet als je klaar bent de vacuumslang niet aan te sluiten ;-)

    Als je af en toe een vonkje overslaat kun je ook even de verdeler schoonmaken, verdelerkapje checken (of beter vervangen incl rotor), kabels & bougies checken....

    Succes!
    Project 924....and nice driving


  10. #40
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Just another project, which wil never end...

    o wacht, die van jou komt uit '79 zie ik net in je voorstel topic. Dan heb je contactpuntjes denk ik?
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •